Jelgavas valstspilsētas un novada kopīgi veidotā iestāde "Jelgavas dzimtsarakstu nodaļa" darbu sāks janvārī

24.11.2022.

Jelgavas domes novembra sēdē pieņemts lēmums par Jelgavas valstspilsētas pašvaldības un Jelgavas novada pašvaldības kopīgi veidotās iestādes "Jelgavas dzimtsarakstu nodaļa" dibināšanu. Iestāde darbu sāks ar 2023. gada janvāri. Paredzēts, ka jaunā iestāde atradīsies ēkā Pasta ielā 32 un sniegs pakalpojumus abu pašvaldību iedzīvotājiem.

Saskaņā ar Jelgavas attīstības programmas 2014.–2020. gadam investīciju plānu Jelgavas pašvaldība īsteno projektu "Ēkas Pasta ielā 32, Jelgavā, pārbūve par dzimtsarakstu nodaļu". Tā mērķis ir pārbūvēt ēku, pielāgojot to Jelgavas valstspilsētas un Jelgavas novada dzimtsarakstu nodaļas vajadzībām, tādējādi uzlabojot dzimtsarakstu nodaļas sniegto pakalpojumu pieejamību un kvalitāti, kā arī nodrošinot mūsdienu prasībām atbilstošas telpas vienotai divu pašvaldību dzimtsarakstu nodaļai.

 

Jāatgādina, ka Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likums Jelgavas pašvaldībai nosaka ar Jelgavas novadu administratīvo teritoriju attīstību plānot kopīgi, izstrādājot integrētu ilgtspējīgas attīstības stratēģiju un kopīgus teritorijas attīstības plānošanas dokumentus. Arī Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likumā noteikts, ka vairākas pašvaldības var izveidot kopīgu dzimtsarakstu nodaļu, bet likums "Par pašvaldībām" paredz, ka kopīgu uzdevumu risināšanai pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgas iestādes.

 

Jaunā divu pašvaldību kopīgā iestāde pēc ēkas pārbūves atradīsies Pasta ielā 32. Novembra domes sēdē deputāti lēma par jaunās iestādes dibināšanu, nododot tai Jelgavas valstspilsētas Dzimtsarakstu nodaļas funkcijas un uzdevumus, kā arī apstiprināja jaunās iestādes nolikumu. Bet oktobra domes sēdē tika nolemts, ka kopīgo iestādi finansēs Jelgavas valstspilsētas pašvaldība un Jelgavas novada pašvaldība no budžeta līdzekļiem proporcionāli pašvaldības teritorijā dzīvojošo iedzīvotāju skaitam.

 

Vienlaikus oktobra domes sēdē deputāti lēma izveidot Jelgavas Dzimtsarakstu nodaļas uzraudzības padomi un apstiprināt iestādes uzraudzības padomes nolikumu, kā to paredz likums "Par pašvaldībām".

 

Padome ir institūcija, kas īstenos Jelgavas Dzimtsarakstu nodaļas pārraudzību. Padomes priekšsēdētāja pienākumus pilda pēc iedzīvotāju skaita lielākās pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks – Rita Vectirāne, Jelgavas domes priekšsēdētāja vietniece sociālo lietu, veselības aizsardzības, kultūras, izglītības un sporta jautājumu programmā, Jelgavas novada pašvaldību pārstāv domes priekšsēdētāja vietniece Ilze Vītola, bet padomes sastāvu veido abu pašvaldību pārstāvji. Tās uzdevumi ir apstiprināt iestādes darbības plānu un gada budžetu; pieņemt darbā iestādes vadītāju; noteikt iestādes vadītāja mēnešalgu; novērtēt iestādes darbības rezultātus; pildīt citus normatīvajos aktos noteiktos pienākumus. Padome darbu sāka 1. novembrī, bet jaunizveidotā iestāde sāks strādāt 2023. gada janvārī.

 

Jāpiebilst, ka līdz 25. novembrim Jelgavas pašvaldība ir izsludinājusi konkursu uz jaunās iestādes vadītāja amatu. Sīkāku informāciju par vakanci var iegūt ŠEIT.

 

 

Foto: pixabay.com

 

Informācija sagatavota

Sabiedrisko attiecību pārvaldē

Komentāri

Lai komentētu, lūdzu autorizējies