8.3 °C, 4.3 m/s, 87.8 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiSatiksmeŠogad fiksēti jau četri ceļu satiksmes negadījumi, kuros sabojāta pilsētas infrastruktūra; pagājušajā gadā – 60
Šogad fiksēti jau četri ceļu satiksmes negadījumi, kuros sabojāta pilsētas infrastruktūra; pagājušajā gadā – 60
13/01/2023

Jelgavas pašvaldības iestāde Pilsētsaimniecība ziņo, ka šā gada pirmajās dienās fiksēti jau četri ceļu satiksmes negadījumi, kuros sabojāts pilsētas infrastruktūras aprīkojums – ceļa zīmes, apgaismes balsti, luksofori. 2022. gadā kopumā fiksēti 60 šādi gadījumi, un nodarīto zaudējumu apmērs ir 29 056,07 eiro.

Aizvadītajā nedēļā ceļu satiksmes negadījumā sabojāts ceļa zīmju balsts Dobeles šosejas un 3. līnijas krustojumā, bet satiksmes negadījumā Pasta ielā pie izbrauktuves no rotācijas apļa 6. janvārī sabojāti norobežojošie stabiņi ar savienojošām ķēdēm. Bojātā infrastruktūra abās vietās ir atjaunota.

 

Divas avārijas notikušas Loka maģistrāles un Rīgas ielas krustojumā – 2. un 10. janvārī. Vienā ceļu satiksmes negadījumā sabojātas gājēju barjeras, kājas atbalsts velosipēdistiem un nolauzts viens luksofora balsts. Barjeras, kāju balsts un luksofora balsts ar sabojātajiem luksofora elementiem jau ir atjaunots, taču piegādes kavēšanās dēļ vēl nav atjaunota gājēju zaļās gaismas izsaukuma poga. Savukārt šonedēļ notikušajā negadījumā nolauzts cits luksofora balsts – tas jau uzlikts atpakaļ – un ceļa zīmes, kas tiks nomainītas šonedēļ.

 

Pēc “Pilsētsaimniecības” datiem, 2022. gadā bijuši 60 gadījumi, kad ceļu satiksmes negadījumu rezultātā bojāts pilsētas infrastruktūras aprīkojums. “Tie ir Valsts policijā reģistrētie ceļu satiksmes negadījumi, taču ir vēl arī tādi, kuros netiek fiksēts negadījuma izraisītājs, tie vienkārši tiek pamanīti, līdz ar to šādu gadījumu ir vairāk,” skaidro “Pilsētsaimniecībā”.

 

Visbiežāk pagājušajā gadā sabojātas gājēju norobežojošās barjeras, balsti ar ceļa zīmēm, kā arī apgaismes balsti, hidranti un norobežojošie stabiņi ar ķēdi un luksofori.

 

“Nereti par bojātu infrastruktūru uzzinām no Pašvaldības operatīvās informācijas centra, kura darbinieki to pamanījuši pilsētas videonovērošanas kamerās. Turklāt novērošanas kameras palīdz arī saprast negadījuma norisi,” skaidro iestādē, papildinot, ka “Pilsētsaimniecības” atbildīgais speciālists no POIC saņem ziņojumu par bojājumiem, to iemeslu un nepieciešamajiem darbiem. Paralēli informāciju, ka jāsakārto konkrēta vieta, jāattīra brauktuve vai jāatjauno infrastruktūra (barjeras, apgaismes balsts, ceļa zīmju balsts, luksofora elementi), saņem līgumorganizācija/izpildītājs. “Atjaunošanas darbu steidzamība atkarīga no negadījuma vietas. Ja jāsakārto brauktuve, tas tiek darīts nekavējoties, ja zaļā zona, – atjaunošanas darbus var veikt vēlāk,” stāsta “Pilsētsaimniecībā”.

 

Jāpiebilst, ka “Pilsētsaimniecība” bojāto infrastruktūru sakārto un paralēli pieprasa apdrošināšanas atlīdzību. Pagājušajā gadā zaudējumi par šādiem negadījumiem bijuši 29 056,07 eiro.

 

 

Foto: Jelgava.lv

 

Informācija sagatavota

Sabiedrisko attiecību departamentā