8.1 °C, 3.1 m/s, 89.8 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaSpīdolas Valsts ģimnāzijas vidusskolēniem – panākumi Satversmes tiesas domrakstu konkursā
Spīdolas Valsts ģimnāzijas vidusskolēniem – panākumi Satversmes tiesas domrakstu konkursā
19/01/2021

Noslēgusies Satversmes tiesas 2020. gada septembrī izsludinātā skolēnu zīmējumu un domrakstu konkursu darbu vērtēšana, nosaucot labākos darbu autorus 6., 9. un 12. klašu grupu konkursos. 12. klašu skolēnu domrakstu konkursā “Kā Satversme man palīdz veidoties par atbildīgu Latvijas pilsoni?” 1. un 2. vietu, kā arī atzinības saņēmuši Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolēni, kuri darbus izstrādājuši kopā ar pedagoģi Gunitu Smiltāni.

Domrakstu konkursā 12. klasēm “Kā Satversme man palīdz veidoties par atbildīgu Latvijas pilsoni?” pirmās divas vietas ieguvuši Spīdolieši – 1. vietu ieguvis Roberts Ralfs Vārslavs, bet 2. vietā ir Evelīna Līna Ņikiforova. Atzinības par saviem domrakstiem ieguvušas arī Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolnieces Arleta Apsīte un Laura Kaņepone. Jelgavnieku darbi tapuši, konsultējoties ar mācību priekšmeta “Politika un tiesības” skolotāju Gunitu Smiltāni.

 

Kā stāsta pedagoģe, konkurss norit jau ceturto gadu, un visas reizes tajā pie godalgām tikuši arī viņas audzēkņi. Satversme, Latvijas Republikas pamatlikums, mācību procesā tiek izmantots, lai runātu par dažādām tēmām un aicinātu skolēnus argumentēt par plašu jautājumu loku, kas ir noderīgi gan veidojot domrakstus, gan vērojot un piedaloties ikdienas procesos. “Caur Satversmi stundās skolēniem mācu par valsts iekārtu, cilvēktiesību jautājumiem un arī valsts vēsturi. Līdz ar to šī konkursa temati sasaucas ar tiem jautājumiem, kurus skatām mācību stundas,” skaidro G.Smiltāne, piebilstot, ka prasme veidot argumentētu pārspriedumu skolēniem ir ļoti nozīmīga, tāpēc par konkursa tematiem domrakstus raksta visi viņas audzēkņi: “Ikvienam skolēnam savu darbu ir iespēja vairākkārt uzlabot un iesniegt konkursā. Šogad domrakstu izstrādi konsultēju “Zoom” vidē, sūtīju arī dažādus materiālus ideju attīstīšanai. Tas vienmēr ir liels darbs gan pedagogam, gan, protams, pašiem skolēniem, taču tikpat liels ir prieks par paveikto.”

 

G.Smiltāne, iepazīstinot ar godalgoto skolēnu darbu saturu uzsver, ka atbildības tēma nav no vieglākajām, un domrakstu autori galvenokārt ir uzsvēruši sev aktuālus jautājumus, piemēram, savas tiesības un pienākumus ikdienā, šobrīd ļoti aktuālo atbildību par savu veselību, atbildību iegūt izglītību, kā arī atbildību un tiesībām vēlēsanās, jo jaunieši šogad pirmoreiz varēs izmantot savas balsstiesības.

 

Kā informē konkursa organizatori, 12. klašu grupā tika iesūtīti kopumā 39 darbi. Konkursa uzvarētāji, atzinības rakstu, kā arī specbalvu saņēmēji un viņu pedagogi tiks aicināti uz svinīgo konkursa apbalvošanas ceremoniju attālināti šā gada 15. februārī.

 

 

Foto: Pixabay.com

 

Informācija sagatavota

Jelgavas pilsētas pašvaldības

Sabiedrisko attiecību pārvaldē