2.4 °C, 4 m/s, 91 %

Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi personai ar funkcionēšanas traucējumiem

Sākumlapa Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi personai ar funkcionēšanas traucējumiem
Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi personai ar funkcionēšanas traucējumiem

Pakalpojuma sniedzējs

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”

Pakalpojuma īss apraksts

Sociālā rehabilitācija ir pasākumu kopums, kas vērsts uz sociālās funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai uzlabošanu, lai nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā. Pakalpojuma sniegšanas mērķis  ir personām ar funkcionēšanas traucējumiem novērst vai mazināt invaliditātes, darbnespējas un citu faktoru izraisītās negatīvās sociālās sekas personas dzīvē.

Persona ar funkcionēšanas traucējumiem var saņemt 14 dienu ilgu sociālās rehabilitācijas kursu divu mēnešu laikā pēc valsts apmaksātas multiprofesionālas medicīniskās rehabilitācijas pabeigšanas stacionārā vai dienas stacionārā.

Pakalpojuma saņēmējs

Persona ar funkcionēšanas traucējumiem, kura ir:

  • darbspējīgā vecumā (no 15 gadu vecuma līdz valsts noteiktajam pensijas vecumam);
  • pēc darbspējīgā vecuma, ja ir nodarbināta.

Veidlapas

Iesniegums par sociālo pakalpojumu (Nr.1-10/2.8)

Informācija par personas datu apstrādi

Pieprasīšanas kanāli

e-adrese

e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

Pa pastu: Jelgavas sociālo lietu pārvalde, Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava, LV-3001

Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļa (129. kab.), adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava

Pieņemšanas laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Trešdiena 9.00-12.00.

Sociālās integrācijas valsts aģentūra (turpmāk – SIVA), adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala

Darba laiks: Pirmdiena 08.30-17.00; Otrdiena 08.30-17.00;Trešdiena 08.30-17.00; Ceturtdiena 08.30-17.00; Piektdiena 08.30-17.00

Saņemšanas kanāli

Klātiene: SIVA, adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala

Darba laiks: Pirmdiena 08.30-17.00; Otrdiena 08.30-17.00;Trešdiena 08.30-17.00; Ceturtdiena 08.30-17.00; Piektdiena 08.30-17.00

Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

Pakalpojuma pieprasīšana.

Lai saņemtu pakalpojumu, persona ar funkcionēšanas traucējumiem var vērsties gan tieši Sociālās integrācijas valsts aģentūrā, gan pašvaldības sociālajā dienestā savā dzīvesvietā.

Persona ar funkcionēšanas traucējumiem divu mēnešu laikā pēc medicīniskās rehabilitācijas pabeigšanas iesniedz iesniegumu (veidlapa – iesniegums par sociālo pakalpojumu Nr. 1-10/2.8)  Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādei (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” vai SIVA klātienē, nosūta pa pastu, vai elektroniski (elektroniski nosūtītam dokumentam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu) par pakalpojuma piešķiršanu un pievieno:

  • ārstniecības iestādes izrakstu (kopiju) par medicīniskās rehabilitācijas pabeigšanu ar rekomendāciju saņemt sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā, norādot sociālās rehabilitācijas saņemšanas mērķi un informāciju par saslimšanām;
  • personas funkcionēšanas spēju pašnovērtējuma anketu (2. pielikums), ja persona dokumentus iesniedz sociālajā dienestā.

Ja paredzēts, ka pakalpojumu saņems bērns ar funkcionēšanas traucējumiem, kas sasniedzis 15 gadu vecumu, iesniegumā par pakalpojuma pieprasīšanu norāda:

  • vai pakalpojuma saņemšanas laikā sociālās rehabilitācijas institūcijā kopā ar bērnu uzturēsies bērna likumiskais pārstāvis vai persona, kas bērnu aprūpē. Šādā gadījumā norāda bērna likumiskā pārstāvja vai tās personas uzturēšanās finansēšanas avotu (personīgie līdzekļi vai cits avots), kas bērnu aprūpē;
  • vai bērna likumiskais pārstāvis ļauj bērnam uzturēties sociālās rehabilitācijas institūcijā un saņemt pakalpojumu vienam pašam.

Ja rehabilitāciju var saņemt tikai pavadošās personas klātbūtnē, piesakoties pakalpojumam, personas dokumentiem jāpievieno pavadošās personas iesniegums vai cits dokuments, kas apliecina gatavību apmaksāt ar pavadošās personas uzturēšanos sociālās rehabilitācijas institūcijā saistītos izdevumus.

Pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšana.

JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļas sociālais darbinieks mēneša laikā pēc dokumentu saņemšanas pārbauda, vai iesniegtie dokumenti ir atbilstoši pakalpojuma piešķiršanai (tiem ir dokumentu  juridiskais spēks) un nosūta tos SIVA, adrese:  Sociālās integrācijas valsts aģentūra, Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala, LV- 2015.

Pakalpojuma saņemšana.

SIVA mēneša laikā pēc dokumentu saņemšanas un personas statusa pārbaudes pieņem un nosūta personai un sociālajam dienestam (informācijai) vienu no šādiem lēmumiem:

  • par pakalpojuma piešķiršanu;
  • par personas uzņemšanu pakalpojuma saņēmēju rindā un pakalpojuma piešķiršanu ar nosacījumu, ka pēc rindas pienākšanas personai vēl ir tiesības saņemt pakalpojumu;
  • par atteikumu piešķirt pakalpojumu.

Lai pārceltu SIVA lēmumā noteikto pakalpojuma saņemšanas laiku, persona iesniedz SIVA iesniegumu par pakalpojuma pārcelšanu un dokumentus, kas apliecina pakalpojuma saņemšanas laika pārcelšanas apstākļus saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumu Nr. 578 “Noteikumi par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu no valsts budžeta līdzekļiem sociālās rehabilitācijas institūcijā”  32. punktu.

Tiesiskais regulējums

  • Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums (stājas spēkā 01.2003.)
  • Likums “Par valsts sociālo apdrošināšanu” (stājas spēkā 01.1998.)
  • Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumi Nr. 578 “Noteikumi par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu no valsts budžeta līdzekļiem sociālās rehabilitācijas institūcijā” (stājas spēkā 01.2020.)
  • Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumi Nr. 138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu” (stājas spēkā 04.2019.)

Apstrīdēšanas un pārsūdzības procesa apraksts

SIVA pieņem lēmumu par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pakalpojumu. Administratīva akta apstrīdēšanas kārtību nosaka Administratīvā procesa likums.

Uzziņas par pakalpojumu

JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļa (129. kab.); adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava; tālrunis: 29113285, 63007426, 63048917; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

Sociālās integrācijas valsts aģentūra (SIVA), Sociālo pakalpojumu uzskaites nodaļa; adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala; tālrunis 67771038, 67771054, 26595008; e-pasts: pasts@siva.gov.lv.

 

Informācija atjaunota 27.11.2025.