2.4 °C, 4 m/s, 91 %

Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi politiski represētai personai

Sākumlapa Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi politiski represētai personai
Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi politiski represētai personai

Pakalpojuma sniedzējs

Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”

Pakalpojuma īss apraksts

Sociālā rehabilitācija ir pasākumu kopums, kas vērsts uz sociālās funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai uzlabošanu, lai nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā. Pakalpojuma sniegšanas mērķis  ir personām ar funkcionēšanas traucējumiem novērst vai mazināt invaliditātes, darbnespējas un citu faktoru izraisītās negatīvās sociālās sekas personas dzīvē.

Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kursu līdz 21 dienai var saņemt vienu reizi gadā, atkārtoti – ne agrāk kā gadu pēc iepriekšējā pakalpojuma beigām.

Pakalpojuma saņēmējs

Politiski represēta persona.

Veidlapas

Iesniegums par sociālo pakalpojumu (Nr.1-10/2.8)

Informācija par personas datu apstrādi

Pieprasīšanas kanāli

e-adrese

e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

Pa pastu: Jelgavas sociālo lietu pārvalde, Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava, LV-3001

Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļa (129. kab.), adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava

Pieņemšanas laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Trešdiena 9.00-12.00

Sociālās integrācijas valsts aģentūra (turpmāk – SIVA), adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala

Darba laiks: Pirmdiena 08.30-17.00; Otrdiena 08.30-17.00;Trešdiena 08.30-17.00; Ceturtdiena 08.30-17.00; Piektdiena 08.30-17.00

Saņemšanas kanāli

Klātiene: SIVA, adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala

Darba laiks: Pirmdiena 08.30-17.00; Otrdiena 08.30-17.00;Trešdiena 08.30-17.00; Ceturtdiena 08.30-17.00; Piektdiena 08.30-17.00

Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts

Pakalpojuma pieprasīšana.

Lai saņemtu pakalpojumu, politiski represētā persona var vērsties gan tieši Sociālās integrācijas valsts aģentūrā, gan pašvaldības sociālajā dienestā savā dzīvesvietā.

Politiski represētā persona iesniedz iesniegumu (veidlapa – iesniegums par sociālo pakalpojumu Nr. 1-10/2.8)  Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādei (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” vai SIVA klātienē, nosūta pa pastu, vai elektroniski (elektroniski nosūtītam dokumentam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu).

Pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšana.

JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļas sociālais darbinieks 10 darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas pārbauda, vai iesniegtie dokumenti ir atbilstoši pakalpojuma piešķiršanai (tiem ir dokumentu  juridiskais spēks) un nosūta tos SIVA, adrese:  Sociālās integrācijas valsts aģentūra, Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala, LV- 2015.

Pakalpojuma saņemšana.

SIVA mēneša laikā pēc dokumentu saņemšanas un personas statusa pārbaudes pieņem un nosūta personai un sociālajam dienestam (informācijai) vienu no šādiem lēmumiem:

  • par pakalpojuma piešķiršanu;
  • par personas uzņemšanu pakalpojuma saņēmēju rindā un pakalpojuma piešķiršanu ar nosacījumu, ka pēc rindas pienākšanas personai vēl ir tiesības saņemt pakalpojumu;
  • par atteikumu piešķirt pakalpojumu.

Lai pārceltu SIVA lēmumā noteikto pakalpojuma saņemšanas laiku, persona iesniedz SIVA iesniegumu par pakalpojuma pārcelšanu un dokumentus, kas apliecina pakalpojuma saņemšanas laika pārcelšanas apstākļus saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumu Nr. 578 “Noteikumi par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu no valsts budžeta līdzekļiem sociālās rehabilitācijas institūcijā” 32. punktu.

Tiesiskais regulējums

  • Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums (stājas spēkā 01.2003.)
  • Likums “Par valsts sociālo apdrošināšanu” (stājas spēkā 01.1998.)
  • Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumi Nr. 578 “Noteikumi par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu no valsts budžeta līdzekļiem sociālās rehabilitācijas institūcijā” (stājas spēkā 01.01.2020.)
  • Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumi Nr. 138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu” (stājas spēkā 05.04.2019.)

Apstrīdēšanas un pārsūdzības procesa apraksts

SIVA pieņem lēmumu par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pakalpojumu. Administratīva akta apstrīdēšanas kārtību nosaka Administratīvā procesa likums.

Uzziņas par pakalpojumu

JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļa (129.kab.); adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava; tālrunis: 29113285, 63007426, 63048917; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv

Sociālās integrācijas valsts aģentūra (SIVA), Sociālo pakalpojumu uzskaites nodaļa; adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala; tālrunis 67771038, 67771054, 26595008; e-pasts: pasts@siva.gov.lv

 

Informācija atjaunota 27.11.2025.