Līdz ar jauno gadu jābūt pabeigtiem visiem darbiem, kas saistīti ar peronu izbūvi Jelgavas un Cukurfabrikas dzelzceļa stacijās. «Pasažieri varēs izmantot jaunos peronus un to infrastruktūru, taču Cukurfabrikas stacijā, kur līdztekus peroniem izbūvēta jauna neliela stacijas ēka ar uzgaidāmo telpu, vietu biļešu tirdzniecībai un sanitāro mezglu, visticamāk, ēkas iekšdarbi vēl turpināsies arī jaunā gada sākumā,» norāda «Latvijas dzelzceļa» pārstāvis Māris Ozols.
Kaut arī Jelgavas dzelzceļa stacijā peroni jau izbūvēti, soliņi, atkritumu urnas, nojumes, laternas, arī aizsargbarjeras uzstādītas, M.Ozols norāda: lai platformas varētu nodot pagaidu ekspluatācijā, būvniekam ir jānovērš daži konstatētie trūkumi. «Pagaidu ekspluatācija nozīmē, ka platformas ir izmantojamas to pamata funkcijai un komisija tās atzinusi par cilvēkiem drošām un prasībām atbilstošām, taču līdz pilnīgai nodošanai ekspluatācijā uzņēmējam pēc komisijas norādījumiem ir jānovērš nebūtiski trūkumi, lai parakstītu aktu par dzelzceļa infrastruktūras daļas nodošanu ekspluatācijā,» skaidro viņš, akcentējot, ka jau no nākamā gada sākuma pie jaunajām platformām piestās gan elektrovilcieni uz Rīgu, gan dīzeļvilciens uz Dobeli/Liepāju.
Savukārt, taujāts par darbiem Cukurfabrikas stacijā, viņš informē, ka ēkā šobrīd notiek iekšdarbi, kas saistībā ar jaunas ēkas, kurā paredzēta gan uzgaidāmā telpa, gan vieta biļešu tirdzniecībai, gan arī sanitārais mezgls, piemērots arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem, izbūvi, tāpat kā dažās citās stacijās, kuras tiek pārbūvētas vērienīgā projekta gaitā, varētu ievilkties arī nākamajā gadā.
Jāatgādina, ka noslēguma fāzē ir vērienīgā ES Kohēzijas fonda finansētā projekta īstenošana 16 Jūrmalas un Jelgavas virzienu stacijās. Projekta gaitā tiek izbūvētas paaugstinātās platformas, sakārtotas komunikāciju sistēmas, ierīkots LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas. Platformas aprīkotas ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, kā arī uzstādītas informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvēti drošības «labirinti», margas, izveidotas uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās «Latvijas dzelzceļš» sakārto laukumus, gājēju celiņus, pārejas, bet staciju ēkām veic atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus. Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena. Visās stacijās tiks uzstādīta videonovērošana un ierīkota moderna pasažieru apziņošanas sistēma, informē uzņēmums.
Foto: Ivars Veiliņš