Mēbeļu apdrukas uzņēmums «7 Ozoli Furniture» darbojas tikai mazliet ilgāk par gadu, bet jau ir gatavs iekarot eksporta tirgu. Pārliecību, ka izdosies, dod tas, ka uzņēmuma īstenotā koncepcija ir unikāla un līdz šim vēl neredzēta – Jelgavas uzņēmums klientam piedāvā iespēju interneta mājas lapā pašam izveidot mēbeles vizuālo noformējumu.
Ilze Knusle-Jankevica
Ideja par savu biznesu LLU Meža fakultātes absolventam Andrim Pokulim radās, redzot, ka apdrukātas mēbeles pasaulē kļūst arvien populārākas. Parasti mēbeles tiek apdrukātas, klientam ar ražotāju vienojoties individuāli, bet Andris šo mēbeļu personalizēšanu ir padarījis par tādu kā masveida ražošanu. Tiesa, lielākas pārdošanas aktivitātes uzsāktas apmēram pirms mēneša, jo līdz šim ieguldīti līdzekļi galvenā rīka – mājas lapas funkcionālās daļas – izstrādei. Tas izrādījies sarežģītāk un grūtāk nekā domāts, tāpēc mājas lapas izstrāde ieilgusi un aizkavējusi plānoto pārdošanas uzsākšanu. Inovācija ir arī īpašā materiāla izmantošana. «Mēbeļu izgatavošanā izmantojam koka plātes, kas Latvijā ir mazpazīstamas un ko ievedam no Portugāles. To pluss ir tas, ka, šīs plātnes griežot, griezuma vieta ir tādā pašā krāsā kā virsma. Līdz ar to plātnes nevajag krāsot, pietiek nolakot,» stāsta uzņēmējs. Tomēr nu «7 Ozoli Furniture» piedāvā jau trīs produktus, no kuriem pieprasītākie – dizaina elements grāmata un žurnālu galdiņš. «Drīzumā piedāvāsim arī kumodi jeb mantu kasti, kas jau tiek testēta, bet nākotnē esam nolēmuši koncentrēties uz bērnu mēbeļu ražošanu,» stāsta uzņēmuma valdes loceklis A.Pokulis. Uzņēmums spēris arī pirmos soļus eksporta virzienā – piedalījies starptautiskā mēbeļu un interjera izstādē «Baltic Furniture 2009», kas notika Rīgā, izveidota mājas lapa angļu valodā, atlasīti tirgi, ar kuriem sākt sadarbību. «Vispirms mēģināsim sadarboties ar tām valstīm, kas tiek uzskatītas par lielākajām mēbeļu patērētājām Eiropā – Skandināvijas valstīm, Lielbritāniju, Vāciju, Dāniju,» tā A.Pokulis. Viņš ir pārliecināts, ka Latvijas kokapstrādes uzņēmumi var ielauzties pasaules tirgū ar savas jomas produktiem, jo tiem ir pievienotā vērtība, to bāzes materiāli ir tepat pieejami un uzņēmu iekārtas ir piemērotas tādu ražošanai. Galvenais ir atrast noieta tirgu.