16.7 °C, 4.8 m/s, 79.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPagaidu «apļa» vietā plāno izbūvēt apļveida krustojumu
Pagaidu «apļa» vietā plāno izbūvēt apļveida krustojumu
27/11/2009

«Kad beidzot tiks novākts aplis, kas izvietots uz šosejas pie Ozolniekiem?» «Jelgavas Vēstnesim» lūdz noskaidrot kāda jelgavniece. Viņa stāsta, ka tā dēļ ceļš uz Rīgu un atpakaļ ir vismaz par desmit minūtēm ilgāks, turklāt tas sarežģī transporta plūsmu. «Šis aplis taču tika izveidots uz laiku, kamēr remontē tiltu Ozolniekos. Tilts jau sen salabots, taču autovadītājiem vēl aizvien jāsamierinās ar neērtībām, ko rada šāda satiksmes organizācija,» sašutusi par situāciju uz autoceļa ir kundze.

«Kad beidzot tiks novākts aplis, kas izvietots uz
šosejas pie Ozolniekiem?» «Jelgavas Vēstnesim» lūdz noskaidrot kāda
jelgavniece. Viņa stāsta, ka tā dēļ ceļš uz Rīgu un atpakaļ ir
vismaz par desmit minūtēm ilgāks, turklāt tas sarežģī transporta
plūsmu. «Šis aplis taču tika izveidots uz laiku, kamēr remontē
tiltu Ozolniekos. Tilts jau sen salabots, taču autovadītājiem vēl
aizvien jāsamierinās ar neērtībām, ko rada šāda satiksmes
organizācija,» sašutusi par situāciju uz autoceļa ir
kundze.
Autoceļa A8 Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža krustojumā ar
ceļu Ozolnieki – Brankas apļveida krustojums izbūvēts pagājušā gada
augustā, lai samazinātu pa šoseju braucošo automašīnu ātrumu un
palielinātu krustojuma caurlaidību laikā, kamēr Ozolniekos norit
tilta pār Iecavu rekonstrukcija un tas autovadītājiem slēgts
Kā norāda VAS «Latvijas valsts ceļi» Centra reģiona Jelgavas
nodaļas vadītājs Jānis Lange, rekonstrukcijas laikā satiksmei
slēdzot tiltu pār Iecavu, pa šo maršrutu organizēts apbraucamais
ceļš, tādēļ, paredzot satiksmes intensitātes palielināšanos, šajā
krustojumā izbūvēts pagaidu aplis. «Kad tilta rekonstrukcija
tuvojās noslēgumam, Ozolnieku novada pašvaldība un iedzīvotāji
satiksmes dalībnieku drošības nolūkos lūdza saglabāt šādu satiksmes
organizācijas risinājumu. «Latvijas valsts ceļi» tam piekrita, jo
šis krustojums ir tā sauktais melnais punkts, kur ik gadu notikuši
ceļu satiksmes negadījumi ar cietušajiem un pat bojā gājušajiem,»
stāsta J.Lange. Viņš skaidro, ka paralēli «Latvijas valsts ceļi»
strādā pie autoceļa A8 Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža krustojuma
ar ceļu Ozolnieki – Brankas projekta. Saskaņā ar to tur paredzēts
izveidot apļveida krustojumu, kas no satiksmes organizācijas
viedokļa būtu optimālāks risinājums nekā, piemēram, luksoforu
izbūve. «Tādējādi nebūtu lietderīgi tagad demontēt pagaidu «apli»,
jo perspektīvā tur vienalga būs apļveida krustojums,» tā J.Lange,
akcentējot, ka pagaidu «aplis» tur būs, līdz tiks uzsākta
krustojuma rekonstrukcija. Tiesa gan – kad tas notiks, pagaidām
prognozēt ir grūti.
Sagatavoja Sintija Čepanone