23.6 °C, 5.8 m/s, 37.9 %

Pilsētā

Ar vilcienu brauc tikai desmitā daļa
07/08/2010

Kāda jelgavniece pauda neapmierinātību ar Jelgavas Autobusa parka darbību un jauno produktu – vienoto piecu kalendāro dienu abonementa biļeti braukšanai vilcienos un Jelgavas pilsētas nozīmes autobusos. «Strādāju Rīgā un diendienā braucu ar vilcienu uz darbu. Lai nokļūtu stacijā, jābrauc ar 5. autobusu, bet tā reisi nav salāgoti ar vilciena reisiem. Pirmais vilciens no Jelgavas uz Rīgu atiet pulksten 5.19, bet uz to ar sabiedrisko transportu paspēt nevaru, jo pirmais autobuss no Bērzu kapiem uz centru atiet 6.40. Stacijā esmu 7.02, trīs minūtes pēc tam, kad uz Rīgu aizbraucis jau otrais vilciens,» situāciju apraksta sieviete. Tāpat esot arī vakaros un pat dienā. Viņa labprāt izmantotu vienoto biļeti, tāpēc vēlas noskaidrot, vai nav iespējams 5. autobusa maršrutu salāgot ar vilciena Jelgava–Rīga maršrutu vismaz no rīta un vakarā.

Kāda jelgavniece pauda neapmierinātību ar Jelgavas
Autobusa parka darbību un jauno produktu – vienoto piecu kalendāro
dienu abonementa biļeti braukšanai vilcienos un Jelgavas pilsētas
nozīmes autobusos. «Strādāju Rīgā un diendienā braucu ar vilcienu
uz darbu. Lai nokļūtu stacijā, jābrauc ar 5. autobusu, bet tā reisi
nav salāgoti ar vilciena reisiem. Pirmais vilciens no Jelgavas uz
Rīgu atiet pulksten 5.19, bet uz to ar sabiedrisko transportu
paspēt nevaru, jo pirmais autobuss no Bērzu kapiem uz centru atiet
6.40. Stacijā esmu 7.02, trīs minūtes pēc tam, kad uz Rīgu
aizbraucis jau otrais vilciens,» situāciju apraksta sieviete. Tāpat
esot arī vakaros un pat dienā. Viņa labprāt izmantotu vienoto
biļeti, tāpēc vēlas noskaidrot, vai nav iespējams 5. autobusa
maršrutu salāgot ar vilciena Jelgava–Rīga maršrutu vismaz no rīta
un vakarā.

Jelgavas Autobusa parka (JAP) valdes loceklis Pēteris
Salkazanovs norāda, ka optimizācijas rezultātā pilsētas autobusu
maršrutos veiktas radikālas izmaiņas, tāpēc līdz gada beigām vairs
nav plānots kaut ko mainīt pilsētas sabiedriskā transporta shēmā.
Viņš skaidro, ka katram pilsētas autobusam ir konkrēts mērķis –
nogādāt cilvēkus uz skolu vai bērnudārzu, uz darbu tepat pilsētā un
uz vilcienu. «Visiem šiem cilvēkiem pilsētas centrā jānokļūst
apmēram vienā laikā, bet tā grupa, kas pārvietojas ar vilcienu, ir
vismazākā – tie ir apmēram desmit procenti mūsu pasažieru,» tā
P.Salkazanovs.

Izpētot minēto situāciju, JAP Pasažieru pārvadājumu nodaļas
transporta inspektors Gatis Dūmiņš norāda, ka pastāv cits veids, kā
tikt uz rīta vilcienu, kas no Jelgavas atiet pulksten 6.58. Jābrauc
ar 13. autobusu no pieturas «Pērnavas iela» RAF dzīvojamā masīvā
līdz Ozolnieku stacijai. Tur nāksies pagaidīt 15 – 20 minūtes, jo
vilciens ienāk 7.08. Tiesa, šāds maršruts iespējams tikai darba
dienās. «Protams, tas rada zināmas neērtības, jo pietura atrodas
apmēram desmit minūšu gājienā no Bērzu kapiem, bet tomēr iespēja
ir,» piebilst speciālists.

JAP valdes loceklis atzīst, ka ir vairāki pilsētas autobusu
maršruti, kuri nav saskaņoti ar vilcienu kustību grafiku, bet tik
un tā vismaz šajā gadā izmaņas Jelgavas autobusu sarakstā netiks
veiktas.