Līdzšinējā lidlauka teritorija ar visām ēkām, būvēm un zemi nu ir pašvaldības īpašums – jūnija beigās tika pārņemti pēdējie objekti šajā teritorijā no uzņēmuma «Baltdelaero», kas savulaik tos bija privatizējis.
Kristīne Langenfelde
Visa bijušā lidlauka teritorija atrodas 731 631 kvadrātmetra lielā platībā – tie ir gan virszemes, gan pazemes metāla rezervuāri, lidmašīnu stāvvietas, 17 ēkas un citas būves. Līdzšinējais īpašnieks «Baltdelaero» administrācijas ēku un teritoriju bez atlīdzības bija ļāvis izmantot Rīgas aeroklubam, kas, savukārt, nodrošināja to, ka lidlauka teritorija regulāri tiek pieskatīta.
Kā skaidro pašvaldības Īpašumu konversijas pārvaldes vadītāja Sigita Beļaka, pašvaldība jau ir saņēmusi Rīgas aerokluba vēstuli ar lūgumu ļaut viņiem izmantot teritoriju un dot iespēju turpināt darbību objektā.
Taču ir skaidrs, ka Rīgas aeroklubam nav mērķtiecīgu plānu, kā attīstīt šo vietu. Jau šobrīd klubs šajā vietā darbību praktiski ir apturējis līdzekļu trūkuma dēļ. Kā atzīst kluba valdes locekle Marina Cigrate, līdzšinējā lidlauka teritorijā šobrīd izvietoti vien daži privātie lidaparāti, bet klubs gaida ekonomiskās situācijas uzlabošanos, lai varētu atjaunot izpletņlēkšanas un lidojumu pakalpojumus. «Mēs ceram, ka līdzšinējai lidlauka teritorijai atradīsies spēcīgs investors, ar kuru mēs varētu sadarboties un savu darbību šajā vietā nepārtraukt, jo pretējā gadījumā tas būtu skumji, ka mums no Jelgavas būtu jāaiziet pēc tur pavadītiem divdesmit gadiem,» tā M.Cigrate, piebilstot, ka pašu spēkos gan neesot šo vietu attīstīt.
Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš uzsver, ka šobrīd arī pašvaldībai pats svarīgākais ir atrast lidlauka teritorijai jaunu attīstītāju, investoru, kurš būtu ieinteresēts lidlauka atjaunošanā. Tieši tāpēc pašvaldība lems par konkursa izsludināšanu, kurā apzinās potenciālos investorus.
Foto: Krišjānis Grantiņš