Interesants konkurss šodien aizvadīts Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) – pirmo reizi pilsētas pedagogi sacentās jaunāko interaktīvo rīku izmantošanā darbā, parādot to, cik ātri spēj apgūt jaunās tehnoloģijas un pielietot tās praksē. Skolotāji zīmēja un rakstīja uz interaktīvā galda, ar planšetdatora palīdzību atšifrēja QR kodus, spēlēja futbolu uz interaktīvās grīdas. Apķērīgākā jauno tehnoloģiju izmantošanā izrādījās Jelgavas 4. pamatskolas komanda, aiz sevis atstājot Valsts ģimnāzijas pedagogus.
Ritma Gaidamoviča
Šodien ZRKAC notika E-prasmju diena pedagogiem, kuras mērķis bija skolotājus iepazīstināt ar jaunākajiem interaktīvajiem izglītības risinājumiem, ko piedāvā informācijas tehnoloģiju nozare, kā arī pilsētas skolu pedagogiem bija jāmērojas spēkiem sacensībās, demonstrējot prasmi izmantot jaunās tehnoloģijas uzdevumu risināšanā.
Vislabāk veicās Jelgavas 4. pamatskolas skolotājiem, kuri tikai par 0,1 punktu apsteidza Jelgavas Valsts ģimnāzijas pedagogus. 4. pamatskolas skolotājas atzīst, ka visas šīs lietas ļoti aizrauj pašas, kur nu vēl bērnus. «Interesanti. Apzināmies, ka jaunās tehnoloģijas paver plašas iespējas, taču viens ir skaidrs: katru dienu darbā tās neizmantosi, jo 40 minūtes ir par īsu, lai visi 30 klases bērni to pamēģinātu. Drīzāk piekristu tam, ka šīs jaunās iespējas vairāk var izmantot kontroldarbos – zināšanu pārbaudei, kas būs daudz interesantāk,» atzīst 4. pamatskolas matemātikas skolotāja Daiga Kravale, kurai saistošākā šķita pārnēsājamā interaktīvā tāfeles sistēma, kuru var izmantot arī uz baltās skolas tāfeles. Tā palīdz matemātisku formulu rakstīšanā, uzdevumu risināšanā. Runājot par jauno tehnoloģiju apgūšanu, skolotājas atzīst, ka galvenais ir vēlēšanās un iespēja to izmēģināt. «Te visu parāda, ir skaidrs, un mēs pildām uzdevumu, bet grūtības vēlāk sagādā tas, ka nav kur trenēties. Proti, skolā visas šīs iespējas vēl nav pieejamas,» tā 4. pamatskolas mūzikas skolotāja Dina Bulderberga, akcentējot, ka no šīs dienas semināriem guvusi arī jaunas iespējas veidot mūsdienīgus mācību materiālus – testus un karaoki, izmantojot īpašu rīku.
Skolotājiem kopā bija jāizpilda septiņi uzdevumu – trīs minūtes jāiepazīstas ar jauno rīku, bet četrās minūtēs tas jāliek lietā. Tā, piemēram, uz interaktīvā galda ar īpašu flomāsteru bija jāuzraksta savas skolas nosaukums, izmantojot piedāvātās funkcijas, jāuzzīmē ģeometriskas figūras. Uz tāfeles, kurai piestiprināta interaktīvās tāfeles sistēma, izmantojot jaunākā «Word» iespējas, jāuzraksta matemātiska formula. Tiesa, uzdevumam bija «āķis» – vai nu skolotāji pamana iespējas un uzdevumu atrisina desmit sekundēs, vai mokās visas četras minūtes. Diezgan ātri šo uzdevumu «atkoda» Jelgavas 5. vidusskolas skolotājas, kuras pamanīja īpašu sadaļu – «Vienādojumu rīki». Tāpat pedagogiem saistošs šķita uzdevums ar planšetdatoru – nofotografēt un atšifrēt QR kodu jeb divdimensionālo svītrkodu, atšifrēt, kādu informāciju tas slēpj, un sameklēt internetā atbildes uz klāt pievienotajiem jautājumiem.
Jāteic, ka tieši planšetdatora iekļaušanu mācību procesā skolotāji atzīmē kā perspektīvāko tuvākajā nākotnē. «Pērn rudenī metodiskajā apvienībā man bija iespēja izmēģināt planšetdatorā rēķināt matemātikas uzdevumus, vēlāk šo aplikāciju ielādēju savā viedtālrunī un skolā bērniem ļāvu padarboties. Ziniet, līdz tam mācīšanās viņiem īpaši nepatika, taču ar telefona starpniecību vismaz radās interese. Domāju, ka bērniem ļoti labi mācību procesā noderētu planšetdatori,» atzīst Jelgavas Speciālās pamatskolas skolotāja Natālija Akimova.
Aizraujošs pedagogiem šķita uzdevums, kurā uz aktivitāšu galda, bīdot ar pirkstu, jāsavieno attēls ar kartīti, kur tas nosaukts. Piemēram, ķirsis ar kartīti, uz kuras uzrakstīts ķirsis. Paralēli vēl šis aktivitāšu galds runā, ja esi pareizi izpildījis uzdevumu. Šobrīd aktivitāšu galds ietver 20 spēles latviešu valodā, caur kurām var mācīties valodu, matemātiku dabaszinības, angļu valodu.
Jelgavas 3. pamatskolas skolotāja Inta Leilande atzīst, ka noderīgas ir visas zināšanas saistībā ar jaunajām tehnoloģijām. «Man tas patīk, cenšos iet laikam līdzi. Arī skolēni saprot, ka pedagogi nav ar pliku roku ņemami,» tā I.Leilande.
Bet, kamēr tika apkopoti rezultāti, skolotājiem bija iespēja izmēģināt spēkus futbola spēlē uz interaktīvās grīdas.
Foto: Ivars Veiliņš