15.5 °C, 2.9 m/s, 95.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāDzelzceļa avārija apliecina – operatīvo dienestu darbība ir saskaņota
Dzelzceļa avārija apliecina – operatīvo dienestu darbība ir saskaņota
28/03/2013

Sestdienas vakarā Jelgavas dzelzceļa stacijā notika avārija un no sliedēm noskrēja pieci dīzeļdegvielas vagoni. Atbildīgie dienesti strādāja gandrīz diennakti, lai novērstu avārijas sekas. «Paldies visiem valsts, pašvaldības un «Latvijas dzelzceļa» dienestiem, kas operatīvi un prasmīgi novērsa radušos avārijas situāciju. Civilās aizsardzības komisijas sēdē izvērtēsim dienestu rīcību, lai vēl vairāk pilnveidotu to savstarpējo sadarbību,» uzsver Jelgavas pilsētas, Jelgavas un Ozolnieku novada apvienotās civilās aizsardzības komisijas priekšsēdētājs Andris Rāviņš.

Ilze Knusle-Jankevica

Sestdienas vakarā Jelgavas dzelzceļa stacijā notika avārija
un no sliedēm noskrēja pieci dīzeļdegvielas vagoni. Atbildīgie
dienesti strādāja gandrīz diennakti, lai novērstu avārijas sekas.
«Paldies visiem valsts, pašvaldības un «Latvijas dzelzceļa»
dienestiem, kas operatīvi un prasmīgi novērsa radušos avārijas
situāciju. Civilās aizsardzības komisijas sēdē izvērtēsim dienestu
rīcību, lai vēl vairāk pilnveidotu to savstarpējo sadarbību,»
uzsver Jelgavas pilsētas, Jelgavas un Ozolnieku novada apvienotās
civilās aizsardzības komisijas priekšsēdētājs Andris
Rāviņš.

Operatīvie dienesti informāciju par avāriju saņēma sestdienas
vakarā pulksten 20.56, un liela loma atbildīgo dienestu apziņošanā
un informācijas apkopošanā bija Pašvaldības operatīvās informācijas
centram jeb POIC. Pirmais notikuma vietā ieradās VUGD, bet tur jau
strādāja dzelzceļa darbinieki. «Trīs cisternas bija apgāzušās, bet
vēl viena atradās 45 grādu leņķī. No vienas cisternas tika
konstatēta dīzeļdegvielas noplūde ar intensitāti apmēram desmit
litri minūtē. Zem cisternas operatīvi tika nolikta saliekama
gumijas tvertne, kurā degviela tecēja, bet VUGD teritoriju ap
cisternām noklāja ar putām, lai nerastos ugunsgrēka draudi. Vienas
cisternas tilpums ir 60 tonnas. Zemē izlijusī dīzeļdegviela tika
savākta ar absorbenta palīdzību. Mūsu galvenais uzdevums bija gādāt
par ugunsdrošību notikuma vietā,» stāsta VUGD Jelgavas daļas
komandieris Vadims Kuzmičs. Tā kā avārija notika netālu no
dzelzceļa tilta, VUGD bija gatavs arī tam, ja dīzeļdegviela sāktu
plūst Lielupē – uz notikuma vietu bija atvestas bonas un cits
nepieciešamais aprīkojums.

«Latvijas dzelzceļa» Jelgavas ugunsdzēsēju komandas vadītājs
Ivars Plāte norāda, ka situāciju apgrūtināja tas, ka cisternas
krītot bija sabojājušas elektrovadus un tika pārtraukta elektrības
padeve, kā arī tas, ka abi tilta sliežu ceļi bija aizņemti un
notikuma vietai nevarēja ne piekļūt palīdzības vilcieni, ne stacijā
varēja iebraukt pasažieru un kravas vilcieni. Lai nodrošinātu
pasažieru pārvadājumus, dzelzceļa dispečeri sazinājās ar Jelgavas
Autobusu parka dispečeriem. «Ar diviem autobusiem nodrošinājām
pasažieru plūsmu no sestdienas vakara līdz svētdienas rīta pulksten
8,» stāsta SIA «Jelgavas Autobusu parks» valdes loceklis Pēteris
Salkazanovs. Autobuss uzņēmis pasažierus Jelgavas stacijā,
Cukurfabrikā, Ozolnieku stacijā un vedis līdz Cenu stacijai. Tur
pasažieri pārsēdušies elektrovilcienā un tālāk devušies uz Rīgu.
Arī virzienā Rīga–Jelgava darbojās tāda pati sistēma. Jelgavas
Autobusu parka autobusi veikuši piecus braucienus katrā virzienā.
«Situācijas, kad autobusi palīdz dzelzceļam pārvadāt pasažierus,
Latvijā ir diezgan bieži, un šī sistēma jau ir atstrādāta,» norāda
P.Salkazanovs, piebilstot, ka visus radušos zaudējumus segs
«Pasažieru vilciens». Dzelzceļa darbību un vilcienu kustību pilnībā
izdevās atjaunot svētdienas vakarā.

Jelgavas pilsētas domes Administratīvās pārvaldes civilās
aizsardzības speciālists Felikss Jasenas vērtē, ka situācija bija
nopietna un bīstama, kā ikviena šāda veida avārija uz dzelzceļa,
bet šoreiz – ar labām beigām. Viņš vērtē, ka lielākais risks šoreiz
bija degvielas iespējamā ieplūšana Lielupē, kas veiksmīgi tika
novērsts. Uz jautājumu, vai pastāvēja arī aizdegšanās draudi, viņš
norāda, ka šajā situācijā šis risks nebija tik liels.

Par notikušo ir ierosināts kriminālprocess pēc Krimināllikuma
21. nodaļas – noziedzīgi nodarījumi pret satiksmes drošību.
«Latvijas dzelzceļš» kā iespējamo avārijas iemeslu min to, ka
lūzusi riteņu pāru ass. Uzņēmums skaidro, ka zaudējumi kādam būs
jāsedz, taču, kurš to darīs, varēs pateikt tikai pēc izmeklēšanas
beigām. Pārvadājumus ar šiem vagoniem veicis «Baltijas ekspresis»,
savukārt paši vagoni pieder kādai Krievijas kompānijai.

Foto: Ivars Veiliņš