24.9 °C, 2.7 m/s, 53 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJNĪP aicina rūpīgi izvērtēt, kam uzticēt ūdensskaitītāju nomaiņu
JNĪP aicina rūpīgi izvērtēt, kam uzticēt ūdensskaitītāju nomaiņu
20/12/2014

SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) saņēmusi vairākas iedzīvotāju sūdzības par konkrētām firmām, kuras Jelgavā piedāvā veikt ūdensskaitītāju nomaiņu dzīvokļos. Pēc klientu teiktā, atsevišķi šī pakalpojuma sniedzēji tiesības ūdens patēriņa mērierīču uzstādīšanu mājā ieguvuši negodprātīgi un arī pakalpojuma kvalitāte esot apšaubāma. JNĪP atgādina: namu apsaimniekotājs uzņemas atbildību tikai par tām mērierīcēm, kuras uzstādījuši JNĪP speciālisti, garantējot ierīču kvalitāti un līdz ar to arī mērījumu precizitāti.

www.jelgavasvestnesis.lv

SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma
pārvalde» (JNĪP) saņēmusi vairākas iedzīvotāju sūdzības par
konkrētām firmām, kuras Jelgavā piedāvā veikt ūdensskaitītāju
nomaiņu dzīvokļos. Pēc klientu teiktā, atsevišķi šī pakalpojuma
sniedzēji tiesības ūdens patēriņa mērierīču uzstādīšanu mājā
ieguvuši negodprātīgi un arī pakalpojuma kvalitāte esot apšaubāma.
JNĪP atgādina: namu apsaimniekotājs uzņemas atbildību tikai par tām
mērierīcēm, kuras uzstādījuši JNĪP speciālisti, garantējot ierīču
kvalitāti un līdz ar to arī mērījumu
precizitāti.

Kā informē JNĪP, par atsevišķu firmu
nekorekto rīcību jau iepriekš tika saņemtas individuālas sūdzības
no iedzīvotājiem, bet oktobra beigās ar oficiālu iesniegumu pie
namu apsaimniekotāja vērsās deviņu daudzdzīvokļu māju dzīvokļu
īpašnieku pilnvarotās personas, paužot neapmierinātību par konkrēta
uzņēmuma darbību, veicot ūdensskaitītāju nomaiņu.

«Apkopojot visu saņemto sūdzību saturu,
var spriest, ka dažos gadījumos firma, kura veikusi mērierīču
nomaiņu vairākos dzīvokļos konkrētā mājā, šādas tiesības ieguvusi
negodprātīgā ceļā – iespējams, piedāvājot dzīvokļu īpašnieku
pilnvarotajai personai izdevīgus nosacījumus, ja tā nodrošinās pēc
iespējas vairāk klientu. Tāpat iedzīvotāji norādījuši uz firmu
atklātajiem piedāvājumiem jau uzstādīšanas brīdī sagrozīt mērierīču
rādījumus, lai tie neatspoguļotu faktiski patērētā ūdens daudzumu,
kā arī uzstādīt tādas mērierīces, kuras iespējams mehāniski
apturēt,» norāda namu pārvaldnieks, gan izsverot, ka JNĪP neuzņemas
apgalvot, ka minētie fakti simtprocentīgi atbilst patiesībai, taču
klientus tomēr aicina rūpīgi izvērtēt, kam uzticēt ūdensskaitītāju
nomaiņu savā dzīvoklī.

Tā kā ūdens patēriņa aprēķinu un sadali
pa dzīvokļu īpašumiem veic JNĪP kā nama pārvaldnieks, jo īpaši
svarīgi uzņēmumam ir iegūt precīzus datus, lai aprēķins un līdz ar
to izrakstītais maksājuma dokuments klientiem būtu korekts. Taču
tas nav iespējams situācijās, kad dzīvokļu īpašumos uzstādītas
mērierīces ar zemāku mērījumu precizitāti vai pat mehāniski
apturamas mērierīces, kas rada neuzskaitītu ūdens daudzumu, vai tās
uzstādītas nekvalitatīvi, pieļaujot, ka savienojuma vietās var
rasties ūdens noplūde. Jāsaprot, ka tādējādi rodas starpība starp
mājas ievadā uzstādītā skaitītāja rādījumiem un iedzīvotāju
nodotajiem datiem par ūdens patēriņu, kas izrakstītajos rēķinos
parādās kā ūdens zudumi jeb tiek aprēķināts koeficients, kas ir
jāsedz visiem dzīvokļu īpašniekiem.

«Lai nodrošinātu pakalpojuma kvalitāti,
JNĪP izvirzījis augstus kritērijus mērierīcēm, kuras īpašumos
uzstāda nama apsaimniekotājs, vienlaicīgi garantējot arī augstu
mērījumu precizitāti, ko var nodrošināt tikai jaunas un
kvalitatīvas mērierīces. Tādējādi situācijās, ja šo pakalpojumu
JNĪP klients atbilstoši dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumam vai
pilnvarojot šo jautājumu risināt mājas vecākajam iegādājas no citas
firmas, apsaimniekotājs neuzņemas atbildību par dzīvokļu īpašumos
uzstādītajiem ūdensskaitītājiem un līdz ar to – par mērījumu
precizitāti,» uzsver JNĪP, skaidrojot, ka

virkne uzņēmumu, lai šī pakalpojuma
izmaksas būtu pēc iespējas lētākas, piedāvā uzstādīt zemākas klases
mērierīces, divas, pat trīs reizes verificētas, nevis jaunas, kas
neapšaubāmi pazemina mērījumu precizitāti.

Tāpat nama apsaimniekotājs vērš klientu
uzmanību uz vēl kādu faktu, ko saistībā ar citu firmu veiktajiem
pakalpojumiem savās sūdzībās minējuši iedzīvotāji – proti, virknē
gadījumu uzņēmums, kurš veic skaitītāju nomaiņu, noņemto mērierīci,
kas var būt precīzāka, jaunāka, patur sev, tādējādi nereti tiek
uzstādīta mērierīce, kura ir zemākas kvalitātes nekā nomainītā.
JNĪP atgādina: dzīvokļu īpašumos uzstādītās mērierīces ir dzīvokļu
īpašnieka īpašums. Pakalpojuma sniedzējam nav tiesību to paturēt
sev!

JNĪP atgādina, ka ūdensskaitītāji
jānomaina vai jāverificē ik pēc četriem gadiem, ja vien jau
lietošanas laikā mērierīcei nav konstatēti kādi defekti, un
dzīvokļu īpašniekus pirms mērierīču nomaiņas aicina atbildīgi
izvēlēties uzņēmumu, kuram uzticēt šo ierīču nomaiņu, un objektīvi
izvērtēt, kā veidojas piedāvātā pakalpojuma cena, tas ir, vai
pakalpojuma sniedzējs lētāko cenu nepiedāvā uz mērierīču kvalitātes
rēķina.