18.5 °C, 3.3 m/s, 70.9 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaIzglītības speciālisti analizē pirmklasnieku mācību sasniegumus
Izglītības speciālisti analizē pirmklasnieku mācību sasniegumus
01/06/2025

Mācību gada noslēgumā Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notika sanāksme “1. klases aprīļa diagnostikas rezultāti”, kurā piedalījās Jelgavas pirmsskolu un skolu direktoru vietnieki, kā arī pilsētas izglītības nozares speciālisti. Tās mērķis bija izvērtēt pirmklasnieku mācību sasniegumus, analizējot diagnosticējošo darbu rezultātus.

Jelgavas izglītības pārvaldes metodiskā darba vadītāja Vija Ieleja informēja, ka pirmās klases skolēni diagnosticējošos darbus rakstīja oktobrī un aprīlī, un izglītības speciālistiem bija iespēja sekot līdzi pārejai no pirmsskolas uz sākumskolu, identificēt izaicinājumus un izvērtēt skolēnu attīstības dinamiku.

Analizējot iegūtos datus, secināts, ka skolēni kopumā ir labi sagatavoti skolas gaitām. Vienlaikus speciālisti atzīst, ka turpmāk nepieciešams pilnveidot diagnosticējošo darbu saturu, lai tas precīzāk atbilstu STAP (Skolēna sasniegumu tematiskais apguves pārskats) vērtēšanas sistēmai.

Matemātikas diagnosticējošo darbu pildīja 634 pirmklasnieki, uzrādot vidēji 81% apguves līmeni. Savukārt latviešu valodas darbu kārtoja 605 skolēni, sasniedzot 68% apguves līmeni.

Sanāksmes laikā mācību jomu vadītāji dalījās pārdomās par mācību gadā īstenotajām aktivitātēm. ZRKAC Izglītības attīstības nodaļas vadītāja Dace Pētersone-Gūtmane uzsvēra veikto darbu nozīmi: “Visa gada garumā aktīvi apmeklējām gan skolas, gan pirmsskolas izglītības iestādes, lai dalītos pieredzē par veiksmīgas latviešu valodas apguves metodēm gan mācību procesā, gan ārpus tā. Būtiski ir stiprināt pedagogu kompetences, sniegt viņiem atbalstu un iedvesmu. Daudzviet izglītības iestādēs redzamas “runājošās sienas” un dažādi valodas lietojumu veicinoši materiāli, kas sekmē bērnu valodas prasmes.”

Pirmklasnieku diagnostika turpināsies arī turpmākajos mācību gados, un līdzīga pieeja tiks attiecināta arī uz augstāko klašu skolēnu sasniegumu izsekošanu, lai nodrošinātu izglītības procesa pēctecību un kvalitāti.