Jelgavas rūpnīcas «Amo Plant» apgrozījums 2010. gadā bija 3,14 miljoni latu jeb gandrīz sešas reizes lielāks nekā 2009. gadā, apkopojot Uzņēmumu reģistru apkalpojošās SIA «Lursoft» informāciju ziņo aģentūra LETA.
www.jelgavasvestnesis.lv
2009. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 525 901 lats.
2010. gadā «Amo Plant» cieta 76 023 latu zaudējumus, kas ir gandrīz trīs reizes mazāki nekā 2009. gadā, kad uzņēmuma zaudējumi bija 216 181 lats.
Jau ziņots, ka pagājušā gada nogalē kļuva zināms, ka Maskavas jaunā vadība nav ieinteresēta saglabāt daļas Jelgavas uzņēmumā «Amo Plant», tāpēc tiks meklēts jauns investors, pēc tikšanās ar Maskavas mēru Sergeju Sobjaninu pastāstīja uzņēmuma izpilddirektors Aleksejs Maslovs.
Pēc viņa vārdiem, tuvākajā laikā tiks izvērtēti stratēģiskie investori. Savus variantus piedāvās Maskavas dome, bet arī pats uzņēmums meklēs potenciālos investorus.
«AMO plant» dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība, AS «AMO ZIL», Jelgavas dome un AS «Ferrus». Kopējais investīciju apjoms pašlaik sasniedz ap 30 miljonus eiro jeb 21 miljonu latu. Rūpnīcā ir nodarbināti 60 darbinieki.
Galvenais ražošanas process – auto izstrādājumu montāža. Tehnoloģijas elastība un daudzpusība ļauj vienlaicīgi komplektēt dažādu tehniku. Par bāzes virzienu izvēlēta autobusu ražošana.
Saskaņā ar apstiprināto ražošanas diversifikācijas programmu «AMO plant» ir sācis Āfrikas valstu tirgiem pilnībā adaptētu traktoru montāžu. Uzņēmums ieviesis savu izstrādni – vienkāršotu traktora virsbūvi. Visas šīs izstrādnes detaļas un mezgli tiek ražoti Latvijā.
Saskaņā ar ieplānoto darba grafiku septembrī pēc holandiešu koncerna «VDL» licences tika saražota pirmā pilsētas autobusu partija. Autobusi ir paredzēti Latvijas tirgum.
LETA