23.7 °C, 3.8 m/s, 78.5 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomika«Amo Plant» gatavs izgatavot Rīgai 175 autobusus
«Amo Plant» gatavs izgatavot Rīgai 175 autobusus
06/02/2013

Noslēgusies pieteikumu iesniegšana Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» izsludinātajam jaunu autobusu iepirkumam. Interesi par 175 jaunu autobusu piegādi izrādījuši četri uzņēmumi, tostarp Jelgavas «Amo Plant». Uzņēmums, kurš piegādās galvaspilsētai autobusus, varētu būt zināms apmēram pēc mēneša.

Ilze Knusle-Jankevica

Noslēgusies pieteikumu iesniegšana Rīgas pašvaldības SIA
«Rīgas satiksme» izsludinātajam jaunu autobusu iepirkumam. Interesi
par 175 jaunu autobusu piegādi izrādījuši četri uzņēmumi, tostarp
Jelgavas «Amo Plant». Uzņēmums, kurš piegādās galvaspilsētai
autobusus, varētu būt zināms apmēram pēc mēneša.

Uzņēmums «Amo Plant» savā mājas lapā norāda, ka piedalījies
iepirkumā par pilsētas sabiedriskajam transportam piemērotu zemās
grīdas autobusu piegādi Rīgā. «Rīgas satiksme» piecu gadu laikā
plāno iegādāties 175 jaunus autobusus, no kuriem 70 procenti būs 18
metrus garie autobusi, bet 30 procenti – standarta īsie autobusi
(12 metrus gari ar trīs durvīm). Uzņēmuma «Amo Plant» komunikāciju
direktors Igors Graurs norāda, ka līdz šim Latvijā nav bijis
pasūtījumu 18 metrus garajiem autobusiem un tādus uzņēmums nav
gatavojis, bet 12 metru autobusu salikšana ir apgūta un arī šobrīd
Jelgavā tiek izgatavoti šādi autobusi Holandei.

Kopējais iepirkuma apmērs mērāms vairākos desmitos miljonu. Lai
gan precīza summa būs zināma tikai pēc līguma noslēgšanas, pēc
I.Graura aplēsēm, tā būs vismaz 40 miljoni eiro. «Viena 12 metrus
gara autobusa zemākās izmaksas ir ap 200 000 eiro, garajam
autobusam tās ir lielākas. Pat, ja rēķina šo minimālo viena
autobusa izgatavošanas cenu, kopējais iepirkuma apjoms sanāk 35
miljoni eiro,» tā viņš. Lai nodrošinātu «Rīgas satiksmes»
vajadzības, vidēji gadā jāizgatavo 35 autobusi. I.Graurs norāda, ka
«Amo Plant» šobrīd autobusus salikšanas līnijā nestrādā pilna maiņa
un pat ar esošajiem resursiem šāds apjoms ir izpildāms. «Ja mums
strādātu pilna maiņa, «Amo Plant» gadā varētu salikt pat 250
autobusus,» norāda uzņēmuma pārstāvis.

Pieteikumus iesnieguši četri pretendenti: «Solaris» (Polija),
«Mercedes Benz», «Iveco» un «Amo Plant». Konkursa gaitā bija arī
vairākas sūdzības.

«Rīgas satiksme» nodrošina sabiedriskā transporta – tramvaju,
trolejbusu, autobusu – pakalpojumus Rīgā. Uzņēmumam ir 258 tramvaji
(deviņi tramvaju maršruti), 302 trolejbusi (19 trolejbusu maršruti)
un 441 autobuss (53 autobusu maršruti).

Foto: Ivars Veiliņš