18.8 °C, 0.5 m/s, 77 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomika«Amo Plant» sāk ar kravas mašīnām
«Amo Plant» sāk ar kravas mašīnām
07/03/2010

Akciju sabiedrība «Amo Plant» pamazām sāk aprīkot kravas automobiļu ražošanas cehu. Jau ir atvesti pieci vieglo kravas automašīnu «ZIL» komplekti, kuri jau nogādāti Latvijā un pagaidām vēl atrodas muitā. Uz šiem komplektiem uzņēmuma darbinieki apgūs izgatavošanas tehnoloģiju. Šie automobiļi tiks pilnveidoti un nokomplektēti atbilstoši Eur V ekoloģijas prasībām.

Ilze Knusle-Jankevica
Akciju sabiedrība «Amo Plant» pamazām sāk aprīkot
kravas automobiļu ražošanas cehu. Jau ir atvesti pieci vieglo
kravas automašīnu «ZIL» komplekti, kuri jau nogādāti Latvijā un
pagaidām vēl atrodas muitā. Uz šiem komplektiem uzņēmuma darbinieki
apgūs izgatavošanas tehnoloģiju. Šie automobiļi tiks pilnveidoti un
nokomplektēti atbilstoši Eur V ekoloģijas prasībām.
«Amo Plant» Mācību centra vadītājs Pēteris Rajeckis stāsta, ka
šobrīd notiek darbs arī pie autobusu ražošanas ceha izveides un
aprīkošanas. Viņš lēš, ka iekārtas varētu tikt saņemtas un
uzstādītas aprīļa vidū. Pirmā eksperimentālā autobusa salikšanas
process sāksies maijā.
P.Rajeckis piebilst, ka pa to laiku, kamēr cehi vēl nav
pilnībā aprīkoti un gatavi darbam, uzņēmums nopietnu uzmanību
pievērš savu darbinieku apmācībai. Arī nesen no Holandes
atgriezusies pirmā autobusu ražošanas grupa 14 cilvēku sastāvā, kas
koncerna «VDL Berkhof» rūpnīcā iepazinās ar zemās grīdas autobusa
«ALE 200 Ambassador» ražošanas tehnoloģijām. «Mūsu darbinieki ne
tikai iepazinās ar ražošanas procesu, bet arī paši izmēģināja visas
ražošanas operācijas, dabūja paskrūvēt un redzēja, kādi instrumenti
tiek izmantoti, kādi materiāli un tamlīdzīgi,» piebilst Mācību
centra vadītājs. Uz Holandi bija devušies deviņi montieri, četri
inženiertehniskie darbinieki, kas atbild par ražošanas procesu,
tehnoloģijām un kvalitāti, kā arī Mācību centra vadītājs.
Šī apmācība tika organizēta, jo pēc dažiem mēnešiem paredzēts
uzsākt pirmo desmit autobusu salikšanu. «Viens būs arī 12 metrus
garais «ALE 120 Ambassador» autobuss, ar kura ražošanas procesu
mūsu darbinieki iepazinās Holandē, bet pārējie būs «ALE 106
Ambassador» autobusi, kas ir 10,6 metrus gari,» ieskicē P.Rajeckis.
«Amo Plant» mārketinga un ārējo sakaru vadītājs Igors Graurs
piebilst, ka līdz ražošanas uzsākšanai vēl jāizstrādā darba
dokumentācija, piemēram, darba instrukcijas, lai katrs darbinieks
zinātu savus pienākumus.
Lai gan ražošana vēl nav uzsākta, uzņēmums plāno startēt
Latvijas – Šveices sadarbības projektā par skolēnu autobusu
iepirkšanu pašvaldību vajadzībām, apliecina I.Graurs. Konkursu
izsludinājusi Valsts reģionālās attīstības aģentūra un pieteikties
var vēl līdz 19. martam. Projektam paredzētais finansējums ir
aptuveni 9,7 miljoni latu, no kuriem Šveices līdzfinansējums ir
aptuveni 7,5 miljoni latu, Latvijas līdzfinansējums – apmēram 1,3
miljoni latu, kā arī pašvaldību līdzfinansējums – aptuveni 0,9
miljoni latu.
Jāpiebilst, ka uzņēmumam ir arī iecere Jelgavā izveidot
kompozītmateriālu cehu. «Amo Plant» jau iesniedzis Latvijas
Investīciju attīstības aģentūrā projektu, lai piesaistītu ES
finansējumu. Maksimālā summa, uz ko var pretendēt, ir trīs miljoni
latu. I.Graurs informē, ka pagaidām vēl nav zināms konkursa
iznākums, tāpēc vēl pāragri modelēt situāciju, vien piebilst, ka
gadījumā, ja pieteikums tiks noraidīts, uzņēmums šo ieceri uz laiku
atliks. Savukārt ja atbilde būs pozitīva, tiks izstrādāts ceha
tehniskais projekts, lai pēc iespējas ātrāk var uzsākt darbus, jo
saskaņā ar konkursa nolikumu projekts būs jārealizē trīs gadu
laikā.
Kompozītmateriāli ir salikti materiāli, ko izveido, saistot
divus vai vairākus materiālus, lai maksimāli palielinātu to
lietderīgās īpašības un mazinātu nevēlamās. «Amo Plant»
kompozītmateriālus plāno ražot no koka skaidām un plastmasas. Šādus
materiālus plaši izmanto arī autobusu un vieglo kravas automobiļu
ražošanā.
«Amo Plant» ir Maskavas valdības, Krievijas autoražotāja
«ZIL», Latvijas uzņēmuma «Ferrus» un Jelgavas pašvaldības
kopuzņēmums.