22.5 °C, 3.8 m/s, 56.7 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaBiznesa inkubatorā radīta spēle draugiem.lv
Biznesa inkubatorā radīta spēle draugiem.lv
05/03/2013

Mēneša laikā sociālajā tīklā draugiem.lv tiks «palaista» jauna spēle – «Brīnumzeme», kas tapusi Jelgavas biznesa inkubatora uzņēmumā «DreamBit Studios». «Biznesa modelis ir vienkāršs: spēle ir bezmaksas, bet, lai sasniegtu labāku rezultātu, lietotājs par naudu varēs iegādāties dažādas papildu iespējas. Tas ir pārbaudīts modelis, kas darbojas,» norāda uzņēmuma valdes loceklis Igors Buhovecs.

«Darbība notiek pasaulē, kas ir pietuvināta realitātei: kad
pasaule tika radīta, tā bija absolūti laba, bet daudz kas ir
noticis un nu jau to gribas uzskatīt drīzāk par sliktu. Spēlētāju
uzdevums ir izmainīt pasauli uz labu,» ieskicē spēles izstrādātājs.
Šajā spēlē nav uzvarētāju, jo process ir bezgalīgs – to var spēlēt
gadiem, līdzīgi kā popularitāti iemantojušo spēli «Ferma», kas arī
darbojas sociālajā tīklā draugiem.lv.

«Brīnumzemē» mīt dažādi pasaku tēli – Sarkangalvīte,
Pelnrušķīte, Sniegbaltīte un citi. «Šādus tēlus izraudzījāmies, lai
spēli padarītu saprotamāku lietotājiem, kā arī lai vieglāk to būtu
pārdot,» neslēpj uzņēmuma pārstāvis. Jautāts, kas ir grūtākais
datorspēļu izstrādē, I.Buhovecs atzīst: izveidot tādu spēli, lai tā
būtu populāra un ar inovācijām. Lai no idejas nonāktu līdz gatavam
produktam, pagāja apmēram gads – spēles tehniskā izstrāde aizņēma
pusi no laika. «DreamBit Studios» vadītājs un spēles autors stāsta,
ka datorspēļu izstrāde krasi atšķiras no darba pie citiem web
bāzētiem produktiem – gan pro­grammēšanā, gan stratēģiski.

Ar laiku spēli «Brīnumzeme» plānots integrēt arī citos
sociālajos tīklos, piemēram, odnoklasniki.ru, vkontakte.ru un
facebook.com. Plānots izstrādāt arī bezmaksas mobilo spēles
aplikāciju. «Domāju, ka mūsu spēli vieglāk varētu pārdot
Austrumeiropā un arī Rietumeiropā,» spriež I.Buhovecs, norādot, ka
katrai valstij plānots izstrādāt spēles lokalizāciju, gan nomainot
valodu, gan iekļaujot citas kultūras nianses. «Šajā nozarē runāt
par konkurenci nav īsti pareizi, jo vienlaicīgi var spēlēt pat
vairāk nekā desmit spēles, un tas ir pilnīgi normāli, tāpēc mums ir
svarīgi nevis tas, ar ko būsim labāki, bet gan tas, kāpēc cilvēki
gribēs spēlēt tieši mūsu spēli,» tā viņš.

Uzņēmums biznesa inkubatorā ir no 2012. gada 1. jūlija. Lai
īstenotu savu ideju, tika piesaistīts ES finansējums programmatūras
izstrādei. Tā izmaksāja līdz 50 000 latu.

Foto: Ivars Veiliņš