17.3 °C, 1.4 m/s, 86.7 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaGājienā dosies pašu radītajos kreklos «Es mīlu Jelgavu»
Gājienā dosies pašu radītajos kreklos «Es mīlu Jelgavu»
26/05/2014

Aizvien vairāk cilvēku Jelgavas ielās redzami kreklos vai cepurītēs ar uzrakstu «Es mīlu Jelgavu». Patriotiskās uzņēmējdarbības idejas autori brāļi Deivids un Denijs Cjukšas teic, ka viņi pašu radītājos kreklos dosies Pilsētas svētku gājienā, un, apliecinot piederību pilsētai, aicina to darīt arī citus.

Ligita Vaita

Aizvien vairāk cilvēku Jelgavas ielās
redzami kreklos vai cepurītēs ar uzrakstu «Es mīlu Jelgavu».
Patriotiskās uzņēmējdarbības idejas autori brāļi Deivids un Denijs
Cjukšas teic, ka viņi pašu radītājos kreklos dosies Pilsētas svētku
gājienā, un, apliecinot piederību pilsētai, aicina to darīt arī
citus.

«Vēlme izteikt savu piederību ne tikai vārdos,
bet arī darbos, radīja motivāciju izveidot šos kreklus. Mēs gribam,
lai ikviens, kurš vēlas parādīt savu piederību pilsētai, varētu to
izdarīt, uzvelkot «Es mīlu Jelgavu» kreklu,» teic Deivids,
piebilstot, ka nu jau šādos kreklos staigā ap 60 jelgavnieku – tik
eksemplāru ir pārdots pirmo pāris mēnešu laikā.

Stāstot par savu biznesa ideju, jaunieši
stāstu sāk ar gadu miju. «Mums ir tāda forša ģimenes bilde pie
Ziemassvētku eglītes,» stāsta puiši, atklājot, ka pirmie četri
krekli izveidoti un uzdāvināti ģimenei. Pēc Jaunā gada brāļi
izveidojuši suvenīru līniju «Es mīlu Jelgavu» un nu jau piedāvā
iegādāties ne tikai apdrukātus kreklus, bet arī citus suvenīrus ar
patriotisko uzrakstu «Es mīlu Jelgavu».

Ideja nav jauna, tā aizgūta no Ņujorkas
tūrisma kampaņas pagājušā gadsimta 70. gados, bet pēdējos gados
kļuvusi populāra arī Latvijā. «Paziņas Liepājā dara ko līdzīgu, tur
izveidota suvenīru līnija «I Love Liepāja», un, sākot studēt Rīgā,
man gribējās popularizēt arī savu pilsētu,» stāsta Deivids.

Jaunieši vērtē, ka ejošākie no suvenīriem ir T
krekli un cepures, taču pagaidām biznesa ideja finansiāli vēl nav
atmaksājusies. «Pirmajā mēnesī varējām tikai pasūtīt suvenīrus un
tad gaidīt, vai kādam tie patiks. Nu jau redzam, ka jelgavnieki tos
labprāt pērk. Divu mēnešu laikā pārdevām ap 60 kreklu,» teic
Deivids. Jaunieši vērtē, ka meitenes kreklus pērk vairāk, taču uz
ielas krekli biežāk redzēti tieši puišiem. «Meitenes laikam nopērk
un ieliek skapī, bet puiši patiešām tos valkā. Tas ir tik forši
redzēt cilvēkus mūsu kreklos!» tā Denijs.

Biznesa idejas iekustināšanai liels palīgs
esot sociālie tīkli, un daļa klientu zīmolu atpazīst tieši no
sociālajiem tīkliem. «Bijām izdomājuši, ka ideju mēģināsim
iekustināt, un es domāju, ar ko lai sāk. Šķita, ka vienkāršākais ir
sākt ar tvitera profilu, un decembrī to arī izveidojām,» stāsta
Deivids.

Līdz pirmā pasūtījuma veikšanai gan vēl
pagājuši vairāki mēneši, bet marta sākumā pirmos kreklus varēja
iegādāties «Pūra lādē» «Pilsētas pasāžā». Tagad atvērts arī
interneta veikals www.esmilujelgavu.lv, kur ar atpazīstamo simbolu
var iegādāties T kreklus, krūzītes, lietussargus, cepures un
atslēgu piekariņus.

Jauniešu radītie suvenīri ir ieinteresējuši
arī Jelgavas reģionālo Tūrisma centru, un jau drīzumā daļu no tiem
varēs iegādāties arī tornī. «Tie ir jelgavnieki, un priecājamies,
ka viņu ideja veiksmīgi tiek realizēta. Jau šovasar daļu «Es mīlu
Jelgavu» suvenīru varēs iegādāties arī tornī,» teic JRTC vadītāja
Anda Iljina.

Jāpiebilst, ka pagājušā gada nogalē viens no
idejas autoriem Deivids Cjukša «CV-Online» konkursā tika atzīts par
labāko pārdevēju Latvijā 600 dalībnieku konkurencē. Uzvara konkursā
viņam sniedza titulu «Pārdošanas guru», un nu jaunietim ir iespēja
savu pārdošanas varēšanu pierādīt praksē.

Foto: Vineta Zelča