Jelgavas Biznesa inkubatora uzņēmums izveidojis interneta portālu www.greengarantie.lv preču garantijas talonu uzkrāšanai. «Mūsdienu elektroniskajā laikmetā katrā mājā ir vairāki desmiti elektroierīču. Saglabāt kaudzīti ar čekiem, izsekot līdzi garantijas termiņu beigām un sameklēt vajadzīgo, ja kaut kas salūst – tas ne vienmēr ir pa spēkam vidēji aizņemtam un aizmāršīgam cilvēkam. Tieši tāpēc mums radās ideja par šāda portāla izstrādi,» norāda projekta attīstītājs Jānis Ankravs. Šobrīd portālā ir jau gandrīz 200 lietotāju.
Ilze Knusle-Jankevica
Portālā tā lietotājiem jāreģistrē profils un jālejupielādē garantijas kvītis vai pirkuma čeki. «Esam izpētījuši tirgu un secinājuši, ka elektronika ir biežākie pirkumi, kam cilvēki cenšas saglabāt čekus un izmantot garantijas remontu, tāpēc nolēmām sākt tieši ar šo segmentu. Tomēr pie tā apstāties negrasāmies un nākotnes attīstības plānos raugāmies uz paplašināšanos gan funkcionalitātes, gan ģeogrāfiskā mēroga ziņā,» stāsta J.Ankravs, piebilstot, ka portālā var pievienot arī apģērbu un apavu, mēbeļu, auto un ar tiem saistīto lietu, brīvā laika pavadīšanas inventāra, piemēram, ziemas sporta inventāra, velosipēdu, garantijas dokumentus. Tiesa, pagaidām pieteikt garantijas remontu portāla sistēmā var tikai elektroprecēm, bet uzņēmums aktīvi strādā pie sadarbības partneru loka paplašināšanas, lai caur portālu varētu pieteikt visus nepieciešamos garantijas remontus.
Pirms realizēt projektu, tā autori veica arī iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu, kādi ir iedzīvotāju garantijas talonu glabāšanas paradumi. Aptaujas dati liecina, ka iedzīvotāji kopumā ir ļoti apzinīgi un teju visi (98 procenti respondentu) cenšas saglabāt iegādāto preču garantijas talonus. Vairāk nekā ceturtā daļa gan atzīst, ka daļa garantijas talonu laika gaitā tiek nozaudēti. Tāpat problēmas sagādā atcerēties un izsekot līdzi, kad katrai precei garantijas remonts beidzas, vai nav laiks veikt kādu profilaktisku apkopi.
Lietotājs savam kontam var piekļūt jebkurā laikā un no jebkuras vietas, ērti to pārskatīt un elektroniski pieteikt garantijas remontu, nosūtot sistēmā vēstuli remonta sniedzējam, aprakstot sūdzību. Idejas autori cer, ka ar laiku portālā uzkrātā informācija kalpos arī par sava veida datu bāzi, kur, piemēram, pirms iegādāties jaunu veļas mašīnu, varēs apskatīties, cik bieži konkrēta ražotāja veļas mašīnas pieteiktas garantijas remontiem, ar kādām sūdzībām, kādu servisu konkrētais pakalpojuma sniedzējs nodrošinājis un tamlīdzīgi. Tāpat portāls dos iespēju arī tirgotājiem un ražotājiem sekot līdzi tam, kuri produkti salūst visbiežāk, par ko klienti sūdzas, kas sagādā raizes, kas patīk.
Šobrīd portālā ir gandrīz 200 lietotāju un reģistrētas aptuveni 40 iekārtas – pārsvarā elektronikas preces. Garantijas remonts gan vēl nav pieteikts nevienai precei. Projekta autori ar pirmajām tā darbības nedēļām ir apmierināti.
Projekta attīstībai atbalsts iegūts no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un JIC Biznesa inkubatora Jelgavā. Tajā investēti 15 000 latu. Jaunais portāls lietotājiem pieejams bez maksas latviešu, krievu un angļu valodā, un tas savieno visus garantijas saņemšanas ķēdes posmus – tirgotāju, patērētāju un garantijas servisa sniedzēju.