17.3 °C, 1.3 m/s, 65.8 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJa valdība nepārdomās, sabiedriskā transporta biļetes sadārdzināsies par trešdaļu
Ja valdība nepārdomās, sabiedriskā transporta biļetes sadārdzināsies par trešdaļu
06/03/2011

Lai konsolidētu budžetu, valdība nolēmusi par trīs miljoniem latu samazināt subsīdijas sabiedriskā transporta pārvadājumiem. Jelgavas Autobusu parka valdes loceklis un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs norāda – ja valdība nepārdomās, sekas būs neizbēgamas: biļešu kāpums līdz 30 un maršrutu samazinājums līdz 50 procentiem, kas, savukārt, nozīmē nozarē strādājošo skaita samazinājumu līdz 30 procentiem.

Ilze Knusle-Jankevica

Lai konsolidētu budžetu, valdība nolēmusi par trīs
miljoniem latu samazināt subsīdijas sabiedriskā transporta
pārvadājumiem. Jelgavas Autobusu parka valdes loceklis un Latvijas
Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs
norāda – ja valdība nepārdomās, sekas būs neizbēgamas: biļešu
kāpums līdz 30 un maršrutu samazinājums līdz 50 procentiem, kas,
savukārt, nozīmē nozarē strādājošo skaita samazinājumu līdz 30
procentiem.

Valsts SIA «Autotransporta direkcija» jau paziņojusi, ka, lai
iegūtu plānotos trīs miljonus, atliek tikai kardināli risinājumi –
pārvadājumu braukšanas maksas tarifu celšana vai maršrutu slēgšana.
P.Salkazanovs gan norāda, ka pat šie soļi situāciju neglābs. «Tas,
ka autobuss kursēs no rīta un vakarā vai divas reizes nedēļā,
problēmu neatrisinās, jo cilvēkiem uz darbu jātiek katru dienu.
Rezultātā viņi zaudēs darbu, bet valsts – nodokļus. Savukārt cenu
celšana nozīmē tikai to, ka samazināsies pasažieru skaits,» viņš
skaidro. Pagaidām gan vēl nav skaidrs, kā tieši šis valdības solis
ietekmēs Jelgavu, jo lēmums par to, cik liels samazinājums būs
katram pārvadājumu veidam, Saeimai jāpieņem līdz 1. maijam.

Jau ar šā gada budžetu, kas tika samazināts par 9,8 miljoniem
latu, pasažieru pārvadājumu nozarei līdz gada beigām nepietiek, un
plānotais deficīts ir 3,6 miljoni latu. Ja tas palielināsies vēl
par valdības pieprasītajiem trīs miljoniem, var sekot pārvadātāju
maksātnespējas procesi – tad atsevišķi reģioni vispār var palikt
bez pasažieru pārvadājumiem. 

Tomēr pārvadātāji cer, ka tik tālu nenonāks. «Jau esam
brīdinājuši valdību – ja tā vienpusēji izmainīs jau noslēgtos
līgumus par pasažieru pārvadājumiem, mums ir tiesības tiesas ceļā
piedzīt zaudējumus. Mēs esam gatavi to darīt,» tā
P.Salkazanovs.

Jāpiebilst, ka sākotnēji valdība šos trīs miljonus plānoja
iegūt, samazinot budžeta vietas augstskolās. «Šīs jomas nav
saistītas, un tas tikai pierāda, ka valdība par katru cenu grib
atrast to summu, bet lēmumi ir administratīvi un bez jebkāda
ekonomiska pamatojuma,» piebilst Latvijas Pasažieru pārvadātāju
asociācijas prezidents.