Pēc pirmo darba mēnešu aizvadīšanas, Latvijā ražota apģērba zīmola «Guntiņa» izveidotājas atzīst: «Jau sākot uzņēmējdarbību, zinājām, ka mūsu mērķauditorija ir pavisam neliels sieviešu loks.» Tomēr viņas vērtē, ka jelgavnieces pamazām sāk pierast pie košajām krāsām un apdrukām zīmola apģērbos un aizvien biežāk arī tos iegādājas. «Tiesa, ne uzreiz, bet gan pēc ilgākām pārdomām,» secina uzņēmējas.
Ligita Vaita
Pēc pirmo darba mēnešu aizvadīšanas, Latvijā ražota apģērba zīmola «Guntina.com» izveidotājas atzīst: «Jau sākot uzņēmējdarbību, zinājām, ka mūsu mērķauditorija ir pavisam neliels sieviešu loks.» Tomēr viņas vērtē, ka jelgavnieces pamazām sāk pierast pie košajām krāsām un apdrukām zīmola apģērbos un aizvien biežāk arī tos iegādājas. «Tiesa, ne uzreiz, bet gan pēc ilgākām pārdomām,» secina uzņēmējas.
Divas rīdzinieces – draudzenes Gunta Jonina un Ivita Rozīte – pirms diviem gadiem nolēmušas radikāli mainīt savu dzīvi un nodarbošanos un sākušas radošo uzņēmējdarbību. Kā stāsta zīmola «Guntina.com» īpašnieces, ne vienai, ne otrai iepriekšējas pieredzes modes biznesā nebija, viss, kas ir sanācis, ir radīts eksperimentu un izmēģinājumu rezultātā. «Nesen atradu savas pirmās kleitas, biju jau aizmirsusi, ka tādas vispār ir. Izskatās diezgan interesanti, ne tajā labākajā nozīmē,» smejas G.Jonina. «Skatos uz mūsu pašreizējiem ražojumiem un redzu, cik tāls ceļš noiets, kaut gan ikdienā šķiet, ka viss uz priekšu virzās ļoti, ļoti lēni,» tā viņa.
Zīmols «Guntina.com» radīts pirms diviem gadiem un pa šo laiku jaunās uzņēmējas atvērušas trīs apģērbu veikalus – pa vienam Rīgā, Ķekavā un tagad arī Jelgavā, tirdzniecības centrā «Vivo». Pašlaik kolektīvs izaudzis līdz astoņiem cilvēkiem, tomēr uzņēmējas sevi joprojām vērtē kā mazu uzņēmumu, kuram veikali Rīgas tirdzniecības centros ir vēl tikai tālejošs mērķis.
Tāpēc arī izvēle par labu Jelgavai krita galvenokārt finansiālu apsvērumu dēļ. «Attīstāmies pamazām un tāpēc atvērām veikalus ārpus Rīgas, kur ir iespējams nomāt nelielas platības par salīdzinoši zemāku nomas maksu. Veikala atvēršana Jelgavā ir mūsu kārtējais eksperiments, kurš var gan izdoties, gan neizdoties,» teic G.Jonina, piebilstot, ka pirms veikala atvēršanas bažījušās gan par jelgavnieku pirktspēju, gan pārdevēju meklēšanu un arī jelgavnieku vēlmēm.
«Jau uzsākot apģērbu ražošanu, bija skaidrs, ka mūsu pircējas būs diezgan šaurs sieviešu loks, tāpēc nevarējām būt drošas, ka Jelgavas dāmām patiks mūsu ražojumi, jo tie ir koši un uzmanību piesaistoši, bet ne katra sieviete uzdrošinās vilkt košas krāsas un apdrukas. Tā ir radies arī mūsu nosaukums «Guntina.com» – tie ir apģērbi sievietēm ar uguntiņu sirdī,» atklāj viena no veikala īpašniecēm.
Kaut arī zīmols piedāvā dažāda veida apģērbus – topus, tunikas, žaketes, svārkus, šalles, mēteļus –, tomēr populārākās gan Jelgavā, gan pārējos veikalos ir kleitas. Tomēr jelgavnieces iepērkoties ir apdomīgas un piesardzīgas. «Izrādījās, ka daļa jelgavnieču tieši meklē kaut ko košāku, taču ir arī daudzas sievietes, kas piesardzīgi nāk pētīt un skatīties, kas tas par jaunu veikalu. Dažas atnāk otrreiz, trešo reizi, un tad jau arī nespēj atturēties kādu košuma gabaliņu aiznest sev līdzi uz mājām,» par pirmajiem darba mēnešiem stāsta uzņēmējas.
Savukārt cenu amplitūda veikalā ir visai plaša – no pārdesmit eiro līdz vairāk nekā simts eiro par kleitām no ekskluzīvāka auduma. «Dārgāku ražojumu cenām ir loģiski iemesli – kvalitatīvi audumi no jaunākajām Eiropas ražotāju kolekcijām, dažādas ražošanas kvalitātes nianses un citi faktori. Dārgākās kleitas ir šūtas no pašu apdrukātiem audumiem ar mūsu dizainu, un šīs audumu apdrukas izmaksas arī nosaka gala cenu,» norāda G.Jonina.
Jāpiebilst, ka veikalā iespējams iegādāties arī audumus, kā arī pasūtīt kādu no veikalā piedāvātajiem modeļiem no pircējas izvēlēta auduma.
Foto: Vineta Zelča