Ekspluatācijā nodots publiskās slidotavas jumts Pasta salā. Slidotavas apsaimniekotājs Zemgales Olimpiskais centrs (ZOC) informē, ka šobrīd objektā vēl notiek dažādi tehniski darbi, bet plānots, ka pēc mēneša šeit varētu jau notikt pirmās inline hokeja spēles, savukārt oktobra beigās vai novembra sākumā jau varētu slidot.
«Jumts ir gatavs, taču mums kā apsaimniekotājiem ir jāveic vēl virkne citu darbu, lai slidotavu varētu nodot apmeklētāju rīcībā. Šobrīd mūsu darbinieki jau ir sagatavojuši inline hokejam paredzēto slidotavas segumu, nomainījuši tā sabojātos posmus. Taču lielākie darbi mums vēl ir priekšā – ir jāuzstāda videonovērošanas kameras, skatītāju tribīnes, jānomaina aizsargtīkls ap slidotavu, jāizbūvē žogs un jāveic citi tehniskie un uzkopšanas darbi,» stāsta ZOC izpilddirektors Rauls Kreicbergs, piebilstot, ka objektā šobrīd strādā divi darbinieki. Izpilddirektors cer, ka mēneša laikā viss tiks sakārtots un septembra sākumā slidotavā jau varēs notikt pirmie inline hokeja mači.
R.Kreicbergs stāsta, ka ledu slidotavā varēs sākt liet, kad āra gaisa temperatūra atdzisīs līdz plus 10 grādiem. «Slidošanas sezonas sākums būs atkarīgs no laikapstākļiem. Kad gaisa temperatūra atdzisīs līdz desmit grādiem un vairs nepaaugstināsies, varēsim liet ledu. Līdz ar jumta izbūvi mums netraucēs ne sniegs, ne lietus – galvenais, lai noturas atbilstoša temperatūra. Ļoti ceram, ka slidotāji sezonu varēs atklāt jau oktobra beigās, novembra sākumā un slidot līdz pat pavasarim,» tā R.Kreicbergs.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka jumta konstrukcijas nosedz slidotavu, blakus esošo slidotavas dzesēšanas iekārtu, kā arī zem jumta ir nodrošināta vieta segtām pārvietojamām skatītāju tribīnēm. Kopumā ap slidotavu plānotas 100 skatītāju vietas. Slidotavas jumts ir īpašs ar to, ka tā būvniecībā izmantotas liekti līmētās koksnes konstrukcijas – tērauda elementi izmantoti vien savienojuma vietās un atsevišķās vietās kā palīgkonstrukcija jumta seguma stiprināšanai. Kopējais liekti līmētās koksnes apjoms objektā ir 112 kubikmetri, bet tērauda detaļu apjoms – 11,33 tonnas.
Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»