Šobrīd Latvijā arvien lielāku popularitāti iegūst kolektīvās iepirkšanās portāli, kuros uzņēmumi pakalpojumus piedāvā iegādāties ar ievērojamu atlaidi – dažkārt pat līdz 70 procentiem. Reti, bet šajos portālos parādās arī piedāvājumi Jelgavā – lielākoties skaistumkopšanas salonos, ēstuvēs. Uzņēmēji atzīst – Jelgavā šī lieta pagaidām vēl nav populāra, taču šis ir viens no lētākajiem reklāmas variantiem un iespēja piesaistīt klientus.
Ritma Gaidamoviča
Līdz šim savus pakalpojumus atlaižu portālos piedāvājuši skaistumkopšanas saloni «Rebeka», «Donna Bella», «Hire code», «CHI studio», fitnesa klubs «Atlētika», «Sushi Town», «Royal kebab» un citi. Nesen kādā no atlaižu portāliem varēja uz pusi lētāk nopirkt arī Ādolfa Alunāna teātra izrādes «Jo pliks, jo traks» biļetes. Uzņēmēji zina, ka šobrīd cilvēki meklē, kur un ko var iegādāties lētāk, un kolektīvās iepirkšanās portāli ir pieprasīti. Tiesa, Jelgavā tie vēl nav iemantojuši tik lielu atsaucību. «Līdz šim pierasts, ka atlaižu portālos galvenokārt var nopirkt kuponus uz SPA, masāžām, pie friziera, un mūs māca bažas, vai cilvēki pirks kuponus, lai baudītu kultūru. Rezultāts – no 100 piedāvātajām biļetēm pārdevām 73, un tas ir labs rādītājs,» spriež Ā.Alunāna teātra režisors Andris Bolmanis. Viņš uzskata, ka šī ir laba iespēja, daudz neieguldot, sevi reklamēt. Konkrētais atlaižu portāls saņēmis 15 procentus no pārdoto biļešu iekasētās summas. «Iepriekšpārdošanā reti mums izdodas pārdot tik daudz biļešu. Bet šajā gadījumā mēs jau zinām, ka atnāks noteikts skaits skatītāju, un tas neapšaubāmi ir pluss, ja zāles daļa ir aizpildīta kaut vai par puscenu un mums ir ienākumi. Mēs dodam iespēju iepazīties ar mūsu teātri,» saka režisors. Tam, ka šī ir laba iespēja piesaistīt klientus, piekrīt arī skaistumkopšanas salona «Rebeka» īpašniece Dace Niparte. «Jāatzīst gan, ka Jelgavā atlaižu kuponu sistēma šobrīd vēl nav populāra. Cilvēkiem ir radies iespaids, ka visas preces un pakalpojumus akcijās var nopirkt tikai Rīgā. Tā jau arī ir, jo lielākoties šo iespēju izmanto Rīgas uzņēmēji. Taču nenoliegšu, ka šī ideja iemanto arvien lielāku popularitāti un ir cilvēki, kas atlaižu piedāvājumus caurskata katru dienu,» tā D.Niparte. Viņas salons ar ievērojamu atlaidi piedāvājis masāžu, sejas procedūru un aļģu procedūru ķermenim. «Lielākais pieprasījums bija aļģu procedūrai. Tiesa, darbs tiek izdarīts par pašizmaksu, neko nenopelnām, taču šī ir lieliska iespēja iegūt jaunus klientus. Salonu turpina apmeklēt vairāki rīdzinieki un talsinieki, kuri pirmo reizi pie mums atnāca, lai izmantotu kuponu,» atzīst uzņēmēja. Iespēju safrizēties ar 50 procentu atlaidi piedāvāja arī salons «CHI studio». Tā vadītājs Konstantīns Ignatovs saka, ka kolektīvie iepirkšanās portāli ir laba iespēja nodrošināties ar klientiem. «Dienas laikā pārdevām 16 kuponus. Jā, Rīgā, kur frizētavās pārdod 100 un 200 kuponus, teiktu – tas tāds nieks, bet, mūsuprāt, Jelgavai tas ir daudz,» tā K.Ignatovs. Fitnesa klubs «Atlētika» abonementus ar ievērojamu atlaidi piedāvāja vasarā. «Nav noslēpums, ka fitnesa klubiem vasarā klājas grūtāk, taču ar šādām akcijām kolektīvā iepirkšanās portālā mēs tomēr nodrošinājām, ka zāle nestāv tukša,» tā Jelgavas «Atlētikas» direktore Diāna Borisova, piebilstot, ka kopumā akcijas laikā pārdoti 197 kuponi abonementam vasarā.
Lai gan Jelgavā šobrīd kuponu pirkšana vēl nav tik populāra, uzņēmēji tomēr atzīst, ka iespēju noteikti izmantos vēl kādu reizi. «Patiesībā lieliski būtu, ja Jelgava pati izveidotu savu atlaižu portālu, kurā Jelgavas uzņēmēji piedāvātu savas preces un pakalpojumus ar atlaidi,» tā D.Niparte.