23.4 °C, 3.6 m/s, 40.5 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaUzņēmēji: «Atlaižu kuponi – laba iespēja nodrošināties ar klientiem, taču Jelgavā tas nav populāri»
Uzņēmēji: «Atlaižu kuponi – laba iespēja nodrošināties ar klientiem, taču Jelgavā tas nav populāri»
03/12/2011

Šobrīd Latvijā arvien lielāku popularitāti iegūst kolektīvās iepirkšanās portāli, kuros uzņēmumi pakalpojumus piedāvā iegādāties ar ievērojamu atlaidi – dažkārt pat līdz 70 procentiem. Reti, bet šajos portālos parādās arī piedāvājumi Jelgavā – lielākoties skaistumkopšanas salonos, ēstuvēs. Uzņēmēji atzīst – Jelgavā šī lieta pagaidām vēl nav populāra, taču šis ir viens no lētākajiem reklāmas variantiem un iespēja piesaistīt klientus.

Ritma Gaidamoviča

Šobrīd Latvijā arvien lielāku popularitāti iegūst
kolektīvās iepirkšanās portāli, kuros uzņēmumi pakalpojumus piedāvā
iegādāties ar ievērojamu atlaidi – dažkārt pat līdz 70 procentiem.
Reti, bet šajos portālos parādās arī piedāvājumi Jelgavā –
lielākoties skaistumkopšanas salonos, ēstuvēs. Uzņēmēji atzīst –
Jelgavā šī lieta pagaidām vēl nav populāra, taču šis ir viens no
lētākajiem reklāmas variantiem un iespēja piesaistīt
klientus.

Līdz šim savus pakalpojumus atlaižu portālos piedāvājuši
skaistumkopšanas saloni «Rebeka», «Donna Bella», «Hire code», «CHI
studio», fitnesa klubs «Atlētika», «Sushi Town», «Royal kebab» un
citi. Nesen kādā no atlaižu portāliem varēja uz pusi lētāk nopirkt
arī Ādolfa Alunāna teātra izrādes «Jo pliks, jo traks» biļetes.
Uzņēmēji zina, ka šobrīd cilvēki meklē, kur un ko var iegādāties
lētāk, un kolektīvās iepirkšanās portāli ir pieprasīti. Tiesa,
Jelgavā tie vēl nav iemantojuši tik lielu atsaucību. «Līdz šim
pierasts, ka atlaižu portālos galvenokārt var nopirkt kuponus uz
SPA, masāžām, pie friziera, un mūs māca bažas, vai cilvēki pirks
kuponus, lai baudītu kultūru. Rezultāts – no 100 piedāvātajām
biļetēm pārdevām 73, un tas ir labs rādītājs,» spriež Ā.Alunāna
teātra režisors Andris Bolmanis. Viņš uzskata, ka šī ir laba
iespēja, daudz neieguldot, sevi reklamēt. Konkrētais atlaižu
portāls saņēmis 15 procentus no pārdoto biļešu iekasētās summas.
«Iepriekšpārdošanā reti mums izdodas pārdot tik daudz biļešu. Bet
šajā gadījumā mēs jau zinām, ka atnāks noteikts skaits skatītāju,
un tas neapšaubāmi ir pluss, ja zāles daļa ir aizpildīta kaut vai
par puscenu un mums ir ienākumi. Mēs dodam iespēju iepazīties ar
mūsu teātri,» saka režisors. Tam, ka šī ir laba iespēja piesaistīt
klientus, piekrīt arī skaistumkopšanas salona «Rebeka» īpašniece
Dace Niparte. «Jāatzīst gan, ka Jelgavā atlaižu kuponu sistēma
šobrīd vēl nav populāra. Cilvēkiem ir radies iespaids, ka visas
preces un pakalpojumus akcijās var nopirkt tikai Rīgā. Tā jau arī
ir, jo lielākoties šo iespēju izmanto Rīgas uzņēmēji. Taču
nenoliegšu, ka šī ideja iemanto arvien lielāku popularitāti un ir
cilvēki, kas atlaižu piedāvājumus caurskata katru dienu,» tā
D.Niparte. Viņas salons ar ievērojamu atlaidi piedāvājis masāžu,
sejas procedūru un aļģu procedūru ķermenim. «Lielākais pieprasījums
bija aļģu procedūrai. Tiesa, darbs tiek izdarīts par pašizmaksu,
neko nenopelnām, taču šī ir lieliska iespēja iegūt jaunus klientus.
Salonu turpina apmeklēt vairāki rīdzinieki un talsinieki, kuri
pirmo reizi pie mums atnāca, lai izmantotu kuponu,» atzīst
uzņēmēja. Iespēju safrizēties ar 50 procentu atlaidi piedāvāja arī
salons «CHI studio». Tā vadītājs Konstantīns Ignatovs saka, ka
kolektīvie iepirkšanās portāli ir laba iespēja nodrošināties ar
klientiem. «Dienas laikā pārdevām 16 kuponus. Jā, Rīgā, kur
frizētavās pārdod 100 un 200 kuponus, teiktu – tas tāds nieks, bet,
mūsuprāt, Jelgavai tas ir daudz,» tā K.Ignatovs.
Fitnesa klubs «Atlētika» abonementus ar ievērojamu atlaidi
piedāvāja vasarā. «Nav noslēpums, ka fitnesa klubiem vasarā klājas
grūtāk, taču ar šādām akcijām kolektīvā iepirkšanās portālā mēs
tomēr nodrošinājām, ka zāle nestāv tukša,» tā Jelgavas «Atlētikas»
direktore Diāna Borisova, piebilstot, ka kopumā akcijas laikā
pārdoti 197 kuponi abonementam vasarā.

Lai gan Jelgavā šobrīd kuponu pirkšana vēl nav tik populāra,
uzņēmēji tomēr atzīst, ka iespēju noteikti izmantos vēl kādu reizi.
«Patiesībā lieliski būtu, ja Jelgava pati izveidotu savu atlaižu
portālu, kurā Jelgavas uzņēmēji piedāvātu savas preces un
pakalpojumus ar atlaidi,» tā D.Niparte.