16.7 °C, 0.8 m/s, 86.7 %

Ekonomika

Vagonbūves rūpnīcā uzkar vainagu
27/06/2014

Šodien, apliecinot projekta pasūtītāja un izpildītāju līdzšinējo veiksmīgo sadarbību, pie topošās Krievijas koncerna meitas kompānijai «UVZ Baltija» piederošās vagonbūves rūpnīcas galvenā ražošanas korpusa augstākā punkta tika piekārts ozolzaru vainags – rūpnīcā šodien Spāru svētki.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien, apliecinot projekta pasūtītāja un izpildītāju
līdzšinējo veiksmīgo sadarbību, pie topošās Krievijas koncerna
meitas kompānijai «UVZ Baltija» piederošās vagonbūves rūpnīcas
galvenā ražošanas korpusa augstākā punkta tika piekārts ozolzaru
vainags – rūpnīcā šodien Spāru svētki.

«Pirms gada, kad iemūrējām pamatakmeni, šajā vietā nebija nekā.
Ir ieguldīts liels darbs un daudz kas jau paveikts, par ko paldies
jāsaka celtniekiem. Cerams, ka arī turpmāk sadarbība būs tikpat
laba un objekts tiks pabeigts un nodots laikā,» tā svētku uzrunā
teica «UVZ Baltija» padomes priekšsēdētājs Konstantīns Djomins.

Arī pilsēta lepojas ar to, kas izdarīts bijušajā cukurfabrikas
teritorijā. «Mums ir daudz iemeslu būt lepniem. Pirmkārt, uzņēmums
«UVZ Baltija» par sava objekta būvniecības vietu izvēlējās tieši
Jelgavu. Otrkārt, mūsu sadarbība ir veiksmīga. Treškārt, šajā
objektā tiek pielietotas augstās tehnoloģijas. Un prieks, ka šī
cukurfabrikas bijusī teritorija atradusi jaunus saimniekus un atkal
ražos tautsaimniecībā nepieciešamu lietu  – vagonus,» tā
Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš.

 «UVZ Baltija» valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks stāsta,
ka projekta pirmajā kārtā paredzēts uzņēmuma teritorijā Aviācijas
ielā 2a uzbūvēt galveno ražošanas korpusu, administratīvo ēku,
metāla noliktavas, kā arī dzelzceļa pievedceļu un visas
nepieciešamās inženierkomunikācijas. Šobrīd galvenajam ražošanas
korpusam ir uzlikt jumts, un jau nākamnedēļ sāksies tā sienu
montāža ar sendvičpaneļiem un cokolpaneļiem. Šai ēkai un noliktavai
jābūt pabeigtām līdz septembra beigām. Otrajā kārtā taps vēl divas
vagonu ražotnes – konteinertipa un kompozītmateriālu vagonu
izgatavošanai. Līdz ar to kopējās objekta izveidei plānotās
investīcijas ir 75 miljoni eiro.

Šajā būvobjektā izmantota inovatīva pāļu dzīšanas tehnoloģija –
vibropāļu tehnoloģija, ar kuras palīdzību gruntī iedzen cauruli ar
korķi. Šobrīd jau iedzīts 4301 pālis. Līdz šim objektā izmantotas
1200 tonnas metāla konstrukciju, 700 tonnas armatūras, 5500 tonnas
betona. Vagonu būves rūpnīcu projektējuši Latvijas biroji SIA «RUP»
un «DB projekts». Būvdarbus veic uzņēmums SIA «SCM Latvia», SIA
«Lemminkainen Latvija», SIA «Igate», SIA «Dzelzceļu būve» un
citi.

«UVZ Baltija» ražotnē Jelgavā būvēs un komplektēs dzelzceļa
vagonus, kā arī nodrošinās to remontu un tehnisko apkopi. Gadā
plānots uzbūvēt līdz 2000 dažāda veida kravas vagonu, tai skaitā
pusvagonus, slēgtos vagonus, vagonus graudu un minerālmēslu
pārvadāšanai, platformas un cisternas. Vagonu ražošanu Jelgavā
paredzēts uzsākt 2015. gadā, sākotnēji nodarbinot ap 300
strādājošo. Uzņēmums jau ir noslēdzis sākotnējo vienošanos par
rūpnīcas noslogošanu tuvākajos piecos gados.

Lai atbalstītu jaunās rūpnīcas celtniecību, Jelgavas pilsētas
pašvaldība paralēli  rūpnīcas būvniecības darbiem realizē
Aviācijas un Cukura ielas posmu rekonstrukcijas un izbūves
projektu, kas ir mērķtiecīgs ieguldījums pilsētas infrastruktūrā
Pārlielupē – tur tiks izbūvēts 300 metrus garš jauns ielas posms,
izveidoti 670 metri gājēju un veloceliņa, rekonstruēta ielu
infrastruktūra 374 metru garumā, kā arī izbūvētas divas sabiedriskā
transporta pieturvietas. Būvdarbi notiek projekta «Transporta
infrastruktūras izbūve industriālo teritoriju attīstības
nodrošināšanai Jelgavā» ietvaros ar Eiropas Reģionālās attīstības
fonda (ERAF) atbalstu.

Jāpiebilst, ka saskaņā ar tradīcijām, ja sadarbība nav
izvērtusies tik veiksmīga, būvnieki pie spārēm piekarot nevis
vainagu, bet bikses. Tāpēc A.Sačiks pateicās projekta īstenotājiem,
ka šodien jumta galā tika pacelts vainags, nevis bikses.

Foto: Ivars Veiliņš

 

Saistītās ziņas

«UVZ Baltija» vadītājs:
«Ražošanu sāksim decembrī»

«UVZ Baltija» investīciju
apjoms plānoto pārsniegs divas reizes

Vagonrūpnīcas būvniecība
sāksies 15. jūlijā

«UVZ Baltija»: «Jelgava ir
ideāla vieta jaunās rūpnīcas būvniecībai»