Pakalpojuma sniedzējs
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas sociālo lietu pārvalde”
Pakalpojuma īss apraksts
Sociālā rehabilitācija ir pasākumu kopums, kas vērsts uz sociālās funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai uzlabošanu, lai nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā. Pakalpojuma sniegšanas mērķis ir personām ar funkcionēšanas traucējumiem novērst vai mazināt invaliditātes, darbnespējas un citu faktoru izraisītās negatīvās sociālās sekas personas dzīvē.
Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kursu līdz 21 dienai var saņemt vienu reizi gadā.
Pakalpojuma saņēmējs
Černobiļas AES avārijā cietušās personas un AES avārijas seku likvidēšanas dalībnieki
Veidlapas
Iesniegums par sociālo pakalpojumu (Nr.1-10/2.8)
Informācija par personas datu apstrādi
Pieprasīšanas kanāli
e-adrese
e-pasts: soc@soc.jelgava.lv
Pa pastu: Jelgavas sociālo lietu pārvalde, Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava, LV-3001
Klātiene: JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļa (129. kab.), adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava
Pieņemšanas laiks: Pirmdiena 9.00-12.00; 15.00-19.00; Trešdiena 9.00-12.00
Sociālās integrācijas valsts aģentūra (turpmāk – SIVA), adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala
Darba laiks: Pirmdiena 08.30-17.00; Otrdiena 08.30-17.00;Trešdiena 08.30-17.00; Ceturtdiena 08.30-17.00; Piektdiena 08.30-17.00
Saņemšanas kanāli
Klātiene: SIVA, adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala
Pakalpojuma saņemšanas procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana.
Lai saņemtu pakalpojumu, ČAES avārijas seku likvidēšanas dalībnieks vai avārijas rezultātā cietusī persona var vērsties gan tieši Sociālās integrācijas valsts aģentūrā, gan pašvaldības sociālajā dienestā savā dzīvesvietā.
Černobiļas AES avārijas seku likvidēšanas dalībnieki un cietušās personas iesniedz iesniegumu (veidlapa – iesniegums par sociālo pakalpojumu Nr. 1-10/2.8) Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādei (turpmāk – JVPI) “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” vai SIVA klātienē, nosūta pa pastu, vai elektroniski (elektroniski nosūtītam dokumentam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu) un tam pievieno Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībnieka apliecības vai Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušās personas apliecības kopiju.
Pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšana.
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļas sociālais darbinieks 10 darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas pārbauda, vai iesniegtie dokumenti ir atbilstoši pakalpojuma piešķiršanai (tiem ir dokumentu juridiskais spēks) un nosūta tos SIVA, adrese: Sociālās integrācijas valsts aģentūra, Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala, LV- 2015.
Pakalpojuma saņemšana.
SIVA mēneša laikā pēc dokumentu saņemšanas un personas statusa pārbaudes pieņem un nosūta personai un sociālajam dienestam (informācijai) vienu no šādiem lēmumiem:
Lai pārceltu SIVA lēmumā noteikto pakalpojuma saņemšanas laiku, persona iesniedz SIVA iesniegumu par pakalpojuma pārcelšanu un dokumentus, kas apliecina pakalpojuma saņemšanas laika pārcelšanas apstākļus saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumu Nr. 578 “Noteikumi par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu no valsts budžeta līdzekļiem sociālās rehabilitācijas institūcijā” 32. punktu.
Tiesiskais regulējums
Apstrīdēšanas un pārsūdzības procesa apraksts
SIVA pieņem lēmumu par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pakalpojumu. Administratīva akta apstrīdēšanas kārtību nosaka Administratīvā procesa likums.
Uzziņas par pakalpojumu
JVPI “Jelgavas sociālo lietu pārvalde” Rehabilitācijas nodaļa (129. kab.); adrese: Pulkveža Oskara Kalpaka iela 9, Jelgava; tālrunis: 29113285, 63007426, 63048917; e-pasts: soc@soc.jelgava.lv
Sociālās integrācijas valsts aģentūra (SIVA), Sociālo pakalpojumu uzskaites nodaļa; adrese: Dubultu prospekts 71, Jaundubulti, Jūrmala; tālrunis 67771038, 67771054, 26595008; e-pasts: pasts@siva.gov.lv
Informācija atjaunota 27.11.2025.