Atzīmējot Mobilitātes nedēļu un dienu bez auto, šodien Vecpilsētā pulcējās veselīga dzīvesveida piekritēji. «Mēs arī ikdienā pārvietojamiem kājām, ar velosipēdu vai autobusu, esam veselīga dzīvesveida atbalstītāji,» teic Jelgavas 1. ģimnāzijas skolēni Maija, Dāvis un Maija. Arī citi aptaujātie pasākuma dalībnieki norādīja – velosipēds vai iešana kājām ir viņu ikdiena, nevis tikai vienas dienas akcija.
Ilze Knusle-Jankevica
Atzīmējot Mobilitātes nedēļu un dienu bez auto, šodien Vecpilsētā pulcējās veselīga dzīvesveida piekritēji. «Mēs arī ikdienā pārvietojamiem kājām, ar velosipēdu vai autobusu, esam veselīga dzīvesveida atbalstītāji,» teic Jelgavas 1. ģimnāzijas skolēni Maija, Dāvis un Maija. Arī citi aptaujātie pasākuma dalībnieki norādīja – velosipēds vai iešana kājām ir viņu ikdiena, nevis tikai vienas dienas akcija. Lai gan jaunieši no 1. ģimnāzijas drīzāk bija nākuši atbalstīt grupu, kura pasākuma laikā spēlēja, viņi labprāt piedalījās aktivitātēs un kopā ar citiem dalībniekiem devās gājienā ap Vecpilsētu, lai tādējādi izveidotu simbolisku aizsargvalni ap to. Gājienā vienojās gan riteņbraucēji, gan skrituļotāji, gan kājāmgājēji.
Tie, kuri gājienā nepiedalījās, vai arī pēc tā varēja iepazīties ar fingerbordingu, nokārtot velosipēda vadītāja tiesības, iepazīties ar «Fitland» prezentāciju par veselīgu dzīvesveidu. Pasākuma dalībniekus uzrunāja arī Jelgavas domes priekšsēdētāja vietnieks Aigars Rublis. Viņš klātesošos sveica Jelgavas sirdī un aicināja kā pārvietošanās līdzekli izmantot tieši videi draudzīgos velosipēdus. «Laikā, kad jādomā, kā ieekonomēt, velosipēds ir labs līdzeklis, kā pārvietoties no punkta A uz punktu B. Arī pašvaldība domā par to, lai attīstītu veloinfrastruktūru – pēdējā laikā realizētajos ielu rekonstrukcijas projektos tiek izbūvēti arī celiņi gājējiem un velosipēdistiem,» viņš norādīja.
Jāpiebilst, ka daļu pasākumu dalībnieku vilināja tieši iespēja iegūt velosipēda vadītāja tiesības, arī Dmitriju no Jelgavas 5. vidusskolas un viņa draugus. «Es bieži braucu ar riteni, bet tiesību man vēl nav. Tāpēc atnācu, ceru, ka šodien dabūšu,» tā Dmitrijs, piebilstot, ka uz skolu gan ejot kājām.
Pasākumu rīkoja Sabiedrības integrācijas birojs.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka Dienas bez auto pirmsākumi meklējami pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, kad pasaule piedzīvoja naftas krīzi un atsevišķās rietumu pilsētās sāka popularizēt alternatīvo transporta veidus. Pirmā starptautiskā diena bez auto Eiropā tika atzīmēta 1998. gadā kā Eiropas Savienības pilotprojekts.
Foto: Ivars Veiliņš