19.1 °C, 2.3 m/s, 64.1 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāNepieļaus dotāciju atņemšanu daļai starppilsētu autobusu; pasažieru pārvadātāji tiksies ar satiksmes ministru
Nepieļaus dotāciju atņemšanu daļai starppilsētu autobusu; pasažieru pārvadātāji tiksies ar satiksmes ministru
22/11/2010

Veidojot nākamā gada budžetu, tiek izskatīta iespēja atteikties no populārāko starppilsētu autobusu maršrutu dotācijām, tās novirzot lauku rajoniem, norādījis satiksmes ministrs Uldis Augulis, informē LETA. SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs uzskata – ja to īstenos, valstī tiks sagrauta visa pasažieru pārvadājumu sistēma.

Sintija Čepanone

Veidojot nākamā gada budžetu,
tiek izskatīta iespēja atteikties no populārāko starppilsētu
autobusu maršrutu dotācijām, tās novirzot lauku rajoniem, norādījis
satiksmes ministrs Uldis Augulis, informē LETA. SIA «Jelgavas
Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs uzskata –
ja to īstenos, valstī tiks sagrauta visa pasažieru pārvadājumu
sistēma.

Lai nepieļautu, ka valdība atsakās dotēt
populārāko starppilsētu autobusu maršrutus, pasažieru pārvadātāji
un Latvijas Pašvaldību savienība trešdien tiksies ar satiksmes
ministru Uldi Auguli, lai skaidrotu, kā šāds lēmums ietekmēs ne
tikai pasažieru pārvadājumus tā saucamajos populārākajos
starppilsētu maršrutos, bet visu pasažieru pārvadājumu sistēmu
kopumā. «Nav tādu maršrutu, kas strādātu tikai ar peļņu. Par peļņu
varam runāt konkrēta maršruta atsevišķos reisos, un arī tad tā
nosedz daļu no zaudējumiem, kas rodas nerentablajos reisos,» tā
P.Salkazanovs, skaidrojot, ka, piemēram, maršrutā Jelgava–Rīga tā
sauktie peļņu nesošie ir reisi no rīta, kad pasažieri brauc uz
Rīgu, savukārt atpakaļ šis autobuss jau kursē pustukšs, radot
zaudējumus. Līdzīga situācija ir arī vakarpusē, kad no Jelgavas uz
Rīgu pasažieru skaits ir salīdzinoši niecīgs, taču jelgavnieku, kas
vēlas nokļūt mājās no Rīgas, netrūkst. «Ja šos rentablos reisus
vairs nedotēs, pasažieru pārvadātāju zaudējumi būtiski pieaugs,» tā
JAP valdes loceklis.     
   

Kaut arī satiksmes ministrs uzsvēris, ka
mazāk populāriem maršrutiem dotācijas atņemt nav paredzēts, līdz ar
to maršrutu slēgšana nav gaidāma, P.Salkazanovs iebilst, norādot,
ka saskaņā ar izskanējušo informāciju kopējais dotāciju
samazinājums tiek lēsts ap 10 miljonu latu apmērā: «Pasažieri
vienkārši nebūs spējīgi samaksāt par autobusa biļeti cenu, kāda būs
jāuzliek, ja dotācijas tiks atņemtas.»

Jāpiebilst, ka Finanšu ministrijas mājas
lapā internetā publiskots 2011. gada valsts kopbudžeta
konsolidācijas pasākumu saraksts, ko sestdien ārkārtas sēdē
akceptēja Ministru kabinets. Kopumā nākamā gada kopbudžeta
konsolidācijas summa ir 290,67 miljoni latu. Ar lielākajiem
samazinājumiem ir jārēķinās Satiksmes ministrijai, kuras tēriņus
paredzēts samazināt par 18,272 miljoniem latu.

Foto: Ivars Veiliņš