Veidojot nākamā gada budžetu, tiek izskatīta iespēja atteikties no populārāko starppilsētu autobusu maršrutu dotācijām, tās novirzot lauku rajoniem, norādījis satiksmes ministrs Uldis Augulis, informē LETA. SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs uzskata – ja to īstenos, valstī tiks sagrauta visa pasažieru pārvadājumu sistēma.
Sintija Čepanone
Lai nepieļautu, ka valdība atsakās dotēt populārāko starppilsētu autobusu maršrutus, pasažieru pārvadātāji un Latvijas Pašvaldību savienība trešdien tiksies ar satiksmes ministru Uldi Auguli, lai skaidrotu, kā šāds lēmums ietekmēs ne tikai pasažieru pārvadājumus tā saucamajos populārākajos starppilsētu maršrutos, bet visu pasažieru pārvadājumu sistēmu kopumā. «Nav tādu maršrutu, kas strādātu tikai ar peļņu. Par peļņu varam runāt konkrēta maršruta atsevišķos reisos, un arī tad tā nosedz daļu no zaudējumiem, kas rodas nerentablajos reisos,» tā P.Salkazanovs, skaidrojot, ka, piemēram, maršrutā Jelgava–Rīga tā sauktie peļņu nesošie ir reisi no rīta, kad pasažieri brauc uz Rīgu, savukārt atpakaļ šis autobuss jau kursē pustukšs, radot zaudējumus. Līdzīga situācija ir arī vakarpusē, kad no Jelgavas uz Rīgu pasažieru skaits ir salīdzinoši niecīgs, taču jelgavnieku, kas vēlas nokļūt mājās no Rīgas, netrūkst. «Ja šos rentablos reisus vairs nedotēs, pasažieru pārvadātāju zaudējumi būtiski pieaugs,» tā JAP valdes loceklis.
Kaut arī satiksmes ministrs uzsvēris, ka mazāk populāriem maršrutiem dotācijas atņemt nav paredzēts, līdz ar to maršrutu slēgšana nav gaidāma, P.Salkazanovs iebilst, norādot, ka saskaņā ar izskanējušo informāciju kopējais dotāciju samazinājums tiek lēsts ap 10 miljonu latu apmērā: «Pasažieri vienkārši nebūs spējīgi samaksāt par autobusa biļeti cenu, kāda būs jāuzliek, ja dotācijas tiks atņemtas.»
Jāpiebilst, ka Finanšu ministrijas mājas lapā internetā publiskots 2011. gada valsts kopbudžeta konsolidācijas pasākumu saraksts, ko sestdien ārkārtas sēdē akceptēja Ministru kabinets. Kopumā nākamā gada kopbudžeta konsolidācijas summa ir 290,67 miljoni latu. Ar lielākajiem samazinājumiem ir jārēķinās Satiksmes ministrijai, kuras tēriņus paredzēts samazināt par 18,272 miljoniem latu.
Foto: Ivars Veiliņš