Sarkans karodziņš nozīmē, ka saņemta informācija par fiksētu problēmu; dzeltens – ka darbs pieņemts izpildei; zils – ka nodots izpildei, savukārt ar zaļu karodziņu kartē atzīmēts, ka darbs izpildīts un problēma novērsta. Tieši pēc šādas sistēmas iedzīvotāji varēs sekot līdzi, cik operatīvi pašvaldības aģentūra «Pilsētsaimniecība» reaģē uz iedzīvotāju fiksētajām problēmām Jelgavā. Šādu iespēju no pirmdienas, 29. novembra, nodrošinās jaunizveidotā interaktīvā WEB karte interneta vietnē karte.pilsetsaimnieciba.lv.
Sintija Čepanone
«Lai mēs nekavējoties varētu reaģēt uz iedzīvotāju fiksētajām problēmām, kas ir aģentūras kompetencē, izveidojām ģeogrāfiskās informācijas sistēmas jeb ĢIS interaktīvo WEB karti. «Pilsētsaimniecībai» tā ir iespēja operatīvi uzzināt un reaģēt uz iedzīvotāju konstatētajām tehniskām problēmām, piemēram, ielu un ceļu uzturēšanā, ielu apgaismojuma nodrošināšanā, plūdu apdraudējuma situācijās, un tās novērst, savukārt iedzīvotājiem – iespēja šīs nebūšanas darīt zināmas atbildīgajiem dienestiem un pēc tam sekot līdzi identificēto problēmu novēršanas darbiem kartē,» WEB kartes karte.pilsetsaimnieciba.lv ideju pamato pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns.
Jau līdz šim visas iedzīvotāju sūdzības, kas saņemtas iesniegumu, telefonzvanu, e-pastu un citā veidā, tika reģistrētas «Pilsētsaimniecības» problēmu uzskaites kontroles sistēmā, ļaujot izsekot problēmas novēršanai pa posmiem. «Tiesa gan – līdz šim to varēja izdarīt tikai mūsu speciālisti, taču nu šāda iespēja internetā nodrošināta arī iedzīvotājiem,» tā A.Baļčūns, skaidrojot, ka atzīmētās problēmas interaktīvajā kartē automātiski tiks iekļautas minētajā problēmu uzskaites kontroles sistēmā, kas jau pašlaik tiek koordinēta no jaunizveidotā Pašvaldības operatīvās informācijas centra Sarmas ielā.
«Pilsētsaimniecības» vecākā projektu vadītāja Daina Done stāsta, ka interaktīvā karte izstrādāta divās valodās – latviešu un krievu – un tā pieejama, izmantojot jebkuru interneta pārlūku. «Karte iedzīvotājiem nodrošina iespēju ne tikai ar īpašu karodziņu atzīmēt precīzu fiksētās problēmas vietu, bet arī pievienot un «Pilsētsaimniecības» administratoram nosūtīt lakonisku, taču nepārprotamu notikuma vārdisku aprakstu. Taču šāda iespēja nodrošināta tikai sistēmā reģistrētiem lietotājiem, kuri norādījuši savu vārdu, uzvārdu, telefona numuru un e-pasta adresi,» uzsver D.Done, skaidrojot, ka šāda kārtība ieviesta, lai izvairītos no ļaunprātīgas administratora maldināšanas un nepieciešamības gadījumā, piemēram, ja atbildīgajiem dienestiem problēmas novēršanas laikā radušies papildu jautājumi vai nepieciešams precīzāks problēmas atspoguļojums, varētu sazināties ar tās pieteicēju.
Karte iedzīvotājiem būs pieejama no pirmdienas, un tās darbības princips būs vienkāršs, piemēram: cilvēks pilsētā pamana, ka kādai kanalizācijas akai nav vāka; viņš reģistrējas interneta vietnē karte.pilsetsaimnieciba.lv, ar sarkanu karodziņu kartē atzīmē precīzu problēmas atrašanās vietu un īsu situācijas aprakstu, kas automātiski nonāk kopējā sistēmā un kļūst redzams administratoram. Viņš šo informāciju nodod atbildīgajiem dienestiem, lai problēmu novērstu. Tam līdzi var sekot arī iedzīvotāji, proti, kad sarkanā karodziņa vietā parādās dzeltens, tas nozīmē, ka «Pilsētsaimniecība» sistēmā reģistrējusi sūdzību, kad to nomaina zils – atbildīgie dienesti reāli sākuši darbu, lai novērstu problēmu, savukārt zaļš karodziņš kartē jau parādīs, ka iedzīvotāja fiksētā problēma ir likvidēta.
Jāpiebilst, ka iespēja izveidot šādu karti rasta, realizējot Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu «Pašvaldības un privātās partnerības veicināšana Jelgavas pilsētas ielu apsaimniekošanā». «Ideju par šādu karti aizguvām, pieredzes apmaiņā viesojoties Norvēģijā, taču sākotnēji tās izveide nebija iekļauta projekta aktivitātēs. Tiesa gan – īstenojot projektu, atsevišķās pozīcijās zemāku izmaksu dēļ līdzekļus izdevās ietaupīt, tādēļ arī rasta iespēja šo ideju realizēt,» tā D.Done.
Foto: Ivars Veiliņš