15.1 °C, 3.3 m/s, 95.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPa tālruni 8787 visu diennakti varēs ziņot par problēmām pilsētā
Pa tālruni 8787 visu diennakti varēs ziņot par problēmām pilsētā
27/01/2011

1. februārī darbu sāks Pašvaldības operatīvās informācijas dienesta (POIC) dispečeri – viņu darbs galvenokārt būs vērsts uz to, lai ikdienā iedzīvotāju un atbildīgo dienestu komunikācija, novēršot problēmsituācijas, kļūtu daudz operatīvāka, savukārt krīzes situācijās dienestu darbs – saskaņots un mērķtiecīgs.

Sintija Čepanone

1. februārī darbu sāks
Pašvaldības operatīvās informācijas dienesta (POIC) dispečeri –
viņu darbs galvenokārt būs vērsts uz to, lai ikdienā iedzīvotāju un
atbildīgo dienestu komunikācija, novēršot problēmsituācijas, kļūtu
daudz operatīvāka, savukārt krīzes situācijās dienestu darbs –
saskaņots un mērķtiecīgs.

Realizējot projektu «Pārrobežu
sadarbības iniciatīva riska vadības sistēmas veidošanai Latvijas un
Lietuvas kaimiņu reģionos II», kura viens no primārajiem mērķiem ir
nodrošināt vienotu operatīvo dienestu rīcību krīzes situācijās,
tika rasta iespēja izveidot POIC, piesaistot šim mērķim arī
pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» resursus. «Apzināmies, ka
tas ir tikai sākums, lai mēs spētu izmantot visas iespējas, ko
perspektīvā paredz nodrošināt vienota operatīvās informācijas
dienesta izveide Jelgavā, taču nu varam būt pārliecināti, ka darbs
ne tikai ārkārtas apstākļos, bet arī ikdienā būs daudz koordinētāks
un produktīvāks un pirmām kārtām ieguvēji būs iedzīvotāji,» uzsver
«Pilsētsaimniecības» direktors Andrejs Baļčūns, norādot, ka
tādējādi POIC izveidotas četras struktūrvienības: Krīzes situāciju
novēršanas vadības centrs, Pašvaldības policijas Operatīvā vadības
nodaļa, Satiksmes vadības centrs un vienots dispečerpunkts, kas
strādā ar Problēmu uzskaites kontroles sistēmu.

Jau līdz šim šajā sistēmā tika
reģistrētas visas iedzīvotāju sūdzības, kas saņemtas iesniegumu
veidā, pa tālruni, e-pastu vai atzīmētas interaktīvajā kartē, taču
no 1. februāra darbu sāks vienotais diennakts tālruņa numurs 8787.
«Tā ir iespēja, izmantojot īsu un viegli iegaumējamu numuru,
dispečeru nekavējoties informēt par pilsētā fiksētu
problēmsituāciju, kas ir «Pilsētsaimniecības» kompetencē. Tiklīdz
tiks saņemts zvans, dispečers informāciju nodos speciālistam, kurš
atbildīgs par tās novēršanu,» skaidro A.Baļčūns. Lai izvairītos no
iespējamām domstarpībām, visas telefonsarunas starp iedzīvotāju un
dispečeru tiks ierakstītas. Tiesa gan – pašlaik vēl nav panākta
vienošanās ar mobilo telefona operatoru «Tele 2» par šī pakalpojuma
nodrošināšanu, tādēļ šī operatora klienti problēmu pieteikšanai
aicināti zvanīt pa tālruni 63084417 – arī uz to atbildēs dispečers.
«Taču jau tuvākajā laikā šo problēmu ceram atrisināt,» tā
direktors.

Dispečeru pienākums būs ne tikai fiksēt
iedzīvotāju sūdzības, bet arī pārraudzīt situāciju pilsētā. Viņu
kompetencē ir kontrolēt meteoroloģisko staciju, ielu apgaismojuma,
sūknētavu darbību, kā arī koordinēt inteliģentās satiksmes vadības
sistēmu. «Ja, piemēram, dispečers monitorā pamana, ka kādā pilsētas
daļā nedeg apgaismojums, par to tiek informēts apsaimniekotājs; ja
strauji mainās dati par laika apstākļiem, tiek ziņots ceļu
uzturētājam un koriģēts darbu plāns,» tā A.Baļčūns. Savukārt
inteliģentās satiksmes vadības sistēma perspektīvā paredz iespēju
automātiski nodrošināt luksoforu darbību atbilstoši satiksmes
plūsmai.

Jāpiebilst, ka kopumā POIC strādās četri
dispečeri, kas izraudzīti konkursa rezultātā. A.Baļčūns stāsta, ka
jau sākotnēji potenciālajiem darbiniekiem tika izvirzītas ļoti
augstas prasības. No 130 pieteikumiem rūpīgas atlases rezultātā
tika izraudzīti septiņi atbilstošākie, savukārt no tiem – četri,
kas pēc apmācībām atzīti par piemērotākajiem dispečera pienākumu
veikšanai. «Tādējādi iedzīvotāji var būt pārliecināti, ka POIC
strādās patiesi profesionāla komanda, kas zināšanas nemitīgi
papildinās,» tā direktors.

Jāpiebilst, ka līdztekus tālrunim 8787
iedzīvotāji problēmu var pieteikt arī pa e-pastu:
poic@poic.jelgava.lv.