Trešo gadu Latvijā veikts pētījums par to, kurš ir populārākais sporta veids valstī. Summējot visus kritērijus, šobrīd mūsu valstī populārākais sporta veids ir futbols – arī pagājušajā un aizpagājušajā gadā šis bija populārākais sporta veids Latvijā.
Ilze Knusle-Jankevica
Topa 2. vietā ierindojusies vieglatlētika, skriešana (2009. gadā vieglatlētika, skriešana bija 5. vietā, 2010. gadā – 4. vietā); trešais populārākais – volejbols, pludmales volejbols (2009. gadā tas bija 4. vietā, bet 2010. gadā – 3. vietā); 4. vieta – basketbolam (2009. un 2010. gadā tas bija otrais); 5. vieta – hokejam (2009. gadā tas bija 3. vietā, bet 2010. gadā – 5. vietā).
«MediaCom Latvia» pārstāvis Normunds Roziņš informē, ka asprēķinātajā sporta veidu popularitātes indeksā iekļautas gan aktīvās sportiskās aktivitātes, gan arī pasīvā līdzdalība sporta notikumos, sekojot līdzi sporta norisēm dažādos medijos vai apmeklējot sacensības klātienē. Latvijas iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka kopumā pēdējā gada laikā ar sportu nodarbojušies nedaudz mazāk kā puse (46 procenti) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pasīvo sporta cienītāju īpatsvars ir lielāks nekā aktīvo – kopumā 73 procenti iedzīvotāju minējuši vismaz vienu sporta veidu, kam viņi seko līdzi vai nu TV, vai lasot presē, vai arī apmeklējot sacensības. 40 procentiem respondentu ir arī kāda komanda, kuras sasniegumiem viņi regulāri seko līdzi, tomēr visvairāk iedzīvotāji lepojas ar mūsu sportistiem hokejā, basketbolā, BMX un uzskata, ka ar šiem sporta veidiem Latvija var iziet pasaulē.
Kopumā tika aptaujāti 1029 respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Tie tika izvēlēti pēc nejaušās izlases principiem. Kopējais sporta veidu tops ir iegūts, apkopojot trīs apakšindeksus, kurus kopumā veido 13 dažādi parametri: iedzīvotāju aktīvā līdzdalība sporta aktivitātēs (sporta veidi, ar kuriem iedzīvotāji nodarbojušies pēdējā gada laikā); iedzīvotāju pasīvā līdzdalība sporta aktivitātēs (kādiem sporta veidiem iedzīvotāji seko līdzi – skatās TV pārraides, lasa presi vai apmeklē sporta sacensības klātienē); interneta lietotāju auditorija; TV skatītāju auditorija; nodarbināto skaits 2010. gadā (t.i. cilvēku skaits, kuri nodarbojas ar attiecīgo sporta veidu un federācijām tiek pieteikti kā licenzēti komandu spēlētāji); nodarbināto jauniešu skaits 2010. gadā; valsts budžeta līdzekļu sadale federācijām 2011. gadam; pasaules un Eiropas čempionātu skaits, kuros ir piedalījušies Latvijas sportisti 2010. gadā; starptautisko sacensību Latvijā skaits 2010. gadā; Latvijas un Latvijas jaunatnes meistarsacīkšu skaits 2010. gadā; pasākumu skaits tautas sportā/ veterānu sportā 2010. gadā; sporta izglītības iestāžu kopējais audzēkņu skaits 2010./2011. m.g.; Latvijas talantīgo sportistu skaits 2010./2011. m.g. (sporta meistarības pilnveidošanas un augstākās sporta meistarības grupas).
Pētījumu «Sporta mārketings Latvijā 2011» veica tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS ar Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Sporta federāciju padomes, www.sportacentrs.com un «MediaCom Latvija» atbalstu.
Foto: Ivars Veiliņš