23.3 °C, 2.2 m/s, 66.2 %

Pilsētā

Garšas tūri nākamgad turpinās
03/12/2014

Novembrī gadskārtējā tūrisma nozares sarīkojumā «Tūrisma forums» par veiksmīgāko jauno tūrisma produktu 2014. gadā atzīta akcija «Garšas tūre Jelgavā», kurā iedzīvotāji bija aicināti nobaudīt Jelgavas īpašos ēdienus. Jau februārī plānots dot startu nākamajai garšas tūrei mūsu pilsētā, tāpēc ēdināšanas uzņēmumi tika aicināti uz domu apmaiņu par līdzšinējās tūres veiksmēm un nepilnībām. Ja šādu vēlmi vietēji ēdinātāji izrādīs, tad tūri varētu paplašināt.

Ligita Vaita

Novembrī
gadskārtējā tūrisma nozares sarīkojumā «Tūrisma forums» par
veiksmīgāko jauno tūrisma produktu 2014. gadā atzīta akcija «Garšas
tūre Jelgavā», kurā iedzīvotāji bija aicināti nobaudīt Jelgavas
īpašos ēdienus. Jau februārī plānots dot startu nākamajai garšas
tūrei mūsu pilsētā, tāpēc ēdināšanas uzņēmumi tika aicināti uz domu
apmaiņu par līdzšinējās tūres veiksmēm un nepilnībām. Ja šādu vēlmi
vietēji ēdinātāji izrādīs, tad tūri varētu
paplašināt.

Savu vērtējumu
sniedza tie trīs uzņēmumi, kuri garšas tūrē jau piedalījās –
ģimenes restorāns «Hercogs», krodziņš «Istaba», un bistro «Silva».
Uzņēmēji vērtē, ka akcija aizritējusi patiešām veiksmīgi, turklāt
tieši tādā secībā, kā organizatori bija iecerējuši bukleta kartē –
vispirms «Hercogs bura» «Hercogā», tad «Šarlotes skūpsts» «Silvā»,
bet pastaigu noslēdzot krodziņā «Istaba», malkojot dzērienu
«Bellini».

Tomēr, lai garšas
tūri pilnveidotu, uzņēmēji aicināti diskutēt un izteikt savu
vērtējumu. Tāpat, ja šāda vēlme no uzņēmējiem tiks izrādīta, tad
tūri varētu paplašināt dalībnieku skaita ziņā.

Jelgavas reģionālā
Tūrisma centra vadītāja Anda Iljina teic, ka žūrijas komisija,
vērtējot Jelgavas garšas tūri, ieteikusi turpmāk bukletā norādīt
aptuvenas cenu gradācijas katrā no ēdināšanas vietām, kur Jelgavas
ēdienu piedāvā. Tāpat uzņēmēji sprieda, vai ir iespējams piedāvāt
Jelgavas ēdienu piedāvājumu par zemāku cenu vai, piemēram, mazākās
porcijās, lai tas kļūtu pieejamāks ikvienam. Tas ļautu paplašināt
gan garšas tūrē iesaistīto uzņēmumu skaitu, gan arī to vietu
skaitu, kur vienkārši ikdienā iespējams nobaudīt Jelgavas
ēdienus.

Vērtējot ne tikai garšas tūres pieredzi, bet
arī pieprasījumu pēc Jelgavas īpašajiem ēdieniem, krodziņa «Istaba»
vadītāja Kristīne Šmite vērtē, ka Jelgavas ēdieni ir gana
pieprasīti – tos vēlas nogaršot un novērtēt gan jelgavnieki, gan
arī pilsētas viesi. «Viens vīrietis ilgāku laiku mums katru dienu
nāca pusdienās un pasūtīja «Hercoga buru». Tas, protams, tāds īpašs
gadījums, taču, lūk, arī šāda mums ir pieredze,» stāsta K.Šmite.
Gan «Istabas» vadītāja, gan «Hercoga» īpašnieks Andris Rūmītis
vērtē, ka pieprasītākais no ēdieniem ir tieši «Hercoga bura».

Uz tikšanos tika aicināti arī Jelgavas
ēdinātāji, kas pagaidām Jelgavas īpašos ēdienus savā ēdienkartē
nepiedāvā. Viņi atzīst, ka ideja ir laba un labprāt Jelgavas
ēdienus piedāvātu arī savos uzņēmumos, tomēr, viņuprāt, tas ir
riskanti finansiālā ziņā. «Esam par to domājuši, taču pagaidām
laikam vēl nejūtamies gatavi, lai jebkurā dienā un laikā varētu
klientiem ēdienkartē piedāvāt Jelgavas ēdienus,» teic «Otto» bistro
vadītāja Gunta Kupsiņa. Līdzīgi vērtē «Saules kroga» īpašnieks
Andis Krīgeris: «Šo ēdienu pagatavošanas izmaksas ir gana lielas,
un man nav pārliecības, ka tie būs tik pieprasīti, lai šīs izmaksas
nosegtu.»

Tāpat uzņēmēji diskutēja par iespēju
popularizēt nākamgad gaidāmo Jelgavas 750 gadu jubileju, un kā
idejas izskanēja veidot īpašus suvenīrus karodziņu un konfekšu
veidā, ko pie maltītes vai kafijas pasniegt klientiem. Jāatgādina,
ka ikviens pilsētas uzņēmums aicināts
savos plakātos un
citos drukātajos materiālos izmantot pilsētas svētku simboliku,
iepriekš saskaņojot to ar Jelgavas pilsētas pašvaldības Sabiedrisko
attiecību pārvaldi redaktors@dome.jelgava.lv. Jubilejas
baneru un logotipu paraugi pieejami pašvaldības mājas lapā
www.jelgava.lv.

Foto: Krišjānis Grantiņš

 

Saistītā ziņa

«Garšas
tūre Jelgavā» – veiksmīgākais jaunais tūrisma
produkts