Novembrī gadskārtējā tūrisma nozares sarīkojumā «Tūrisma forums» par veiksmīgāko jauno tūrisma produktu 2014. gadā atzīta akcija «Garšas tūre Jelgavā», kurā iedzīvotāji bija aicināti nobaudīt Jelgavas īpašos ēdienus. Jau februārī plānots dot startu nākamajai garšas tūrei mūsu pilsētā, tāpēc ēdināšanas uzņēmumi tika aicināti uz domu apmaiņu par līdzšinējās tūres veiksmēm un nepilnībām. Ja šādu vēlmi vietēji ēdinātāji izrādīs, tad tūri varētu paplašināt.
Ligita Vaita
Savu vērtējumu sniedza tie trīs uzņēmumi, kuri garšas tūrē jau piedalījās – ģimenes restorāns «Hercogs», krodziņš «Istaba», un bistro «Silva». Uzņēmēji vērtē, ka akcija aizritējusi patiešām veiksmīgi, turklāt tieši tādā secībā, kā organizatori bija iecerējuši bukleta kartē – vispirms «Hercogs bura» «Hercogā», tad «Šarlotes skūpsts» «Silvā», bet pastaigu noslēdzot krodziņā «Istaba», malkojot dzērienu «Bellini».
Tomēr, lai garšas tūri pilnveidotu, uzņēmēji aicināti diskutēt un izteikt savu vērtējumu. Tāpat, ja šāda vēlme no uzņēmējiem tiks izrādīta, tad tūri varētu paplašināt dalībnieku skaita ziņā.
Jelgavas reģionālā Tūrisma centra vadītāja Anda Iljina teic, ka žūrijas komisija, vērtējot Jelgavas garšas tūri, ieteikusi turpmāk bukletā norādīt aptuvenas cenu gradācijas katrā no ēdināšanas vietām, kur Jelgavas ēdienu piedāvā. Tāpat uzņēmēji sprieda, vai ir iespējams piedāvāt Jelgavas ēdienu piedāvājumu par zemāku cenu vai, piemēram, mazākās porcijās, lai tas kļūtu pieejamāks ikvienam. Tas ļautu paplašināt gan garšas tūrē iesaistīto uzņēmumu skaitu, gan arī to vietu skaitu, kur vienkārši ikdienā iespējams nobaudīt Jelgavas ēdienus.
Vērtējot ne tikai garšas tūres pieredzi, bet arī pieprasījumu pēc Jelgavas īpašajiem ēdieniem, krodziņa «Istaba» vadītāja Kristīne Šmite vērtē, ka Jelgavas ēdieni ir gana pieprasīti – tos vēlas nogaršot un novērtēt gan jelgavnieki, gan arī pilsētas viesi. «Viens vīrietis ilgāku laiku mums katru dienu nāca pusdienās un pasūtīja «Hercoga buru». Tas, protams, tāds īpašs gadījums, taču, lūk, arī šāda mums ir pieredze,» stāsta K.Šmite. Gan «Istabas» vadītāja, gan «Hercoga» īpašnieks Andris Rūmītis vērtē, ka pieprasītākais no ēdieniem ir tieši «Hercoga bura».
Uz tikšanos tika aicināti arī Jelgavas ēdinātāji, kas pagaidām Jelgavas īpašos ēdienus savā ēdienkartē nepiedāvā. Viņi atzīst, ka ideja ir laba un labprāt Jelgavas ēdienus piedāvātu arī savos uzņēmumos, tomēr, viņuprāt, tas ir riskanti finansiālā ziņā. «Esam par to domājuši, taču pagaidām laikam vēl nejūtamies gatavi, lai jebkurā dienā un laikā varētu klientiem ēdienkartē piedāvāt Jelgavas ēdienus,» teic «Otto» bistro vadītāja Gunta Kupsiņa. Līdzīgi vērtē «Saules kroga» īpašnieks Andis Krīgeris: «Šo ēdienu pagatavošanas izmaksas ir gana lielas, un man nav pārliecības, ka tie būs tik pieprasīti, lai šīs izmaksas nosegtu.»
Tāpat uzņēmēji diskutēja par iespēju popularizēt nākamgad gaidāmo Jelgavas 750 gadu jubileju, un kā idejas izskanēja veidot īpašus suvenīrus karodziņu un konfekšu veidā, ko pie maltītes vai kafijas pasniegt klientiem. Jāatgādina, ka ikviens pilsētas uzņēmums aicināts savos plakātos un citos drukātajos materiālos izmantot pilsētas svētku simboliku, iepriekš saskaņojot to ar Jelgavas pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldi redaktors@dome.jelgava.lv. Jubilejas baneru un logotipu paraugi pieejami pašvaldības mājas lapā www.jelgava.lv.
Foto: Krišjānis Grantiņš
Saistītā ziņa
«Garšas tūre Jelgavā» – veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts