Vairāki jelgavnieki «Jelgavas Vēstnesim» pauduši neizpratni par SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) politiku, plānojot autobusu reisus un to ietilpību 19. maršrutā, ar kuru pilsētas iedzīvotāji no Viesturiem var nokļūt līdz Bērzu kapiem un atpakaļ. «Rīta un vakara stundās pasažieri tajā ir saspiesti kā siļķes mucā, jo daudzi vasarā ar šo autobusu mēro ceļu uz saviem mazdārziņiem,» klāsta Silvijas kundze. Līdzīgu viedokli pauž arī kāda cita jelgavniece, JAP rosinot vēlreiz izskatīt iespēju 19. maršrutā organizēt lielākas ietilpības autobusus un izveidot papildu reisus. «Agrāk mājās varēju nokļūt divas stundas vēlāk, bet tagad pēdējais autobuss šajā maršrutā man ir pulksten 18.20, un tas ir krietni par agru, lai man vispār būtu izdevīgi braukt ar šo autobusu,» tā jelgavniece, atgādinot, ka pašlaik biļete pilsētas autobusos maksā 50 santīmus. «Parasti braucu kopā ar saviem trim mazbērniem, un vienā virzienā tas man izmaksā divus latus. Vai par šādu cenu 19. maršrutā tomēr nevarētu nodrošināt lielākas ietilpības autobusu un vairāk reisu?!» tā pasažiere.
JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs atgādina, ka lēmums samazināt reisu skaitu pilsētas autobusu maršrutos ir ekonomiskās situācijas diktēts, nevis uzņēmuma iegriba. «Jelgava, tāpat kā pārējās astoņas republikas nozīmes pilsētas, sabiedriskā transporta nodrošināšanai pilsētā nesaņem nekādu valsts atbalstu – tas gulstas uz pašvaldības kā pasūtītāja pleciem. Tas nozīmē, ka pašvaldībai arī jāsedz zaudējumi, kas pasažieru pārvadātājam radušies, pilsētas sabiedrisko transportu izmantojot atsevišķām iedzīvotāju kategorijām, kam pienākas atvieglojumi, kā arī jāsedz izdevumu un ieņēmumu starpība. Diemžēl arī pašvaldības budžetā līdzekļu šim mērķim trūkst, tādēļ likumsakarīgi nācās samazināt reisu skaitu. Jo mazāk pasažieru, jo nerentablāks konkrētais reiss,» norāda P.Salkazanovs, atgādinot, ka, būtiski sarūkot iedzīvotāju maksātspējai un līdz ar to arī pasažieru plūsmai, reisu skaits par 30 procentiem samazināts pērn septembrī. «Pasažieru skaits samazinājās par 27 procentiem, un prognozējām, ka šī tendence turpināsies. Par laimi, situācija nedaudz stabilizējusies, kritums apstājies, un pašlaik visos pilsētas autobusos kopumā pasažieru skaits dienā ir vidēji 10 000, kas ir salīdzinoši labs rādītājs,» situāciju raksturo JAP valdes loceklis, akcentējot – ja turpmāk pasažieru skaits augs, tiks izskatītas iespējas rentablākajos maršrutos izveidot papildu reisus. Savukārt, lai mazos pilsētas autobusus aizvietotu ar lielākas ietilpības, nepieciešama stabila pasažieru plūsma visas dienas garumā, nevis tikai atsevišķos reisos, jo lielo autobusu degvielas patēriņš ir divreiz lielāks, tādējādi nav racionāli tos sūtīt «tukšajos» reisos.
Runājot konkrēti par 19. autobusu, Pārvadājumu daļas transporta inspektors Gatis Dūmiņš norāda, ka šajā maršrutā jau kursē lielas ietilpības autobusi, kas spēj uzņemt ap 100 pasažieru un kuros ir vidēji 36 sēdvietas. «Lielāku autobusu uzņēmumam vienkārši nav. Protams, visi sabiedriskajā transportā vēlas justies pēc iespējas komfortablāk un sēdēt, taču diemžēl ne vienmēr tas ir iespējams,» G.Dūmiņš pasažierus aicina būt savstarpēji pieklājīgiem un gādāt arī par to, lai uz mazdārziņu līdzi paņemtās mantas, piemēram, grozi, instrumentu kastes, netraucētu pārējiem.