11.6 °C, 3.6 m/s, 82.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā19. maršrutā jau kursē lielākais autobuss
19. maršrutā jau kursē lielākais autobuss
18/07/2010

Vairāki jelgavnieki «Jelgavas Vēstnesim» pauduši neizpratni par SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) politiku, plānojot autobusu reisus un to ietilpību 19. maršrutā, ar kuru pilsētas iedzīvotāji no Viesturiem var nokļūt līdz Bērzu kapiem un atpakaļ. «Rīta un vakara stundās pasažieri tajā ir saspiesti kā siļķes mucā, jo daudzi vasarā ar šo autobusu mēro ceļu uz saviem mazdārziņiem,» klāsta Silvijas kundze. Līdzīgu viedokli pauž arī kāda cita jelgavniece, JAP rosinot vēlreiz izskatīt iespēju 19. maršrutā organizēt lielākas ietilpības autobusus un izveidot papildu reisus. «Agrāk mājās varēju nokļūt divas stundas vēlāk, bet tagad pēdējais autobuss šajā maršrutā man ir pulksten 18.20, un tas ir krietni par agru, lai man vispār būtu izdevīgi braukt ar šo autobusu,» tā jelgavniece, atgādinot, ka pašlaik biļete pilsētas autobusos maksā 50 santīmus. «Parasti braucu kopā ar saviem trim mazbērniem, un vienā virzienā tas man izmaksā divus latus. Vai par šādu cenu 19. maršrutā tomēr nevarētu nodrošināt lielākas ietilpības autobusu un vairāk reisu?!» tā pasažiere.

Vairāki jelgavnieki «Jelgavas Vēstnesim» pauduši
neizpratni par SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) politiku,
plānojot autobusu reisus un to ietilpību 19. maršrutā, ar kuru
pilsētas iedzīvotāji no Viesturiem var nokļūt līdz Bērzu kapiem un
atpakaļ. «Rīta un vakara stundās pasažieri tajā ir saspiesti kā
siļķes mucā, jo daudzi vasarā ar šo autobusu mēro ceļu uz saviem
mazdārziņiem,» klāsta Silvijas kundze. Līdzīgu viedokli pauž arī
kāda cita jelgavniece, JAP rosinot vēlreiz izskatīt iespēju 19.
maršrutā organizēt lielākas ietilpības autobusus un izveidot
papildu reisus. «Agrāk mājās varēju nokļūt divas stundas vēlāk, bet
tagad pēdējais autobuss šajā maršrutā man ir pulksten 18.20, un tas
ir krietni par agru, lai man vispār būtu izdevīgi braukt ar šo
autobusu,» tā jelgavniece, atgādinot, ka pašlaik biļete pilsētas
autobusos maksā 50 santīmus. «Parasti braucu kopā ar saviem trim
mazbērniem, un vienā virzienā tas man izmaksā divus latus. Vai par
šādu cenu 19. maršrutā tomēr nevarētu nodrošināt lielākas
ietilpības autobusu un vairāk reisu?!» tā pasažiere.

JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs atgādina, ka lēmums
samazināt reisu skaitu pilsētas autobusu maršrutos ir ekonomiskās
situācijas diktēts, nevis uzņēmuma iegriba. «Jelgava, tāpat kā
pārējās astoņas republikas nozīmes pilsētas, sabiedriskā transporta
nodrošināšanai pilsētā nesaņem nekādu valsts atbalstu – tas gulstas
uz pašvaldības kā pasūtītāja pleciem. Tas nozīmē, ka pašvaldībai
arī jāsedz zaudējumi, kas pasažieru pārvadātājam radušies, pilsētas
sabiedrisko transportu izmantojot atsevišķām iedzīvotāju
kategorijām, kam pienākas atvieglojumi, kā arī jāsedz izdevumu un
ieņēmumu starpība. Diemžēl arī pašvaldības budžetā līdzekļu šim
mērķim trūkst, tādēļ likumsakarīgi nācās samazināt reisu skaitu. Jo
mazāk pasažieru, jo nerentablāks konkrētais reiss,» norāda
P.Salkazanovs, atgādinot, ka, būtiski sarūkot iedzīvotāju
maksātspējai un līdz ar to arī pasažieru plūsmai, reisu skaits par
30 procentiem samazināts pērn septembrī. «Pasažieru skaits
samazinājās par 27 procentiem, un prognozējām, ka šī tendence
turpināsies. Par laimi, situācija nedaudz stabilizējusies, kritums
apstājies, un pašlaik visos pilsētas autobusos kopumā pasažieru
skaits dienā ir vidēji 10 000, kas ir salīdzinoši labs rādītājs,»
situāciju raksturo JAP valdes loceklis, akcentējot – ja turpmāk
pasažieru skaits augs, tiks izskatītas iespējas rentablākajos
maršrutos izveidot papildu reisus. Savukārt, lai mazos pilsētas
autobusus aizvietotu ar lielākas ietilpības, nepieciešama stabila
pasažieru plūsma visas dienas garumā, nevis tikai atsevišķos
reisos, jo lielo autobusu degvielas patēriņš ir divreiz lielāks,
tādējādi nav racionāli tos sūtīt «tukšajos» reisos.

Runājot konkrēti par 19. autobusu, Pārvadājumu daļas transporta
inspektors Gatis Dūmiņš norāda, ka šajā maršrutā jau kursē lielas
ietilpības autobusi, kas spēj uzņemt ap 100 pasažieru un kuros ir
vidēji 36 sēdvietas. «Lielāku autobusu uzņēmumam vienkārši nav.
Protams, visi sabiedriskajā transportā vēlas justies pēc iespējas
komfortablāk un sēdēt, taču diemžēl ne vienmēr tas ir iespējams,»
G.Dūmiņš pasažierus aicina būt savstarpēji pieklājīgiem un gādāt
arī par to, lai uz mazdārziņu līdzi paņemtās mantas, piemēram,
grozi, instrumentu kastes, netraucētu pārējiem.