17.2 °C, 3.4 m/s, 81.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAdministratīvās lietas pārsūdzēt varēs nevis mēneša, bet desmit dienu laikā
Administratīvās lietas pārsūdzēt varēs nevis mēneša, bet desmit dienu laikā
03/07/2012

Termiņš saīsināts no mēneša uz desmit dienām un definēts konkrēts iesniegumā ietveramais saturs – tās ir būtiskākās izmaiņas, kas no 1. jūlija stājušās spēkā administratīvo pārkāpumu lietās pieņemto lēmumu pārsūdzēšanā.

Lita Juberte, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas
vecākā speciāliste

Termiņš saīsināts no mēneša uz desmit dienām un definēts
konkrēts iesniegumā ietveramais saturs – tās ir būtiskākās
izmaiņas, kas no 1. jūlija stājušās spēkā administratīvo pārkāpumu
lietās pieņemto lēmumu pārsūdzēšanā.

Minētās izmaiņas saīsinās lietu izskatīšanas termiņu, paātrinās
visa procesa norisi, atvieglos gan policijas darbu, gan iedzīvotāju
iesaistīšanās pakāpi – pārejot uz rakstveida procesu, iedzīvotājiem
vairs nebūs jāierodas klātienē, lai paskaidrotu iesniegumā rakstīto
(piemēram, gadījumā, ja cilvēks vērsies policijā, vienkārši
nepiekrītot kādam lēmumam). Tagad šādas situācijas tiks novērstas –
sūdzības iesniedzējam jau iesniegumā būs detalizēti jāpamato, kādēļ
pārsūdz konkrēto lēmumu, līdz ar to nebūs nepieciešamības ierasties
uz sarunu klātienē, tādējādi taupot gan cilvēku, gan policijas
laika resursus.

Valsts policija (VP) aicina ikvienu iepazīties ar pilnu
grozījumu tekstu un rakstīt iesniegumus atbilstoši prasībām, jo
policija tukšus, vienvārdīgus vai saturiski nepilnīgus iesniegumus
varēs atstāt bez virzības.

2012. gada 1. jūlijā spēkā stājušies grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā (LAPK), kas ievieš zināmas
izmaiņas administratīvo pārkāpumu lietās pieņemto lēmumu
pārsūdzēšanā.

1. LAPK turpmāk paredzēs sūdzības saturu, nosakot obligātās
sūdzības sastāvdaļas:

280. pants. Sūdzības saturs

Sūdzībā norāda:

1) tās institūcijas (amatpersonas) nosaukumu,
kurai adresēta sūdzība;

2) sūdzības iesniedzēja vārdu, uzvārdu un
dzīvesvietu, bet juridiskajai personai – nosaukumu, reģistrācijas
numuru un juridisko adresi. Ja sūdzību iesniedz juridiskās personas
pilnvarots pārstāvis, – arī šā pārstāvja vārdu, uzvārdu un
dzīvesvietu vai citu adresi, kurā viņš ir sasniedzams;

3) lēmumu, par kuru iesniedz
sūdzību;

4) kādā apjomā lēmumu pārsūdz un kā izpaužas
lēmuma nepareizība;

5) sūdzības iesniedzēja prasījumu;

6) sūdzībai pievienotos dokumentus;

7) sūdzības sastādīšanas laiku.

Sūdzību paraksta iesniedzējs vai juridiskās
personas pilnvarots pārstāvis.

2. Lēmuma pārsūdzēšanas termiņa izmaiņas (attiecas gan uz
pārsūdzēšanu augstākā iestādē, gan tiesā):

281. pants. Termiņš, kādā administratīvā
pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu var pārsūdzēt augstākā
iestādē.

Sūdzību administratīvā pārkāpuma lietā var
iesniegt 10 darba dienu laikā no pilna lēmuma paziņošanas
dienas.

Ar pilnu grozījumu tekstu iespējams iepazīties mājas lapā
www.likumi.lv.