20.9 °C, 1.4 m/s, 90.1 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaAkcijā «Uzslavē labu servisu!» piedalās, lai motivētu darbiniekus
Akcijā «Uzslavē labu servisu!» piedalās, lai motivētu darbiniekus
27/03/2013

Vēl pēdējās dienas līdz marta beigām visā Latvijā norisinās kampaņa «Uzslavē labu servisu!». Starp teju 200 akcijas dalībniekiem redzami arī Jelgavas uzņēmumu nosaukumi. Vietējie uzņēmēji atzīst, ka dalība akcijā kļuvusi par tradīcija, kuras lielākais ieguvums ir darbinieku motivācija.

Ligita Lapiņa

Vēl pēdējās dienas līdz marta beigām
visā Latvijā norisinās kampaņa «Uzslavē labu servisu!». Starp teju
200 akcijas dalībniekiem redzami arī Jelgavas uzņēmumu nosaukumi.
Vietējie uzņēmēji atzīst, ka dalība akcijā kļuvusi par tradīcija,
kuras lielākais ieguvums ir darbinieku motivācija.

Bistro «Silva» akcijā piedalās otro gadu un
dara to sacensību gara dēļ. «Es uzskatu, ka darbiniekiem, līdzīgi
kā sportistiem, ir vajadzīgs nedaudz sacensību gara. Ikdienā mēs
visi bieži vien ieslīgstam tādā kā rutīnā, tad nu šī, manuprāt, ir
iespēja mums sasparoties, vairāk pacensties,» stāsta «Silvas»
vadītāja Sandra Blūmane. Viņa atklāj, ka šogad «Silvā» klienti
atstājuši apmēram divas reizes vairāk lapiņu, savukārt aktivitāti
pārējās platformās – 1188 un www.uzslave.lv – varēs uzzināt tikai
pēc akcijas noslēguma. «Arī pie mums atstātās anketas lasīsim tikai
beigās, tāpēc vēl nezinām, ko tieši cilvēki raksta. Pagājušajā gadā
bija tikai pozitīvais, un ir pat mazliet žēl, ka tā, jo mēs gribētu
arī uzzināt, ko klienti mūsu darbā redz kā uzlabojamu,» tā
S.Blūmane, rezumējot, ka tomēr lielākais ieguvums no dalības akcijā
ir azarts un darbinieku iekšējā sacensība.

Trešo reizi akcijā «Uzslavē labu servisu!»
piedalās viesnīca «Jelgava». «Mums ir interesants klientu
viedoklis. Tiesa gan, ieteikumus šajās atsauksmēs līdz šim neesam
saņēmuši. Taču tos mēs uzzinām citādāk – piedāvājam klientiem
aizpildīt aptaujas anketas, kurās tad arī saņemam dažādus
ieteikumus, kā viesnīcas darbu uzlabot, kas klientiem patīk, kas
mazāk,» atklāj «Hotel Jelgava» vadītāja Liene Vīķe, piebilstot, ka,
piedaloties akcijā, lielāks ieguvums, viņasprāt, ir darbinieku
motivācija. «Pēc atsauksmēm redzam, kuras administratores bijušas
atsaucīgākas, aktīvākas, tas mums ir svarīgi, izvērtējot darbu,» tā
viesnīcas «Jelgava» vadītāja. Viņa atklāj, ka aktīvāk viedokli par
viesnīcas darbu klienti pauž interneta vidē. «Parasti cilvēki,
ienākot un iereģistrējoties viesnīcā, ir steidzīgi, viņi ātrāk grib
iekārtoties numuriņā, savukārt pēc tam, kad cilvēks jau ir atpakaļ
ierastajā vidē, viņam viedokli paust ir vairāk laika. To arī
izmantojam un, komunicējot elektroniski, pastāstām par šo iespēju,
norādot arī konkrētu saiti, kur internetā to var izdarīt. Un bieži
vien klienti to labprāt arī izdara,» stāsta L.Vīķe.

Vēl viens vietējais uzņēmums, kam dalība
akcijā kļuvusi nu jau par tradīciju, ir «Jelgavas komunālie
pakalpojumi». Uzņēmuma valdes loceklis Alvils Grīnfelds gan stāsta,
ka viņu klientu aktivitāte, salīdzinot ar pirmajiem gadiem, ir
nedaudz samazinājusies. «Redzam tikai tik daudz, cik lapiņas iemet
kastītē, un to skaits matemātiski varētu būt pat mazāks. Klienti
jau tagad lielāko daļu jautājumu kārto elektroniski un uz biroju
nāk retāk, tāpēc arī aktivitāte samazinās,» vērtē A.Grīnfelds.
Uzņēmuma aplēses rāda, ka servisu ik gadu novērtē ap 200
klientu.

Jāpiebilst, ka uzņēmumi, kas piedalās kampaņā,
savās klientu apkalpošanas vietās izvieto aicinājumus novērtēt un
uzslavēt saņemto labo apkalpošanu. To var izdarīt, aizpildot
uzslavas anketiņu klientu apkalpošanas vietās, zvanot pa tālruni
1188 un mājas lapā www.uzslave.lv.

«Uzslavē labu servisu!» ir ikgadēja klientu servisa
kvalitātes uzlabošanas kampaņa, kas Latvijā norisinās jau devīto
gadu. Noslēdzoties kampaņas pēdējai fāzei, 12. aprīlī tiks
noskaidroti Latvijas uzņēmumi un iestādes, kas sniedz izcilu
klientu servisu, ko būs atzinīgi novērtējusi sabiedrība un pētījumu
organizācija kvalitatīvā novērtējumā. Šie uzņēmumi tiks īpaši
izcelti un apbalvoti ar «Labsserviss.lv» kvalitātes zīmi «Klienti
mūs uzslavē 2013».