Jelgavas pilsētas un rajona policijas pārvaldes Kriminālpolicijas birojs lūdz atsaukties aculieciniekus, kuri atpazīst attēlā redzamo vīrieti.
Liene Vīķe, viesnīcas «Jelgava» direktore:
«Salīdzinot ar citiem gadiem, klientu skaits šogad ir jūtami mazāks, ekonomiskā krīze ir skārusi ne tikai Latviju, bet visu pasauli, līdz ar to ir sarucis gan vietējo klientu loks, gan arī cittautiešu. Taču tajā pašā laikā vietējie iedzīvotāji joprojām aktīvi izmanto mūsu atpūtas kompleksu «Debeszvanu pagrabiņš» ar saunu un turku pirti, īpaši vasarā, kad atvērts ir vasaras dārzs. Te klientiem arī atkrīt rūpes par to, kur izguldīt viesus, kas ieradušies no tālākām vietām, jo to iespējams izdarīt šeit. Cilvēki precas un rīko svētkus visu gadu, līdz ar to mūsu atpūtas komplekss tiešām nesis mums daudz klientu.
Taču, ja runājam par Jelgavu kā par tūristu galamērķi, tad jāatzīst, ka biežāk gan ceļojuma mērķis nav pati Jelgava – tūristi apmetas pie mums pa ceļam no Rīgas uz Lietuvu vai otrādi. Daudzu mūsu klientu mērķis ir Rundāles pils, un šos klientus īpaši iepriecina fakts, ka atrodamies tieši blakus otrai Ernsta Johana Bīrona rezidencei – Jelgavas pilij. Patiesībā Rundāles pils tuvumā mēs esam viena no labākajām viesnīcām, jo Bauskā šāda līmeņa pakalpojumu nesniedz, tāpēc arī tūristi izvēlas Jelgavu.
Likumsakarīgi, ka, izvēloties mūs kā tranzītviesnīcu, šeit pavadītais laiks nav ilgs – visbiežāk klienti mūsu viesnīcā uzturas no vienas līdz trim dienām. Šovasar, tāpat kā iepriekšējos gadus, daudz klientu ir no Vācijas, Nīderlandes un Skandināvijas valstīm. Jāatzīst, ka aktīvāk nekā iepriekš mūsu pakalpojumus izmanto kaimiņvalstu pārstāvji – lietuvieši un igauņi.
Vienlīdz aktīvi ceļo gan jaunieši, gan cilvēki gados. Tūrisma aģentūru organizētajos grupu braucienos gan pārsvarā dodas vecāka gada gājuma cilvēki, bet mēdz būt arī jauniešu grupiņas. Tāpēc kopumā var atzīt, ka vasaras sezona nemaz tik slikta nebija, ja ņem vērā, ka jau iepriekš bijām rēķinājušies ar klientu samazinājumu.
Neapšaubāmi, krīzes laikā aktīvāk ir jādomā par dažādiem mārketinga jautājumiem, kas ļautu piesaistīt vairāk klientu. Mēs visu laiku ieviešam kādus jaunumus un piešķiram atlaides un dažādus bonusus gan viesnīcas, gan atpūtas kompleksa klientiem. Atklāšu, ka no septembra viesnīcas «Jelgava» klientus gaida jauns pārsteigums – būs ekskluzīva iespēja no rītiem apmeklēt saunu un turku pirti bez maksas.
Ar kādām sajūtām sagaidām rudens sezonu? Šis ir laiks, kad kaut ko prognozēt ir grūti. Ļoti gribētos izteikt pozitīvas prognozes, taču, redzot situāciju valstī, ņemot vērā to, ka neaktīvās tūrisma sezonas laikā liels viesnīcas klientu īpatsvars ir tieši vietējie iedzīvotāji, uz pārāk rožainu rudens un ziemas sezonu laikam cerēt nevar. Turklāt paaugstinātais pievienotās vērtības nodoklis, kas no šī gada viesu izmitināšanas pakalpojumiem tika paaugstināts četrkārtīgi (no 5 uz 21procentu), ir tiešām smags slogs. Ceru, ka valdība aptvers, kādas sekas šis solis ir radījis Latvijas tūrisma nozarei, un kļūdu labos.»