-8.4 °C, 1.4 m/s, 90.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā«Aktīvāk ceļoja igauņi un lietuvieši»
«Aktīvāk ceļoja igauņi un lietuvieši»
21/08/2009

Jelgavas pilsētas un rajona policijas pārvaldes Kriminālpolicijas birojs lūdz atsaukties aculieciniekus, kuri atpazīst attēlā redzamo vīrieti.

 

Liene Vīķe, viesnīcas «Jelgava»
direktore:

«Salīdzinot ar citiem gadiem, klientu skaits
šogad ir jūtami mazāks, ekonomiskā krīze ir skārusi ne tikai
Latviju, bet visu pasauli, līdz ar to ir sarucis gan vietējo
klientu loks, gan arī cittautiešu. Taču tajā pašā laikā vietējie
iedzīvotāji joprojām aktīvi izmanto mūsu atpūtas kompleksu
«Debeszvanu pagrabiņš» ar saunu un turku pirti, īpaši vasarā, kad
atvērts ir vasaras dārzs. Te klientiem arī atkrīt rūpes par to, kur
izguldīt viesus, kas ieradušies no tālākām vietām, jo to iespējams
izdarīt šeit. Cilvēki precas un rīko svētkus visu gadu, līdz ar to
mūsu atpūtas komplekss tiešām nesis mums daudz klientu. 

Taču, ja runājam par Jelgavu kā par tūristu
galamērķi, tad jāatzīst, ka biežāk gan ceļojuma mērķis nav pati
Jelgava – tūristi apmetas pie mums pa ceļam no Rīgas uz Lietuvu vai
otrādi. Daudzu mūsu klientu mērķis ir Rundāles pils, un šos
klientus īpaši iepriecina fakts, ka atrodamies tieši blakus otrai
Ernsta Johana Bīrona rezidencei – Jelgavas pilij. Patiesībā
Rundāles pils tuvumā mēs esam viena no labākajām viesnīcām, jo
Bauskā šāda līmeņa pakalpojumu nesniedz, tāpēc arī tūristi izvēlas
Jelgavu.

Likumsakarīgi, ka, izvēloties mūs kā
tranzītviesnīcu, šeit pavadītais laiks nav ilgs – visbiežāk klienti
mūsu viesnīcā uzturas no vienas līdz trim dienām. Šovasar, tāpat kā
iepriekšējos gadus, daudz klientu ir no Vācijas, Nīderlandes un
Skandināvijas valstīm. Jāatzīst, ka aktīvāk nekā iepriekš mūsu
pakalpojumus izmanto kaimiņvalstu pārstāvji – lietuvieši un
igauņi. 

Vienlīdz aktīvi ceļo gan jaunieši, gan cilvēki
gados. Tūrisma aģentūru organizētajos grupu braucienos gan pārsvarā
dodas vecāka gada gājuma cilvēki, bet mēdz būt arī jauniešu
grupiņas. Tāpēc kopumā var atzīt, ka vasaras sezona nemaz tik
slikta nebija, ja ņem vērā, ka jau iepriekš bijām rēķinājušies ar
klientu samazinājumu.

Neapšaubāmi, krīzes laikā aktīvāk ir jādomā
par dažādiem mārketinga jautājumiem, kas ļautu piesaistīt vairāk
klientu. Mēs visu laiku ieviešam kādus jaunumus un piešķiram
atlaides un dažādus bonusus gan viesnīcas, gan atpūtas kompleksa
klientiem. Atklāšu, ka no septembra viesnīcas «Jelgava» klientus
gaida jauns pārsteigums – būs ekskluzīva iespēja no rītiem apmeklēt
saunu un turku pirti bez maksas.

Ar kādām sajūtām sagaidām rudens sezonu? Šis
ir laiks, kad kaut ko prognozēt ir grūti. Ļoti gribētos izteikt
pozitīvas prognozes, taču, redzot situāciju valstī, ņemot vērā to,
ka neaktīvās tūrisma sezonas laikā liels viesnīcas klientu
īpatsvars ir tieši vietējie iedzīvotāji, uz pārāk rožainu rudens un
ziemas sezonu laikam cerēt nevar. Turklāt paaugstinātais
pievienotās vērtības nodoklis, kas no šī gada viesu izmitināšanas
pakalpojumiem tika paaugstināts četrkārtīgi (no 5 uz 21procentu),
ir tiešām smags slogs. Ceru, ka valdība aptvers, kādas sekas šis
solis ir radījis Latvijas tūrisma nozarei, un kļūdu labos.»