Rīt, 17. septembrī, no pulksten 10 galvaspilsētā riepu montāžas sacensībās ar profesionāliem mehāniķiem no Latvijas autoservisiem spēkiem mērosies arī profesionālo skolu audzēkņi, kas centīsies pārspēt Lietuvas rekordu – riepas nomainīt četrās minūtēs un 49 sekundēs. Sacensībās piedalīsies arī divi Jelgavas Amatniecības vidusskolas 4. kursa audzēkņi.
Ritma Gaidamoviča
Jelgavas Amatniecības vidusskolas direktore Janīna Rudzīte informē, ka uz sacensībām dosies divi 4. kursa audzēkņi – Gunārs Černovs un Artūrs Avdevičs kopā ar pasniedzēju Jāni Grīnvaldu. Puiši šajās sacensībās centīsies sasniegt labus rezultātus, ievērojot visus riepu maiņas tehnoloģiskos procesus.
SIA «Melga Plus» pārstāve Kristīne Blodone informē, ka sacensībās plāno piedalīties profesionāli mehāniķi no autoservisiem «Auto motīvs», «Kemi service», «Autoserviss Birums», «Berģu autoserviss», «Briks-F», «Ridneks», kā arī pirmo sacensību uzvarētāji no «Rg auto» un pavasara posma līderi «Riepu serviss RVT».
Lai noskaidrotu profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu sagatavotību, Rīgas Valsts tehnikuma, Jelgavas Amatniecības vidusskolas un Rīgas Tehniskās koledžas komandas apņēmušās pārspēt 2010. gada Lietuvas rekordu – riepas nomainīt četrās minūtēs un 49 sekundēs.
Riepu maiņas pavasara posma uzvarētāji ar rezultātu sešas minūtes un 22 sekundes bija servisa «RVT» automehāniķi Pāvels Beloklins un Aleksandrs Alimočkins, pārspējot Rīgas Valsts tehnikuma audzēkņus Māri Šteinbergu, Daniilu Romaņenko, Antonu Vasiļenko un Mārci Saliņu par vienu minūti un 14 sekundēm. Rīgas Valsts tehnikuma Autocentra vadītājs Andrejs Stūris ar audzēkņu startu bija apmierināts, uzskatot, ka piedalīšanās riepu montāžas sacensībās kopā ar pieredzējušiem servisa speciālistiem bija lieliska iespēja praksē pārbaudīt audzēkņu sagatavotību un salīdzināt to ar profesionālu līmeni.
Sacensību rezultātus ietekmēs ne tikai servisa meistaru veiklība un spēja sadarboties, vienam otru netraucējot, bet arī riepu maiņas tehnoloģisko procesu ievērošana. Iemesls sliktākam rezultātam varētu būt fakts, ka riepas mala nebūs sasmērēta ar montāžas pastu, nebūs noņemti vecie atsvariņi, uz ventiļiem aizmirsts uzskrūvēt vāciņus, ja būs sajauktas riepas puses un nebūs nobalansētas riepas. Laiku un arī pārkāpumus fiksēs objektīvs sacensību tiesnesis.