23.7 °C, 4.8 m/s, 52.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā«Amo Plant» noslēdz līgumu ar «MAN»
«Amo Plant» noslēdz līgumu ar «MAN»
04/09/2011

Autobūves uzņēmums «Amo Plant» noslēdzis sadarbības līgumu ar Vācijas autobusu ražošanas koncernu «MAN». «Tas nozīmē, ka apgūsim jauna tipa autobusu salikšanu, kura ražošanu plānojam uzsākt nākamā gada marta beigās. Ar šiem autobusiem ceram iekarot Krievijas tirgu,» stāsta uzņēmuma komunikācijas direktors Igors Graurs.

Ilze Knusle-Jankevica

Autobūves uzņēmums «Amo Plant» noslēdzis sadarbības līgumu
ar Vācijas autobusu ražošanas koncernu «MAN». «Tas nozīmē, ka
apgūsim jauna tipa autobusu salikšanu, kura ražošanu plānojam
uzsākt nākamā gada marta beigās. Ar šiem autobusiem ceram iekarot
Krievijas tirgu,» stāsta uzņēmuma komunikācijas direktors Igors
Graurs.

Parakstītais nodomu protokols paredz, ka «Amo Plant» darbinieki
tiks apmācīti jauna tipa autobusa «21 MAN» salikšanā, bet neuzliek
uzņēmumam pienākumu pēc tam iepirkt tieši šī modeļa detaļas un sākt
tā ražošanu. «Apmācību cikls sāksies 15. novembrī un ilgs trīs
mēnešus. Vispirms mūsu darbinieki dosies uz «MAN» ražotni Polijā,
bet pēc tam vācu speciālisti brauks pie mums. Reāli šādu autobusu
ražošanu Jelgavā varētu sākt nākamā gada marta beigās,» stāsta
I.Graurs. «Tas ir garš un sarežģīts process. Sarunas ar «MAN» sākās
pagājušā gada sākumā. Bija jāvienojas par produktu, jāpēta tirgus,
jānotestē šis autobuss, kas Maskavā arī tika izdarīts,» tā uzņēmuma
komunikācijas direktors.

«Amo Plant» ar jaunajiem «21 MAN» modeļiem cer iekarot Krievijas
tirgu. Šī modeļa autobuss ir divpadsmit metrus garš, ar trīs durvīm
un piemērots lielpilsētām ar lielu pasažieru plūsmu un biežām
pieturvietām. «Latvijā šādi autobusi nav vajadzīgi, ja nu vienīgi
atsevišķos maršrutos Rīgā,» tā «Amo Plant» pārstāvis. Uzņēmums ir
gatavs attīstīt projektus un meklēt jaunus noieta tirgus, kaut arī
notikušas izmaiņas Maskavas pilsētas, kas ir lielākais «Amo Plant»
akcionārs, vadībā. Jāpiebilst, ka līdz ar ražošanas paplašināšanu
plānots palielināt arī darba vietu skaitu par apmēram 100
cilvēkiem.

Līdztekus tam «Amo Plant» ražo arī Holandes «VDL» koncerna
autobusus «Ambassador», kas vairāk piemēroti Baltijas tirgum.
Šobrīd pa Latvijas ceļiem pārvietojas 11 šādi autobusi. Drīzumā
Jelgavā to skaits tiks papildināts un pa pilsētas ielām kopumā
pārvietosies 15 rūpnīcā «Amo Plant» ražoti autobusi. «Gribētos
teikt, ka Jelgavā saliktie autobusi ir drošāki nekā Holandē
ražotie, jo tie ir notestēti daudz smagākos apstākļos – uz mūsu
ceļiem mūsu ziemās,» piebilst I.Graurs.

No nākamā gada «Amo Plant» plāno saražot piecus pilsētas
autobusus «Ambassador» mēnesī, bet paralēli tam ražot arī «MAN»
autobusus. Pagaidām gan vēl neesot aprēķināts, cik varētu būt
«Ambassador» un cik – «MAN» autobusu, bet proporcija varētu būt
50:50.

Foto: Ivars Veiliņš