Šīs nedēļas laikā centralizētā apkure būs pieslēgta visām daudzdzīvokļu mājām, kuras apsaimnieko SIA «Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP). Uzņēmuma valdes loceklis Juris Vidžis norāda, ka JNĪP nodrošinātas arī speciālistu brigādes, kas nekavējoties reaģētu, ja šajā procesā rastos aizķeršanās.
Sintija Čepanone
«Šīs nedēļas sākumā ar dzīvokļu īpašnieku pilnvarotajām personām vienojāmies par apkures pieslēgšanu visās JNĪP apsaimniekotajās daudzdzīvokļu mājās, un šīs nedēļas laikā tas pakāpeniski tiek darīts,» stāsta J.Vidžis, akcentējot, ka apkure netiek pieslēgta automātiski, kad gaisa temperatūra trīs dienas pēc kārtas nepārsniedz plus astoņus grādus, jo šī norma vairs nav spēkā. Par to jālemj dzīvokļu īpašniekiem. J.Vidžis norāda, ka pēdējās dienās JNĪP saņēmis ļoti daudzu iedzīvotāju zvanus par nepieciešamību nodrošināt siltumu, tādēļ uzņēmums organizējis centralizētu apkures pieslēgšanu. «Tieši tādēļ iedzīvotājus, sākoties drēgnajam laikam, aicinām vēlreiz pārliecināties, vai kāpņutelpās ir aizvērti logi, vai ārdurvis ciet, jo tie ir elementārākie pasākumi siltumtaupības nodrošināšanai,» J.Vidžis akcentē – ja dzīvokļu īpašnieki kopsapulcē tomēr lems, ka apkure vēl nav nepieciešama, JNĪP vērsīsies pie «Fortum Jelgava» ar lūgumu pārtraukt šo pakalpojumu. Taču viņiem šajā gadījumā jārēķinās ar iespējamām sekām, tostarp papildu izmaksām – proti, jo ilgāk apkure netiek pieslēgta, jo māju pēc tam grūtāk piesildīt, turklāt tādējādi tiek bojāts arī īpašums. Lai raiti spētu nodrošināt pieslēgšanos apkurei, JNĪP noorganizējusi speciālistu dežūras arī ārpus darba laika un brīvdienās. «Diemžēl apkures sistēmas daudzdzīvokļu namos lielākoties ir nolietojušās un apkures palaišana atsevišķās mājās var nenoritēt tik gludi, tieši tādēļ norīkotas speciālistu brigādes, kas nepieciešamības gadījumā atgaisos radiatorus vai novērsīs citas radušās kļūmes,» tā J.Vidžis, problēmu gadījumā iedzīvotājus aicinot zvanīt Avārijas dienestam pa tālruni 63020000, lai speciālisti operatīvi varētu reaģēt. JNĪP klientus lūdz par problēmu informēt precīzi un lakoniski, lai Avārijas dienestu varētu sazvanīt visi, kam rodas šāda nepieciešamība. SIA «Fortum Jelgava» valdes locekle Aina Bataraga informē, ka pašlaik pilsētā apkure pieslēgta vairāk nekā 30 procentiem klientu, kas iesniegumā norādījuši tādu nepieciešamību. «Mūsu mērķis ir sniegt kvalitatīvu pakalpojumu, tādēļ paralēli apkures pieslēgšanai kopā ar dzīvokļu īpašniekiem izskatām iespējas segt uzkrāto parādu. Jāatzīst, ka mūsu aktivitātes jau sniegušas rezultātu – īsā laikā kopumā nomaksāts parāds 100 000 latu apjomā,» atzīst A.Bataraga. Kaut arī apkure šajā sezonā tiks nodrošināta visiem klientiem, SIA «Fortum Jelgava» gan iedzīvotājus, gan dzīvokļu īpašnieku pilnvarotās personas, gan apsaimniekotājus aicina aktīvāk rast iespējas parādus dzēst un sekot līdzi tam, lai situācija nekļūtu kritiska.