Šā gada aprīlī salīdzinājumā ar attiecīgu laika periodu pērn un salīdzinājumā ar šā gada pirmajiem trim mēnešiem samazinājies televīzijas reklāmu apjoms, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras «TNS Latvia» apkopotie dati.
«TNS Latvia» Reklāmu reģistrs aprīlī televīzijā ir reģistrējis 71 063 reklāmas un 21 853 sponsorreklāmas gadījumus.
Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, televīzijas reklāmu skaits ir samazinājies par 22%, savukārt sponsorreklāmu skaits – par 10%. Arī salīdzinot ar šā gada pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī reklāmu skaita samazinājums ir ievērojami krities.
Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst.7 līdz 9, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 31%, bet vismazākais reklāmu skaita kritums, salīdzinot pagājušā gada un šā gada aprīli, ir bijis «prime time» no plkst.18 līdz 24, kad reklāmu skaits samazinājies par 16%.
Vidējais reklāmas rullīša garums šā gada aprīlī ir samazinājies no 26,40 līdz 26,28 sekundēm.
«TNS Latvia» Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters informēja, ka, analizējot televīzijas reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka aprīlī, tāpat kā martā, lielākā daļa reklāmu jeb 47% ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9 līdz 18. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu īpatsvars šā gada aprīlī, salīdzinot ar šā gada martu, nav mainījies, turpretī «prime time» tas ir samazinājies no 42% martā līdz 40% aprīlī. Par vienu procentu pieaudzis nakts laikā no plkst.24 līdz 7 izvietoto reklāmu skaits.
No piecām visbiežāk reklamētajām nozarēm četrās ir novērojams reklāmas apjomu pieaugums. Mobilo sakaru nozare joprojām ir visbiežāk reklamētā, tomēr reklāmu skaits tajā ir krities par 17%, salīdzinot ar pagājušā gada aprīli.
Aukstie dzērieni aprīlī reklamēti par 4%, zāles – par 14% un mazumtirdzniecība – par 15% vairāk. Vislielākais pieaugums novērojams alkoholisko dzērienu reklāmu skaitā, kas pieaudzis par 105% salīdzinājumā ar pagājušā gada aprīli.
Vislielākos kritumus savukārt piedzīvojušas mājsaimniecības higiēnas preču, matu kopšanas līdzekļu un finanšu institūciju nozares. Mājsaimniecības higiēnas preču reklāmas šā gada aprīlī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, samazinājušās par 35%, matu kopšanas līdzekļu reklāmas samazinājušās par 30%, bet finanšu institūciju nozares reklāmas samazinājušās par 22%.
www.leta.lv