Gandrīz trešdaļa jeb 29% skolēnu internetu lieto vismaz piecas stundas dienā, no kuriem 3% internetu izmanto pat vairāk nekā deviņas stundas dienā, liecina Starptautiskās komerciālās profesionālās un vidējās izglītības vidusskolas (SKPV) veiktā skolēnu aptauja Rīgas skolās.
Savukārt vairākums jeb 39% skolēni, atbildot uz jautājumu, cik ilgas stundas dienā tiek pavadītas internetā, izmantojot dažādus rīkus, norādīja, ka vidēji dienā internetā pavada vienu līdz divām stundām.
Dati liecina, ka jaunieši par vispopulārāko nodarbi uzskata sociālo tīklu lietošanu, bet otra iecienītākā nodarbe ir video skatīšanās kanālā «Youtube.com». Tāpat skolēnu vidū populāra ir informācijas meklēšana mācību procesam, «Skype» izmantošana sarunām ar draugiem. Ziņu lasīšana portālos ir ierindota piektajā vietā, bet sestajā vietā ir dažādu spēļu spēlēšana.
Visi aptaujātie skolēni atzinuši, ka ikdienā lieto gan datoru, gan mobilo telefonu. Viņu vidū 28% izmanto viedtālruni. Telefonu skolēni visvairāk izmanto zvanīšanai un runāšanai, tālāk seko īsziņu sūtīšana un mūzikas klausīšanās. Interneta lietošana telefonā ir ceturtā populārākās nodarbe.
92% respondentu par galveno ieguvumu tehnoloģiju lietošanā min komunikāciju ar draugiem un to, ka tehnoloģijas ļauj viegli sazināties, bet 79% atzīst, ka tehnoloģijas ļauj uzzināt jaunu informāciju, savukārt trešajā vietā ierindojas brīvā laika pavadīšanas iespējas – 47% atzīst, ka izmantojot tehnoloģijas, iespējams labi pavadīt laiku.
Liels vairums skolēnu jeb 79% atzīst, ka tehnoloģiju lietošanā bijis jāapmāca arī vecākus.
Aptauja rāda, ka 41% jaunieši izvēlas tehnoloģijas lietot, jo «tas ir ātri» (41%), 41% – jo «tas ir mūsdienīgi un stilīgi», bet gandrīz piektdaļas uzskata, ka tehnoloģiju lietošana ir interesanta.
Tāpat pētījumā atklājies, ka gandrīz puse – 46% respondentu – ir savs personiskais dators, bet 53% kopā ar citiem ģimenes locekļiem lieto ģimenes datoru. 1% atzīst, ka datoru pārsvarā lieto skolā, pie draugiem vai kādā citā vietā.
Runājot par jauno tehnoloģiju iekļaušanu mācību procesā, vairums skolēnu pauž optimistisku viedokli un vairāk kā puse jeb 54% atzīst, ka ar tehnoloģijām mācības kļūtu interesantākas, bet 33% norāda, ka ar tehnoloģijām mācību process kļūtu vieglāk uztverams.
Starptautiskā komerciālā profesionālās un vispārējās izglītības vidusskolas pētījums notika visu oktobri. Klātienē un interneta vidē kopumā tika aptaujāti 784 vispārizglītojošo un profesionālo izglītības iestāžu skolēni vecumā no 13 līdz 16 gadiem vairāk kā 10 Rīgas skolās.
LETA