26.3 °C, 3.2 m/s, 38.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAr diskusijas palīdzību veicina iecietību jauniešu vidū
Ar diskusijas palīdzību veicina iecietību jauniešu vidū
09/12/2008

Lai jauniešu vidū veicinātu iecietību pret savādāk domājošajiem, kā arī viņus iepazīstinātu ar citu tautu tradīcijām un kultūras dažādību, Sabiedrības integrācijas birojs šodien organizēja diskusiju Jelgavas 2. pamatskolas un Jelgavas 5. vidusskolas septīto klašu skolēniem.

Arturs Neikšāns

Lai jauniešu vidū veicinātu iecietību pret savādāk domājošajiem, kā
arī viņus iepazīstinātu ar citu tautu tradīcijām un kultūras
dažādību, Sabiedrības integrācijas birojs šodien organizēja
diskusiju Jelgavas 2. pamatskolas un Jelgavas 5. vidusskolas
septīto klašu skolēniem.


Pasākuma vadītāja, Sabiedrības integrācijas biroja speciāliste
jaunatnes lietās Jeļena Grīsle klātesošos bērnus uzrunāja vairākās
valodās, kā arī aicināja ikvienu bērnu pastāstīt, cik svešvalodās
katrs prot runāt. Pēc tam klātesošie sadalījās pa pāriem, un katrs
iepazīstināja pārējos ar savu pārinieku, kā arī ar saviem vārdiem
izskaidroja, ko nozīmē iecietība. Piemēram, viens no skolēniem
Aleksandrs uzskatīja, ka iecietība ir cilvēka spēja pieņemt
atšķirības, arī Artūrs domāja līdzīgi – iecietība ir saudzējoša
attieksme pret citādāk domājošajiem.

Pasākuma laikā bērni varēja salikt dažādas izglītojošas puzles,
tādējādi interaktīvā veidā iepazīstoties ar tautu kultūras
atšķirībām, nacionālajiem ēdieniem, dažādiem terminiem vairākās
valodās, kā arī ar dzīvojošo mazākumtautību īpatsvaru pilsētā un
visā Latvijā.

Bērniem tika izsniegti arī dažādi pazīstami kultūras simboli,
piemēram, Bībele un matroška, par kuriem katrs varēja pārējiem
pastāstīt, ko viņš zina par šiem priekšmetiem.

Pasākuma noslēgumā bērni varēja arī izmēģināt dažādu tautu deju
soļus, no kuriem īpašu interesi izpelnījās galops un lietuviešu
nacionālās dejas. Kā novēroja portāls www.jelgavasvestnesis.lv,
diskusijā piedalījās aptuveni 30 bērni, kuri notiekošajam sekoja
līdzi ar dzīvu interesi.