22 °C, 2 m/s, 77.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAr frēzēto asfaltu uzlabo ielas un pagalmus
Ar frēzēto asfaltu uzlabo ielas un pagalmus
26/08/2012

Kļavu un Platones iela, piebraucamie ceļi 1. līnijas apkaimē ir tikai dažas ielas, kur jau pašlaik brauktuves segums uzlabots ar otrreiz izmantojamajiem materiāliem – frēzēto asfaltu, kas iegūts, uzsākot Lielās ielas rekonstrukciju.

Sintija Čepanone

Kļavu un Platones iela, piebraucamie ceļi 1. līnijas
apkaimē ir tikai dažas ielas, kur jau pašlaik brauktuves segums
uzlabots ar otrreiz izmantojamajiem materiāliem – frēzēto asfaltu,
kas iegūts, uzsākot Lielās ielas rekonstrukciju.

Pašvaldības aģentūrā «Pilsētsaimniecība» ar iesniegumu uzlabot
brauktuves segumu vērsušies vairāki iedzīvotāji, norādot konkrētas
ielas un ielu posmus, kur frēzētais asfalts, viņuprāt, būtu
nepieciešams pirmām kārtām. «Visi šie iesniegumi tiek izvērtēti,
objektus apsekojot dabā, un sakārtoti prioritārā secībā, ņemot vērā
ielu vai to posmu seguma reālo stāvokli un to, cik lietderīgi tur
būtu ieklāt šo otrreiz izmantojamo materiālu – frēzēto asfaltu, kas
iegūts, uzsākot ielu rekonstrukciju,» stāsta «Pilsētsaimniecības»
Apsaimniekošanas daļas vadītājs Māris Mielavs, gan norādot, ka
pieprasījums krietni vien pārsniedz piedāvājumu, tādēļ iedzīvotāju
iesniegumi uzreiz nevar tikt izpildīti.

«Taču jāņem vērā arī apstāklis, ka mēdz atšķirties nofrēzētā
asfalta kvalitāte. Proti, vietās, kur asfalts, uzsākot ielas
rekonstrukciju, pirms nofrēzēšanas bijis salīdzinoši nesen klāts,
tas ir kvalitatīvāks un vairāk piemērots brauktuvju seguma
uzlabošanai – tas ir smalkāks, līdz ar to, klājot karstā laikā,
noblietēts tas saulē labāk sacietē. Šāds segums ir kvalitatīvāks un
noturīgāks,» skaidro M.Mielavs, akcentējot, ka savukārt materiāls,
kas iegūts, nofrēzējot vecāku asfaltu, vairāk piemērots kā
pamatmateriāls, nevis brauktuves virskārtas sakārtošanai.

Jāpiebilst gan, ka ne visu nofrēzēto asfaltu uzreiz izmanto
citās ielās – daļa tiek uzglabāta. «Šī otrreiz izmantojamā
materiāla rezerves lieti noder avārijas situācijās, teiksim, ja
ziemā notiek inženierkomunikāciju avārija un laikapstākļi nav
piemēroti remontdarbu zonas asfaltēšanai pēc avārijas novēršanas,»
tā Apsaimniekošanas daļas vadītājs.

Izmantojot frēzēto asfaltu, pakāpeniski plānots uzlabot arī
atsevišķus daudzdzīvokļu māju pagalmus – to paredz
«Pilsētsaimniecības» un SIA «Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvalde»
(JNĪP) vienošanās. Šim mērķim varētu tikt atvēlēti 10 – 15 procenti
no nofrēzētā asfalta apjoma. JNĪP valdes loceklis Juris Vidžis
skaidro, ka prioritāri tiks sakārtotas tās brauktuves pagalmos, kas
ikdienā tiek izmantotas kā caurbraucamie ceļi, un vietas, pa kurām
kursē automašīnas, kas nodrošina atkritumu savākšanu un izvešanu.
«Pašlaik meklējam labāko metodi, kā daudzdzīvokļu māju pagalmos
ieklāt frēzēto asfaltu, lai tas kalpotu pēc iespējas ilgāk un
netiktu izdangāts,» norāda J.Vidžis, akcentējot, ka iedzīvotājiem,
kuri pagalma sakārtošanai vēlēsies izmantot frēzēto asfaltu,
vajadzēs rēķināties ar zināmiem izdevumiem. «Par pašu otrreiz
izmantojamo materiālu jāmaksā nebūs – to «Pilsētsaimniecība»
nodrošinās bez maksas, taču līdzekļi būs nepieciešami, lai segtu tā
transportēšanu, uzbēršanu un izlīdzināšanu,» tā viņš.

Jāpiebilst, ka pašlaik kā otrreiz izmantojamais materiāls ielu
seguma uzlabošanai tiek izmantots Lielās ielas posmā no Akadēmijas
līdz Pasta ielai nofrēzētais asfalts.

Šogad uzbēršana ar šķembām vai frēzēto asfaltu paredzēta
šādās ielās:

Vālodzes iela, Saldus iela posmā no Satiksmes līdz Ganību ielai,
Druvienas, Indras, Stadiona, Keramiķu, Kārļa iela, Ozolu ceļš,
Servitūta ceļš Dambja ielā pie Nr.28, Pureņu, Līgotāju, Upeņu iela,
Zemītes 2.līnija, Rogu ceļš posmā no Bērzu ceļa līdz Nr.13, Kūliņu
ceļa posms pirms Miezītes ceļa, Malkas ceļa nobeigums, Floras iela,
2. līnija posmā no Riekstu līdz Ošu ceļam, Zaļuma, Asnu, Vaivaru,
Īves iela.

Foto: Ivars Veiliņš