Kļavu un Platones iela, piebraucamie ceļi 1. līnijas apkaimē ir tikai dažas ielas, kur jau pašlaik brauktuves segums uzlabots ar otrreiz izmantojamajiem materiāliem – frēzēto asfaltu, kas iegūts, uzsākot Lielās ielas rekonstrukciju.
Sintija Čepanone
Pašvaldības aģentūrā «Pilsētsaimniecība» ar iesniegumu uzlabot brauktuves segumu vērsušies vairāki iedzīvotāji, norādot konkrētas ielas un ielu posmus, kur frēzētais asfalts, viņuprāt, būtu nepieciešams pirmām kārtām. «Visi šie iesniegumi tiek izvērtēti, objektus apsekojot dabā, un sakārtoti prioritārā secībā, ņemot vērā ielu vai to posmu seguma reālo stāvokli un to, cik lietderīgi tur būtu ieklāt šo otrreiz izmantojamo materiālu – frēzēto asfaltu, kas iegūts, uzsākot ielu rekonstrukciju,» stāsta «Pilsētsaimniecības» Apsaimniekošanas daļas vadītājs Māris Mielavs, gan norādot, ka pieprasījums krietni vien pārsniedz piedāvājumu, tādēļ iedzīvotāju iesniegumi uzreiz nevar tikt izpildīti.
«Taču jāņem vērā arī apstāklis, ka mēdz atšķirties nofrēzētā asfalta kvalitāte. Proti, vietās, kur asfalts, uzsākot ielas rekonstrukciju, pirms nofrēzēšanas bijis salīdzinoši nesen klāts, tas ir kvalitatīvāks un vairāk piemērots brauktuvju seguma uzlabošanai – tas ir smalkāks, līdz ar to, klājot karstā laikā, noblietēts tas saulē labāk sacietē. Šāds segums ir kvalitatīvāks un noturīgāks,» skaidro M.Mielavs, akcentējot, ka savukārt materiāls, kas iegūts, nofrēzējot vecāku asfaltu, vairāk piemērots kā pamatmateriāls, nevis brauktuves virskārtas sakārtošanai.
Jāpiebilst gan, ka ne visu nofrēzēto asfaltu uzreiz izmanto citās ielās – daļa tiek uzglabāta. «Šī otrreiz izmantojamā materiāla rezerves lieti noder avārijas situācijās, teiksim, ja ziemā notiek inženierkomunikāciju avārija un laikapstākļi nav piemēroti remontdarbu zonas asfaltēšanai pēc avārijas novēršanas,» tā Apsaimniekošanas daļas vadītājs.
Izmantojot frēzēto asfaltu, pakāpeniski plānots uzlabot arī atsevišķus daudzdzīvokļu māju pagalmus – to paredz «Pilsētsaimniecības» un SIA «Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) vienošanās. Šim mērķim varētu tikt atvēlēti 10 – 15 procenti no nofrēzētā asfalta apjoma. JNĪP valdes loceklis Juris Vidžis skaidro, ka prioritāri tiks sakārtotas tās brauktuves pagalmos, kas ikdienā tiek izmantotas kā caurbraucamie ceļi, un vietas, pa kurām kursē automašīnas, kas nodrošina atkritumu savākšanu un izvešanu. «Pašlaik meklējam labāko metodi, kā daudzdzīvokļu māju pagalmos ieklāt frēzēto asfaltu, lai tas kalpotu pēc iespējas ilgāk un netiktu izdangāts,» norāda J.Vidžis, akcentējot, ka iedzīvotājiem, kuri pagalma sakārtošanai vēlēsies izmantot frēzēto asfaltu, vajadzēs rēķināties ar zināmiem izdevumiem. «Par pašu otrreiz izmantojamo materiālu jāmaksā nebūs – to «Pilsētsaimniecība» nodrošinās bez maksas, taču līdzekļi būs nepieciešami, lai segtu tā transportēšanu, uzbēršanu un izlīdzināšanu,» tā viņš.
Jāpiebilst, ka pašlaik kā otrreiz izmantojamais materiāls ielu seguma uzlabošanai tiek izmantots Lielās ielas posmā no Akadēmijas līdz Pasta ielai nofrēzētais asfalts.
Šogad uzbēršana ar šķembām vai frēzēto asfaltu paredzēta šādās ielās:
Vālodzes iela, Saldus iela posmā no Satiksmes līdz Ganību ielai, Druvienas, Indras, Stadiona, Keramiķu, Kārļa iela, Ozolu ceļš, Servitūta ceļš Dambja ielā pie Nr.28, Pureņu, Līgotāju, Upeņu iela, Zemītes 2.līnija, Rogu ceļš posmā no Bērzu ceļa līdz Nr.13, Kūliņu ceļa posms pirms Miezītes ceļa, Malkas ceļa nobeigums, Floras iela, 2. līnija posmā no Riekstu līdz Ošu ceļam, Zaļuma, Asnu, Vaivaru, Īves iela.
Foto: Ivars Veiliņš