23.4 °C, 1.8 m/s, 56.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAr luksoforu cer likvidēt «melno punktu» uz Jelgavas šosejas
Ar luksoforu cer likvidēt «melno punktu» uz Jelgavas šosejas
16/06/2008

Līdz jūlija sākumam būs pabeigti šosejas Jelgava – Rīga krustojuma ar ceļa Ozolnieki – Dalbe rekonstrukcijas darbi, kas paredz bīstamo un Latvijas ceļu «melno punktu» kartē iezīmēto krustojumu darīt drošu. Rekonstrukcija paredz krustojumā uzstādīt luksoforu un apgaismojumu, atjaunot segumu, kā arī būtiski mainīt krustojuma ģeometriju.

Zane Auziņa 

Līdz jūlija sākumam būs pabeigti
šosejas Jelgava – Rīga krustojuma ar ceļa Ozolnieki – Dalbe
rekonstrukcijas darbi, kas paredz bīstamo un Latvijas ceļu «melno
punktu» kartē iezīmēto krustojumu darīt drošu. Rekonstrukcija
paredz krustojumā uzstādīt luksoforu un apgaismojumu, atjaunot
segumu, kā arī būtiski mainīt krustojuma
ģeometriju.

 

Saskaņā ar VAS «Latvijas valsts ceļi»
datiem bīstamajā autoceļa A8 Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža
(Meitene) krustojumā ar ceļu P100 Ozolnieki – Dalbe ik gadu notiek
vairāki desmiti ceļu satiksmes negadījumu, tostarp arī daudz
negadījumu ar cietušajiem. «Traģiskās statistikas dēļ šis
krustojums Jelgavas rajonā jau vairākus gadus iekļauts Latvijas
ceļu Melno punktu kartē. Iepriekš bijuši vairāki mēģinājumi drošību
šajā krustojumā pie Skuju skolas pārbrauktuves vairot, taču
būtiskus rezultātus tas nav devis, tādēļ šovasar notiek nopietna
krustojuma rekonstrukcija, kurai «melno statistiku» vajadzētu
pārtraukt. Tā krustojumā tiek izbūvēts luksofors un apgaismojums,
pilnībā mainīta krustojuma ģeometrija, izbūvējot atsevišķu joslu
pagriezienam uz Ozolnieku ceļu, bet atzars aiz Dalbes, kas iepriekš
no Rīgas braucošajiem ļāva pa taisno braukt uz Ozolniekiem, tiks
slēgts,» informē VAS «Latvijas valsts ceļi» Centra reģiona Jelgavas
nodaļas vadītājs Jānis Lange.

Viņš atzīst, ka jau jūlija sākumā
krustojums, kur pēdējo pāris mēnešu laikā kustība bija ierobežota,
būs pabeigts. Kopējās darbu izmaksas ir 1 miljons 899 tūkstoši
429,01 lats. Rekonstrukcijas darbus veic akciju sabiedrība «ACB»,
bet darbu būvuzraudzību nodrošina akciju sabiedrība «Ceļu
inženieri».

J.Lange atzīst, ka to tūkstošu
jelgavnieku vidū, kas ikdienu pa autoceļu dodas uz darbu Rīgā,
varētu būt arī tādi, kas ir neapmierināti ar vēl vienu luksofora
objektu uz autoceļa A8, taču «pirmkārt ir jādomā par drošību, bet
luksofors ir viens no labākajiem risinājumiem, kā bīstamā
krustojumā tādu vairot. Ceram, pēc rekonstrukcijas šo krustojumu
beidzot izdosies svītrot no Latvijas melno punktu
kartes».