10.6 °C, 4.7 m/s, 71.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāArī Jelgavā pēc pieteikuma var kārtot CSDD eksāmenu ar «automātu»
Arī Jelgavā pēc pieteikuma var kārtot CSDD eksāmenu ar «automātu»
20/02/2012

Latvijā jau ir 137 autovadītāji, kuriem ir tiesības braukšanai tikai ar automātisko ātrumkārbu, bet Jelgavā nokārtot šādu eksāmenu pagaidām nav pieteicies neviens interesents. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Jelgavas nodaļā norāda – lai eksāmenu ar «automātu» varētu nokārtot mūsu pilsētā, nepieciešama vismaz 3 – 5 cilvēku grupa.

Sintija Čepanone

Latvijā jau ir 137 autovadītāji, kuriem ir tiesības
braukšanai tikai ar automātisko ātrumkārbu, bet Jelgavā nokārtot
šādu eksāmenu pagaidām nav pieteicies neviens interesents. Ceļu
satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Jelgavas nodaļā norāda – lai
eksāmenu ar «automātu» varētu nokārtot mūsu pilsētā, nepieciešama
vismaz 3 – 5 cilvēku grupa.

CSDD Jelgavas nodaļas vadītāja Evita Šalājeva stāsta, ka līdz
šim brīdim nodaļā nav saņemts neviens pieteikums nokārtot eksāmenu
auto vadīšanai ar automātisko ātrumkārbu. «Jā, atsevišķi cilvēki ir
interesējušies par šādu iespēju, taču pieteicies eksāmenam nav
neviens. Jāņem vērā, ka eksāmenu kārtošanu ar automātisko
ātrumkārbu gan Rīgā, gan ārpus galvaspilsētas nodrošina viena CSDD
automašīna, tādēļ, lai eksāmens notiktu reģionā, mašīnai speciāli
jābrauc uz attiecīgo nodaļu,» tā E.Šalājeva, piebilstot – tā kā
Jelgava ir salīdzinoši tuvu Rīgai, eksāmens ar «automātu» mūsu
pilsētā varētu tikt organizēts, ja pieteiktos vismaz trīs, pieci
cilvēki, kuri vēlas iegūt autovadītāja apliecību ar 78.
ierobežojumu kodu, kas ļauj vadīt mašīnu tikai ar automātisko
ātrumkārbu.

Kā norāda instruktors Jānis Batņa, kurš Jelgavā nodrošina
braukšanas apmācību ar automašīnu, kas aprīkota ar automātisko
ātrumkārbu, pašlaik lielākais klupšanas akmens ir tieši maldīgā
informācija, kas izskanējusi saistībā ar iespēju Jelgavā nokārtot
eksāmenu ar «automātu». «Cilvēki interesējas par iespēju mācīties
braukt ar «automātu», daži arī vairākas reizes izbrauc, bet līdz
eksāmenam neviens tā arī nav ticis, jo CSDD viņiem paskaidrots, ka
braukšanas eksāmens būs jākārto Rīgā un to nevarēs nokārtot
Jelgavā,» lielāko problēmu atklāj J.Batņa. «Taču interese ir, un,
ja vien cilvēki būtu pārliecināti, ka eksāmenu varēs nokārtot
Jelgavā, šī lieta aizietu,» tā viņš.  

Iespēju kārtot eksāmenu B kategorijas vadītāja apliecības
iegūšanai braukšanai ar automātisko ātrumkārbu CSDD nodrošina kopš
pagājušā gada augusta, un braukšanas eksāmeni līdz šim notikuši
Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, informē LETA.

CSDD rīcībā pagaidām ir tikai viena automašīna, kas nodrošina
iespēju nokārtot braukšanas eksāmenu ar mašīnu, kurai ir
automātiskā pārnesumkārba, un tā pēc pieprasījuma dodas uz CSDD
nodaļām, kas sniedz vadītāju kvalifikācijas pakalpojumus,
nodrošinot iespēju kārtot eksāmenu iepriekš nokomplektētai cilvēku
grupai.

Šādā gadījumā eksāmena kārtība un cena neatšķiras no ierastās
procedūras un izmaksām, taču braukšana jākārto ar auto, kas
aprīkots ar automātisko ātrumkārbu, un sekmīga eksāmena rezultātā
jaunais vadītājs saņem apliecību ar 78. ierobežojumu kodu, kas
nodrošina tiesības vadīt transportlīdzekli tikai ar automātisko
pārnesumkārbu. Minētais kods ir vienāds visās ES dalībvalstīs,
tādēļ ar šādām tiesībām ir iespēja vadīt auto arī ārpus Latvijas.
Savukārt, ja šis vadītājs vēlāk vēlēsies vadīt auto ar mehānisko
pārnesumkārbu, tad CSDD būs jānokārto attiecīgais braukšanas
eksāmens bez autoskolas kursu apmeklēšanas un jāapmaina
tiesības.

Latvijā patlaban ir jau 137 autovadītāji, kuriem ir tiesības
vadīt tikai ar automātisko pārnesumkārbu aprīkotus vieglos
spēkratus. Statistika liecina, ka apmēram 70 procenti vadītāju
Latvijā, kuriem ir tiesības vadīt spēkratu ar automātisko
ātrumkārbu, ir sievietes, savukārt vislielākais šādu tiesību
īpašnieku īpatsvars ir cilvēki vecuma grupā līdz 30 gadiem, norāda
LETA.

Jāpiebilst, ka februāra sākumā CSDD eksāmens ar «automātu»
notika Liepājā un pirms tam Liepājas nodaļā topošajiem
autovadītājiem bija iespēja veikt iepriekš plānotu braukšanas
iemaņu pārbaudes braucienu. Tā ir iespēja brīvprātīgi kārtot B
kategorijas braukšanas eksāmenu «izmēģinājuma režīmā» un pēc tam
saņemt skaidrojumu no inspektora par pieļautajām kļūdām un
neprecizitātēm, kā arī saņemt protokolu ar vērtējumu.

Foto: Ivars Veiliņš