Izvērtējot aizvadītoa aktīvā tūrisma sezonu, speciālisti pozitīvi vērtē Jelgavā ieviestos tūrisma jaunumus, piemēram, vikingu liellaivu «Nameisis» un no torņa nosūtāmās e-kartiņas. Tieši tornis Latvijas un ārvalstu tūristiem ir saistošākais, un šī gada astoņos mēnešos to apmeklējuši 25 063 cilvēki.
Ligita Vaita
Pagājušajā nedēļā ar divām ekskursijām Jelgavā tika noslēgta aktīvā tūrisma sezona. Šodien Jelgavas pilsētas, kā arī Jelgavas un Ozolnieku novadu tūrisma speciālisti atskatījās uz aizvadīto vasaru un vasaras tūrisma piedāvājumu. Būtiski, ka no šī gada Jelgavas reģionālajam tūrisma centram kvalitatīvi un arī kvantitatīvi tūrisma piedāvājumu izvērtēt ir vieglāk, jo ieviesta jauna tūrisma pakalpojumu sniedzēju datubāze. Tā izstrādāta sadarbībā ar LLU Informācijas tehnoloģijas fakultātes studentu.
«Mums nav elpu aizraujošu skatu, kā fjordu, augstu kalnu, ūdenskritumu, tāpēc mums vēl jo vairāk jādomā pie oriģinālā un tūristiem interesantā, ko piedāvāt, kā arī kvalitātes nodrošināšanas,» uzsver Jelgavas domes priekšsēdētāja vietniece Rita Vectirāne.
Jelgavas ceļu tūrisma jomā uzteic arī Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs, norādot, ka Jelgavai ir visas iespējas – vajagot tikai rakt. «Jelgava ir tuvu Rīgai, tuvu Lietuvai, Rīgu ar Jelgavu savieno dzelzceļš un ir pieejams cits ērts sabiedriskais transports. Līdz ar to Jelgavai ir gana daudz iespēju, kā sevi pieteikt tūrisma jomā, un, jāteic, izvēlētais virziens ir pareizs,» vērtē TAVA direktors. Viņš gan piebilst, ka Latvijas tūrismam kopumā jārēķinās ar grūtāku laiku un sliktākiem statistiskajiem rādītājiem, jo ievērojami samazinājies grupu tūrisms no Krievijas, kas līdz šim sastādīja ap 25 procentiem visa ārvalstu tūrisma. «Tūrisms tikai no ārpuses izskatās vienkāršs un skaits bizness, bet patiesībā tā nav viegla uzņēmējdarbības joma. Un Latvijai tagad jādomā, kā šos iztrūkstošos 25 procentus aizpildīt,» secina A.Slokenbergs.
Vairāki jaunumi tūrisma jomā šogad ieviesti arī Jelgavā, un, piemēram, liellaivas «Nameisis» kapteinis jau tagad izlēmis, ka nākamajā sezonā atkal būs mūsu Lielupes ūdeņos, uzsver Jelgavas reģionālā tūrisma centra (JRTC) vadītāja Anda Iljina. Taču tāpat viņa uzsver, ka būtiskas ir pārbaudītās lietas, kas mūsu pilsētā jau kļūst par tradīciju. «Arī svētku laikā, kad strādājam informatīvās teltīs, cilvēki mums jau nāk klāt un vaicā, kad būs nākamās ekskursijas,» teic A.Iljina, piebilstot, ka nopietnāk gan jādomā, kā šo ekskursiju pakalpojumu veiksmīgāk integrēt vietējo tūrisma firmu piedāvājumā.
Tāpat analizēts, cik interesanta Jelgava ir gan tūrisma firmām, gan to pakalpojumu izmantotājiem. Un kā izpētījis JRTC, 16 Latvijas tūrisma firmas Jelgavu ir iekļāvušas kā apskates objektu savos ceļojumu maršrutos. Savukārt Baltijā tādas ir četras firmas.
Joprojām pieprasītākais tūrisma apskates objekts Jelgavā ir Svētās Trīsvienības baznīcas tornis, un to gada astoņos mēnešos apmeklējuši 25 063 cilvēki. JRTC tūrisma nodaļas vadītāja Vita Kindereviča gan norāda, ka skaits ir nedaudz mazāks nekā pērn, bet tas, visticamāk, ir uz kāzinieku rēķina, jo šogad tornī noticis mazāk kāzu. Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzeju apmeklējuši 14 636 cilvēki, bet Jelgavas pils muzeju – 6604.
Jāpiebilst, ka šogad aktīvās tūrisma sezonas noslēdzošais seminārs norosinājās Jāņa Čakstes dzimtas mājās «Auči» Ozolnieku novadā. «Ar nelielo ekskursiju gribējām atgādināt to, kas Latvijas tūrismā ir tik būtisks, un tas ir stāsts – vietas ar vēsturisko nozīmi,» tā A.Iljina.
Foto: Krišjānis Grantiņš