-0.5 °C, 3.5 m/s, 82.1 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAstoņos mēnešos torni apmeklējuši 25 tūkstoši interesentu
Astoņos mēnešos torni apmeklējuši 25 tūkstoši interesentu
02/10/2014

Izvērtējot aizvadītoa aktīvā tūrisma sezonu, speciālisti pozitīvi vērtē Jelgavā ieviestos tūrisma jaunumus, piemēram, vikingu liellaivu «Nameisis» un no torņa nosūtāmās e-kartiņas. Tieši tornis Latvijas un ārvalstu tūristiem ir saistošākais, un šī gada astoņos mēnešos to apmeklējuši 25 063 cilvēki.

Ligita Vaita

Izvērtējot aizvadītoa aktīvā tūrisma
sezonu, speciālisti pozitīvi vērtē Jelgavā ieviestos tūrisma
jaunumus, piemēram, vikingu liellaivu «Nameisis» un no torņa
nosūtāmās e-kartiņas. Tieši tornis Latvijas un ārvalstu tūristiem
ir saistošākais, un šī gada astoņos mēnešos to apmeklējuši
25 063 cilvēki.

Pagājušajā nedēļā ar divām ekskursijām Jelgavā
tika noslēgta aktīvā tūrisma sezona. Šodien Jelgavas pilsētas, kā
arī Jelgavas un Ozolnieku novadu tūrisma speciālisti atskatījās uz
aizvadīto vasaru un vasaras tūrisma piedāvājumu. Būtiski, ka no šī
gada Jelgavas reģionālajam tūrisma centram kvalitatīvi un arī
kvantitatīvi tūrisma piedāvājumu izvērtēt ir vieglāk, jo ieviesta
jauna tūrisma pakalpojumu sniedzēju datubāze. Tā izstrādāta
sadarbībā ar LLU Informācijas tehnoloģijas fakultātes studentu.

«Mums nav elpu aizraujošu skatu, kā fjordu,
augstu kalnu, ūdenskritumu, tāpēc mums vēl jo vairāk jādomā pie
oriģinālā un tūristiem interesantā, ko piedāvāt, kā arī kvalitātes
nodrošināšanas,» uzsver Jelgavas domes priekšsēdētāja vietniece
Rita Vectirāne.

Jelgavas ceļu tūrisma jomā uzteic arī Tūrisma
attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs,
norādot, ka Jelgavai ir visas iespējas – vajagot tikai rakt.
«Jelgava ir tuvu Rīgai, tuvu Lietuvai, Rīgu ar Jelgavu savieno
dzelzceļš un ir pieejams cits ērts sabiedriskais transports. Līdz
ar to Jelgavai ir gana daudz iespēju, kā sevi pieteikt tūrisma
jomā, un, jāteic, izvēlētais virziens ir pareizs,» vērtē TAVA
direktors. Viņš gan piebilst, ka Latvijas tūrismam kopumā jārēķinās
ar grūtāku laiku un sliktākiem statistiskajiem rādītājiem, jo
ievērojami samazinājies grupu tūrisms no Krievijas, kas līdz šim
sastādīja ap 25 procentiem visa ārvalstu tūrisma. «Tūrisms tikai no
ārpuses izskatās vienkāršs un skaits bizness, bet patiesībā tā nav
viegla uzņēmējdarbības joma. Un Latvijai tagad jādomā, kā šos
iztrūkstošos 25 procentus aizpildīt,» secina A.Slokenbergs.

 Vairāki jaunumi tūrisma
jomā šogad ieviesti arī Jelgavā, un, piemēram, liellaivas
«Nameisis» kapteinis jau tagad izlēmis, ka nākamajā sezonā atkal
būs mūsu Lielupes ūdeņos, uzsver Jelgavas reģionālā tūrisma centra
(JRTC) vadītāja Anda Iljina. Taču tāpat viņa uzsver, ka būtiskas ir
pārbaudītās lietas, kas mūsu pilsētā jau kļūst par tradīciju. «Arī
svētku laikā, kad strādājam informatīvās teltīs, cilvēki mums jau
nāk klāt un vaicā, kad būs nākamās ekskursijas,» teic A.Iljina,
piebilstot, ka nopietnāk gan jādomā, kā šo ekskursiju pakalpojumu
veiksmīgāk integrēt vietējo tūrisma firmu piedāvājumā.

Tāpat analizēts, cik interesanta Jelgava ir
gan tūrisma firmām, gan to pakalpojumu izmantotājiem. Un kā
izpētījis JRTC, 16 Latvijas tūrisma firmas Jelgavu ir iekļāvušas kā
apskates objektu savos ceļojumu maršrutos. Savukārt Baltijā tādas
ir četras firmas.

Joprojām pieprasītākais tūrisma apskates
objekts Jelgavā ir Svētās Trīsvienības baznīcas tornis, un to gada
astoņos mēnešos apmeklējuši 25 063 cilvēki. JRTC tūrisma
nodaļas vadītāja Vita Kindereviča gan norāda, ka skaits ir nedaudz
mazāks nekā pērn, bet tas, visticamāk, ir uz kāzinieku rēķina, jo
šogad tornī noticis mazāk kāzu. Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un
mākslas muzeju apmeklējuši 14 636 cilvēki, bet Jelgavas pils
muzeju – 6604.

Jāpiebilst, ka šogad aktīvās tūrisma sezonas
noslēdzošais seminārs norosinājās Jāņa Čakstes dzimtas mājās «Auči»
Ozolnieku novadā. «Ar nelielo ekskursiju gribējām atgādināt to, kas
Latvijas tūrismā ir tik būtisks, un tas ir stāsts – vietas ar
vēsturisko nozīmi,» tā A.Iljina.

Foto: Krišjānis Grantiņš