Četros mēnešos Iekļaujošās izglītības atbalsta centrā, kas darbojas kā Izglītības pārvaldes struktūrvienība, atbalsta personāla – psihologa, logopēda, speciālā pedagoga – konsultācijas saņēmušas 189 personas.
Ritma Gaidamoviča
Iekļaujošās izglītības atbalsta centra, kas darbu sāka septembrī ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu, galvenais mērķis ir izveidot atbalsta sistēmu izglītojamiem ar funkcionāliem traucējumiem. Tā funkcijās ietilpst speciālistu konsultāciju un atbalsta nodrošināšana skolēniem, vecākiem un pedagogiem, kā arī centrs veic pedagoģiski medicīniskās komisijas darbu.
Četros mēnešos centra speciālisti konsultējuši 56 izglītības iestāžu darbiniekus, 128 vecākus, trīs skolēnus un divus sociālo iestāžu darbiniekus. «Pieprasījums pēc speciālistiem ir ļoti liels. Vispieprasītākie ir psihologi, pie kuriem nereti pat nākas pagaidīt rindā. Cilvēki labprāt izmanto šo iespēju konsultēties bez maksas, lai risinātu problēmas,» tā centra vadītāja Anita Stāvause. Viņa stāsta, ka šobrīd ir mainījusies vecāku domāšana. «Kādreiz vecāki baidījās prasīt padomu, bet tagad viņi ir sapratuši, ka labs padoms noder, lai risinātu problēmsituācijas,» stāsta A.Stāvause. Visbiežāk pie psihologa vecāki vēršas par bērna uzvedību, audzināšanu, lai speciālists palīdz izpētīt bērna spējas. Bijuši gadījumi, kad pie speciālistiem vērsušies paši pusaudži, lai runātu par savām problēmām, piemēram, nespēju iejusties klases kolektīvā, grūtībām mācībās.
Centrs pilda arī pedagoģiski medicīniskās komisijas funkcijas. Pirmajā semestrī tas izskatījis 42 izglītojamo pieteikumus un sniedzis atzinumu par to, vai bērnam ir jāmaina izglītības programma un mācības jāturpina mājapmācībā.
Arī šajā mācību pusgadā centra speciālisti turpinās sniegt bezmaksas konsultācijas. Tās tiek organizētas Izglītības pārvaldes 303. kabinetā un atsevišķās skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs. Speciālisti konsultē gan pa tālruni, gan norādītajos pieņemšanas laikos. Iepriekš gan jāpiesakās pie speciālista pa tālruni, lai neveidotos rindas.
Foto: Ivars Veiliņš