«Šodien pie bankas joprojām ir rinda, tomēr jāsaka, ka cilvēki vairāk izmanto iespēju pieteikties iepriekš, jo tad nav jāstāv rindā,» norāda «Citadeles» Jelgavas filiāles pārvaldnieks Jurijs Strods, piebilstot, ka šodien situācija jau ir mierīgāka un cilvēki izturas saprotoši pret radušos situāciju.
Ilze Knusle-Jankevica
Pusotras dienas laikā, kopš «Latvijas Krājbankas» klientiem sāktas izmaksāt garantētās atlīdzības, to saņēmis 11 551 «Krājbankas» klients – kopējā izmaksātā naudas summa sasniegusi 57,5 miljonus latu, LETU informējusi bankas «Citadele» pārstāve Ieva Prauliņa. 87 procenti no līdz šim izmaksātās naudas summas izmaksāti ar pārskaitījumu uz klientu norādītajiem banku kontiem. Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau ziņoja, ka klienti vizīti var pieteikt iepriekš, zvanot pa tālruni 1188 vai interneta bankā, savukārt tie, kuri nav pieteikušies iepriekš, tiek apkalpoti pēc «dzīvās rindas» principa.
Atlīdzību izmaksas laikā pastiprinātā režīmā strādā arī Valsts policija. Zemgales reģiona pārvaldes pārstāve Ieva Sietniece norāda, ka nekādas nekārtības Jelgavā nav novērotas, policija nav arī saņēmusi informāciju par mēģinājumiem izkrāpt vai nolaupīt naudu. Izsaukumus, kas saistīti ar atlīdzību izmaksām un cilvēku radītajām nekārtībām to laikā, nav saņēmusi arī pašvaldības policija.
Kas attiecas uz «Krājbanku», jaunākās ziņas Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) mājas lapā vēsta, ka joprojām tiek meklēts bankas maksātnespējas administrators – pretendentu pieteikumi tiek rūpīgi pārbaudīti, pieprasot pat ziņas no ģenerālprokuratūras. FKTK plāno šonedēļ iesniegt tiesā AS «Latvijas Krājbanka» maksātnespējas pieteikumu. Savukārt «Krājbankas» pārstāvji informē, ka bankas klientiem ir iespējams veikt samaksu par kredītiem, kā arī overdraftu un kredītkaršu limitu atmaksu. To iespējams izdarīt skaidrā naudā «Krājbankas» klientu apkalpošanas centros vai bezskaidras naudas pārskaitījuma veidā uz «Krājbankas kontu» bankā «Citadele». Plašāka informācija pieejama mājas lapā: www.lkb.lv.
Foto: Ivars Veiliņš